base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?

Gestart door Paadje, september 13, 2011, 07:55:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

Paadje

Een week geleden schreef ik over de toegift van Holtkamper op de base kitchen in de vorm van een externe aansluiting voor de gasfles, handig! Ik kwam er afgelopen weekend echter ook achter dat de basekitchen niet gesloten kan worden zolang de koelkast op electriciteit zijn werk doet. Het snoer moet namelijk over de rand worden gelegd om aan te sluiten. Hierdoor kan de deksel niet dicht.
Ik vind dat jammer omdat je daardoor de keuken niet als "kluis" kan gebruiken als je even weggaat. (of je moet de koelkast even op gas zetten maar toch).
Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Rob Moerkerken

Ik zou een externe aansluiting op de achterzijde van de base kitchen maken, deze (waterdicht) doorvoeren door de wand van de kist en binnen aansluiten op de stekker van de koelkast.
gr. Rob

Alberik

Hoe zit het met de ventilatie van de base ktichen in gesloten toestand. Het lijkt mij dat als de koelkast aanstaat er altijd geventileerd moet worden.

Paadje

Citaat van: Alberik op september 13, 2011, 06:11:12 PM
Hoe zit het met de ventilatie van de base ktichen in gesloten toestand. Het lijkt mij dat als de koelkast aanstaat er altijd geventileerd moet worden.
Er zit aan de achterkant in het midden een rooster om te ventileren.

gaan

Kun je dan de snoer niet door het rooster peuteren of anders een snoer met stekker en contra stekker door het rooster.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

stefan70

Wij hebben een stoom aansluiting aan de onderkant gemaakt met daar op(dus in de kist)een campingunit met aardlek

DiscoveryTD5

Citaat van: stefan70 op september 27, 2011, 04:41:22 PM
Wij hebben een stoom aansluiting aan de onderkant gemaakt met daar op(dus in de kist)een campingunit met aardlek
Zo heb ik het ook gemaakt, alleen aan de zijkant. En dan ook weer een 230 uitgang aan de andere zijde van de kist, om stroom naar de tent door te geven.

dus: Stroom in >>> aardlek/stekkerdoos >> Stroom koelkast, Stroom werkblad, Stroom uit naar tent

Zie http://gallery.me.com/m.riphagen#100139&view=mosaic&bgcolor=white&sel=16 voor wat foto's van het rooster en elektra aansluiting

stefan70

inderdaad dan kan de kitchen dicht en de koelkast gewoon aan op stroom,wij hebben wel een extra ventilatie rooster in de deksel gemaakt vanwege de warmte.