Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendrager  (gelezen 2553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veertje

  • Gast
Fietsendrager
« Gepost op: augustus 08, 2011, 09:48:59 pm »

Hallo vouwwagenliefhebbers,

Afgelopen week ben ik vanuit Zuidfrankrijk teruggereden met de fiets gemonteerd op het dak van de auto. Het is te doen maar ik vind het niet een ideale oplossing. Hoger brandstof verbruik en toename windgeruis in de auto.
Ik ben in het gelukkige bezit van een aart kok Kariba. Ik weet dat daar voor ongeveer 350 euro een begel op geplaatst kan worden waarop ik mijn fiets kan ververvoeren, maar dit vind ik te veel voor het meenemen van een fiets.
Nu denk ik dat ik een makkelijke contsructie kan maken om de fiets aan de zijkant van de vouwwagen te monteren. Ik weet echter niet of dit wettelijk is toegestaan, de vouwwagen wordt dan wel breder.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
HJ
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.414
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:Fietsendrager
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2011, 10:04:23 pm »

Je mag geen gevaarlijke uitsteeksels aan de zijkant hebben.
Daar hoort dit volgens wel bij.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Fietsendrager
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2011, 10:08:25 pm »

Je kunt hem natuurlijk ook op de dissel vervoeren. Als je een disselbak hebt kun je je afvragen of je deze echt nodig hebt. Ik heb nog nooit een disselbak gehad en hem ook nog nooit gemist.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Fietsendrager
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2011, 10:31:19 am »

Hallo vouwwagenliefhebbers,

Afgelopen week ben ik vanuit Zuidfrankrijk teruggereden met de fiets gemonteerd op het dak van de auto. Het is te doen maar ik vind het niet een ideale oplossing. Hoger brandstof verbruik en toename windgeruis in de auto.
Ik ben in het gelukkige bezit van een aart kok Kariba. Ik weet dat daar voor ongeveer 350 euro een begel op geplaatst kan worden waarop ik mijn fiets kan ververvoeren, maar dit vind ik te veel voor het meenemen van een fiets.
Nu denk ik dat ik een makkelijke contsructie kan maken om de fiets aan de zijkant van de vouwwagen te monteren. Ik weet echter niet of dit wettelijk is toegestaan, de vouwwagen wordt dan wel breder.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor graag van jullie.


Groet,
HJ

Je kan ook de fiets boven op de vouwwagen neerleggen en vast zetten met sjorbanden. Even het stuur losdraaien/ombuigen en de onderste trapper eraf halen, een paar doeken er tussen en klaar. Dit is ook te doen met 2 fietsen, ik zou op deze manier er niet meer op binden. Verder kun je altijd kijken naar een 2e hands imperiaal voor je vouwwagen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal