Vraagtekens bij bouwjaar Louisiana

Gestart door Jako, juni 21, 2011, 09:53:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jako

Hoi,

Wij hebben net een Louisiana gekocht maar ik heb bij nader inzien nog wat vraagtekens bij het bouwjaar. Dit heeft natuurlijk een direct invloed op de prijs die je voor een VW betaald dus ik wil dit eigenlijk wel even zeker weten (moet hem nog betalen dus ik kan nog terug als eea niet blijkt te kloppen).

Ik heb de vouwwagen bekeken en kon alleen op de wielen (zowel de banden als de velgen) vinden dat deze van begin 2004 zijn. Hoe aannemelijk is het dan dat de wagen van 2005 is? Ik lees elders hier op het forum dat het wel eens voorkomt dat er oudere banden gemonteerd zijn op nieuwe wagens.

De wagen zelf ziet er overigens heel aardig uit. De enige puntjes die ik kon ontdekken waren de banden, een loszittende rubber afdichting bij het keukentje en wat minuscule deukjes in het plaatwerk. Dat laatste is denk ik bijna niet te voorkomen want het is wel heel erg dun.

Alberik

Aan de hand van de kleuren (wagen/ dekzeil/ gordijntjes e.d), wel/geen lattenbodem, en meer van dat soort dingen die per bouwjaar kunnen verschillen is het wel mogeijk om het bouwjaar vast te stellen. Banden en velgen worden met name bij de 10 inch banden van Jamet in z'n geheel vervangen. Dit is tenminste mijn ervaring.

Lien

Onze wagen is van 2011 maar de banden van 2010. Dus hier kan je niet van uit gaan. Mogelijk staat er achter op de wagen type plaatje misschien staat hier een jaartal op?

Jako

Hij is ecru/rood/blauw. Gordijntjes weet ik zo niet.
Volgens mij heeft hij aan beide zijden een lattenbodem.
Ik heb hem nog niet bij huis staan dus kan het zo niet checken.

Lien

De lattenbodems zijn volgens mij in 2005 gekomen. Maar dit weet ik niet zeker. Wij hadden een Jametic van 2003 en hadden geen lattenbodem. De Jametic's van 2004 ook niet maar 2005 wel. Dus het lijkt wel te kloppen.

Jako

Okay. Ik heb nog even het chassisnummer opgevraagd. Ik neem aan dat je dat ook nodig hebt voor de tempo 100 keuring, dan zullen ze ook wel kunnen zien wat het precies is.

muis

Het kan ook zijn dat de wagen in bv in 2004 gebouwd is en in 2005 verkocht is, bouw en eerste verkoopjaar kunnen bij sommige merken zelfs well meer dan 1 jaar schelen. Bij Jamet valt dat meestal mee omdat zij regelmatig van kleurstelling wisselen.

Alex

Citaat van: Jako op juni 21, 2011, 10:29:54 PM
Okay. Ik heb nog even het chassisnummer opgevraagd. Ik neem aan dat je dat ook nodig hebt voor de tempo 100 keuring, dan zullen ze ook wel kunnen zien wat het precies is.
Tempo 100 gaat volgens mij niet lukken.
Volgens mij zitten er geen scholbrekers onder.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jako

Bedankt voor de info.

Ik heb mij door twee vouwwagenspecialisten (erica zeist en de specialist in boxtel) laten voorlichten mbt tempo 100, deze zeggen beide dat de vouwwagen hiervoor kan worden aangepast (schokbrekers monteren). Dit schijnt regelmatig te worden gedaan.

muis

Bij Erica doen ze veel met tempo 100 dus je kunt er vanuit gaan dat ze weten bij welke wagens het wel en niet kan :J

Alex

Citaat van: Jako op juni 22, 2011, 08:15:57 AM
Bedankt voor de info.

Ik heb mij door twee vouwwagenspecialisten (erica zeist en de specialist in boxtel) laten voorlichten mbt tempo 100, deze zeggen beide dat de vouwwagen hiervoor kan worden aangepast (schokbrekers monteren). Dit schijnt regelmatig te worden gedaan.
Hou ons even op de hoogte.
Dit is ook interessant voor andere jamet bezitters.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Dirk willem

Is dat tempo 100 dan dat ik in duitsland 100 mag rijden? en daar moet ik dan schokbrekers voor laten monteren? en in France mag ik met mijn jamet 130. Wat heeft dan het nut van die sticker. In duitsland rijd ik altijd al harder. Ben daar nog nooit gefiltst of wat dan ook maar. Kan iemand mij vertellen wat dan het nut is. Op een ca..ra je weet wel, snap ik wel.

Alex

Tja dan hoef je niet meer te gokken in Duitsland zoals je nu doet.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Dirk willem

eh dat klopt maar iedereen met een vw rijd daar toch harder..en wat zijn de kosten wel niet voor de keuring plus de schokbrekers. Dus eh eigenlijk kosten baten verhaal.

Yella

Maar blijft wel een dure grap om zo legaal 100 te mogen rijden. Bij 90 is ook geen probleem. Duitse politie ziet je liever voor de vrachtwagens uitrijden dan dat ze je gaan inhalen met je 80. Beetje opletten onderweg.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.