Aluminium keuken-dissel-kist

Gestart door DiscoveryTD5, juni 29, 2011, 01:02:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

DiscoveryTD5

Dat ziet er bekend uit. Mooi hoor. Nu ik dit zie kan ik niet wachten tot het voorjaar is en we weer op pad kunnen.

cewi

Ziet er mooi uit! Hoewel wij een cocoon mtt krijgen, volg ik de verrichtingen van jullie. Wil in de disselbak een extra compressorkoelbox plaatsen en zoals jullie het doen ziet het er erg mooi uit.

jacobs66

Ben inmiddels alweer wat verder. Rest mij alleen nog maar de gasdrukveren en een plankje te maken in de deksel.

:J :J O0

JanW

Errug netjes gemaakt hoor :J

Heb je nog iets gedaan voor luchtcirculatie achter de koelkast? Wij zetten onze koelkast altijd onder de luifel omdat deze in warme landen dan beter koelt door meer circulatie. Je zou in de bodem van de kist iets van een ventilator uit een pc o.i.d. Kunnen zetten om de luchtcirculatie op gang te houden.

retteketed

mooi resultaat,

maar even een praktische vraag aan gebruikers van gelijksoortige kisten:.

is het gebruik van zo'n kist niet lastig, wanneer je pannen op het vuur hebt staan en "iets" uit de kist wil halen?
je kan er zo te zien niet bij, dus is het goed plannen wat je bij het koken nodig hebt en dit tevoren klaar leggen.
in praktijk zal je ea best vergeten, lijkt me lastig om dan het koken stop te zetten en de klep openen en je spullen pakken.

wat zijn de ervaringen van gebruikers onder ons???

Alex

Wij hebben een cocoon mogen lenen vorig jaar van Holtkampet en dit zou voor on de reden zijn om niet zo'n keuken te willen.
Als wij een cocoon zouden kopen dan werd het 1 met een greenbox.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jacobs66

Dank voor de positieve reacties. :W

Diverse opties zijn er over tafel gegaan. De greenbox ging hem niet worden i.v.m. de beperkte opbergruimte, vonden wij. In het voorjaar gaan we uiteraard alles testen, dan kan ik altijd nog van alles aanpassen mocht dit nodig zijn. De keuze voor 1 luik ontstond door het 3 pits kooktoestel, ja dan moet je wel alles bij de hand hebben of even een pannetje op de disseltafel zetten, maar dit is voor ons niet echt hinderlijk. We zijn ook voor de looks van de kist gegaan, het oog wil ook wat :J. De optie om hem eventueel nog mobiel te maken staat ook nog open, maar ik denk niet dat we dit doen. Wel heeft Holtkamper een luifeladapter toegezonden, want als de kist op de dissel staat, schijnt de deksel iets tegen de luifel te komen, vandaar dat ik Holtkamper een mail gestuurd heb om mij van deze adapter te voorzien, deze werd direct kosteloos verzonden, zeer goede service trouwens. Omdat we zo weinig mogelijk in onze handen willen hebben en regelmatig verkassen, wilde we hem op deze manier uitgerust hebben. Het volgende wordt de trekhaak achterop bouwen en netjes galvaniseren, dan zijn we er helemaal gereed voor.

Opzicht heb ik veel aan dit forum gehad qua ideen etc. Dat is ook de reden waarom ik de fotos geplaatst heb, als tip of voorbeeld voor iemand die dit ook van plan is.

retteketed

Citaat van: jacobs66 op december 01, 2011, 10:50:35 AM
Dank voor de positieve reacties. :W

Het volgende wordt de trekhaak achterop bouwen en netjes galvaniseren, dan zijn we er helemaal gereed voor.

heb ik ook zelf gemaakt, zie mijn topic op het forum.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7312.0.html
Ging best makkelijk (met hulp van een lasser en techneuten)

jacobs66

Retteketed,

Zie er goed uit, zoiets moet  het gaan worden i.c.m. een nieuwe fietsendrager, waarschijnlijk de Thule G921. bier :s :>

Cocooners-2

Hi, kan je vertellen waar je de Alu bak hebt gekocht,  en is 1.5 de buitenmaat?

jacobs66

Ja,

Binnenmaat
1150 x 750 x 480 mm
Excl. BTW: ? 335,37 Incl. BTW: ? 399,09

Incl verzendt kosten 431,= euro

www.koffersenkisten.nl

Binnen 2 dagen op huisadres afgeleverd.

Tom

jacobs66

Cocooners,

Ik heb de verkeerde binnenmaat vermeldt, maar deze vindt je op hun site.

Tom

Cocooners-2

ThnX ...
we hebben net ook zelf een Cocoon-S aangeschaft en gaan ook aan de gang een dissel keuken zelf te maken..

jacobs66

Fietsdrager met trekhaak zijn inmiddels ook af, netjes gegalvaniseerd en wel. Alleen morgen nog even de stekkerdoos plaatsen.

Mieke