Geluid compressor koelkast (o.a. mobicool)

Gestart door GJT, augustus 19, 2011, 03:49:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

GJT

Onze huidige absorptie koelkast van Tristar begint aan de binnenzijde op veel plaatsen te scheuren. Met al dat water onderin niet erg fris.. Het loopt nu tussen het plastic en de isolatie.

Ik wil daarom gaan kijken voor een nieuwe koelkast. Waarschijnlijk moet het een compressor koelkast worden maar ik twijfel nog. Onze huidige koelkast kreeg het afgelopen "zomer" wel redelijk koel maar moet het met name hebben van de koelere nachten. Met twee flessen frisdrank is hij overdag te lang bezig om deze koel te krijgen. Bij dagtemperaturen van >30 graden in de voortent wordt het lastig om de boel koud te krijgen. Als je dan smorgens vlees hebt gekocht is hij in de avond nog boven de 10 graden... Een compressor heeft een veel beter koelvermogen. Onderweg hebben we de box niet aangesloten dus 12v is niet nodig.

Waar ik echter nog geen ervaring mee heb is het geluidsniveau van een compressor type. Ik zit te kijken naar een mobicool c40 (veel aangeraden op het net) en vraag me af of iemand die dit ding bezit iets kan zeggen over het geluidsniveau. Is dit storend of valt het mee? De box staat bij ons in de voortent. Ik vrees echter dat ik me er snachts aan ga ergeren. Ik kan hierover nog weinig vinden. Sommige caravanbezitters horen hem niet als hij buiten staat maar een vouwwagen is toch iets minder geluidsdicht helaas. Zit ik door het geludisaspect toch aan absorptie vast? In een winkel lijkt het me lastig luisteren met al het omgevingslawaai.
Wie helpt mij van mijn twijfel af??

Bosje

Mobicool C40 is een fantastisch apparaat, hij slaat alleen als hij moet koelen, dus als je 's nachts niet steeds openmaakt zal die ook niet vaak aanslaan, grote voordeel van de C40 is dat hij niet afhankelijk van de omgevingstemperatuur is, maar altijd 7C kan invriezen. :K

Top ding dus, en als extra tip, pak gelijk het onderstel mee, zodat je niet te diep hoeft te bukken! om je  bier te pakken :H

Klepklap

Wij hebben wel een absorptiekoelkast, de Dometic RC1600EGP. Maar wij hebben met gemiddeld 30 graden de afgelopen anderhalve week nog steeds ijs in de dranken op standje 4. En je hoort hem helemaal niet. :>

dorus_jolan

wij hebben afgelopen vakantie ook een compressor koelbox geleend de hybrid van mobicool geloof ik.
Hij koel zeer goed en je hoort hem niet of nauwelijks. Het enige nadeel vind ik (en dat is bij alle boxen) dat het een bak is waar alles op elkaar ligt.
Daarentegen als je een echt koelkast model hebt en je openend de deur "valt" alle koude lucht eruit en moet ie weer alles opnieuw gaan koelen.

KlapJoeri

wij hebben ook een compressor-koelbox. We horen hem 's nachts echt niet...
The cold never bothered me anyway.....

Dennis Janine

Hi,

Wij hebben zo'n C40.
Deze heeft tijdens de overnachtings stop tussen de tweeslaap gedeelte in gestaan, totaal geen last gehad van lawaaĆ­.
Heb heerlijk kunnen slapen en ook nog eens een koud biertje gehad wat wil een mens nog meer.......

mvg,
Dennis

GJT

bedankt voor jullie reacties tot zover. Binnenkort maar eens voor een Mobicool c40 gaan kijken...  :)
Denk na vergelijk dat dit wel degelijk ding is bij acceptabele afmetingen.

Dennis Janine

Hi,

En kan je ook nog eens met korting kopen als je lid ben van de vouwwagen club,

scheelt toch weer een paar euries

Dennis

Yella

Of ff goed shoppen en aanbieding afwachten. Winter is n og lang genoeg.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

het scheelde op onze nieuwe koelbox bijna 20 euro met de clubpas,