Kampeerbeurs 2011

Gestart door Alex, september 23, 2011, 05:19:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

wijnand

Citaat van: Henk CC op oktober 24, 2011, 12:36:16 PM
De Alpha van trigano zag er nu beter uit dan vorig jaar....

Kan je aangeven (ongeveer) wat de verschillen zijn met vorig jaar?

retteketed

zoals gezegd zijn we vandaag naar de beurs geweest.

het was voor ons de eerste kampeerbeurs (en laatste... :ca :ca.)

we zijn zelf ex-tentkampeerders en de laatste jaren met klapper.

Man wat viel de beurs tegen en ik bedoel, wat een boel campers en caravans......tjonge en die mooie kleuren (meest wit) blehhhh. ;( ;(

maar goed, de vouwwagens waren alle samen in één hal (hoewel niet alle merken aanwezig waren).
Omdat we zelf een HK hebben, zeker babbelen bij de stand van HK, je ziet toch wat nieuwigheden, delen van tips en lekker snuffelen aan al dat moois.
Ook genoten van andere merken, ook hier wordt aardig vernieuwd en aangepast aan wensen van de nieuwe kampeerder.
Blijft een lekker gevoel tussen tentstof rond neuzen......

Maar zoals ik zei, voorlopig geen kampeer beurs meer, ik heb geen goed gevoel van alle luxe en "onzin-dingen"die aan de man gebracht worden.
maar er is een publiek voor, en dus vraag.

De informatie omtrent campings waren ook niet van onze gading (grote mega-kampings) en van alle organisaties (anwb-asci-natuurkamping-KSG-svr_ etc etc ) lid worden kan niet de bedoeling zijn van vrij-kamperen....
Dus al met al, na 3 uur ronddolen nog lekker genoten van de binnenstad van Utrecht en op terras in de zon een kleine evaluatie gehouden met elkaar, dit volgend jaar niet nog een keer.

ik weet het, het is wat negatief opgeschreven.
Maar zeg nou zelf van de 6 hallen slechts één gevuld met tentstof en de overige met polyester en aluminium van die opzichtige caravans en campers, heb ik geen goed gevoel meer van over.
Ik denk dat de "oppad-beurs" ons beter gaat bevallen.

arnold van leeuwen

Nou wij zijn ook vandaag..... (kijk op de klok  :O) herstel gisteren geweest. Onderweg naar de Cabanon Mercury want daar was ons oog wel op gevallen.
En het is allemaal gelukt die dag want op 26 november gaan we in Heemstede onze nieuw gekochte Combi Camp Country ophalen.... ::)

Wat zijn we daar ontzettend netjes geholpen op de Aart Kok stand. Mooie offertes gehad en een restant model 2011 (volgens mij is het nog 2011) kwam ons wat prijs betreft prima uit.

Uiteraard ook nog even terug geweest naar de de Wit stand bij de Cabanon. Bij de vraag om een prijsopgaaf met de door ons gewenste opties kregen we een prijslijst in ons handen met de mededeling dat we het hiermee prima kunnen uitrekenen..... Jammer dat we net zo iemand troffen. Dat heeft niet de doorslag gegeven overigens maar het draagde wel bij.

Toch voor de Combi Camp gekozen vanwege de kwaliteit, opbergruimte en het opzetgemak.

Alex

Tja de verkopers maken je bedrijf.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

Citaat van: arnold van leeuwen op oktober 25, 2011, 01:10:33 AM
Toch voor de Combi Camp gekozen vanwege de kwaliteit, opbergruimte en het opzetgemak.

Gefeliciteerd met jullie aankoop!!

Richard

mooi man
en dan volgend klapweekend komen showen met je klapper... :J

C5CCV

Citaat van: arnold van leeuwen op oktober 25, 2011, 01:10:33 AM

Eigenlijk is het bij ons precies zo gegaan.............

Citaat van: nunogconway op oktober 21, 2011, 05:54:49 PM
Hoe kan het gaan..............

Vandaag naar de Kampeer en Caravan beurs geweest met de bedoeling om een Cabanon Malawi aan te schaffen............
.............komen we thuis met een CombiCamp Valley (voor een 'paar' centen meer dan de Malawi)

De Cabanon Malawi was inmiddels ? 200,- duurder geworden, en bij CC gingen de 2011 modellen er met een mooie korting uit.

nikkel1964

Mag ik, voor zover nodig, de kersverse Combi-Camp eigenaren er op wijzen dat er naast dit zeer gezellige en informatieve forum ook een apart forum bestaat waar je vooral veel Combi-Camp specifieke informatie kunt vinden?  ;) www.cc-club.nl

Ber

Vandaag geweest. Altijd leuk :)

Holtkamper en combi camp blijven super. Maar nadeel voor ons blijft dat er maar 1 bed is (en de prijs natuurlijk) We gaan veel in het voorseizoen en dan zijn 2 bedden toch wel fijn met de kids.

Ook nog even bij carav... gekeken, nee dat doen we toch maar niet.

We houden het voorlopig lekker bij onze fijne cabanon mercury. Wel wat ideeën opgedaan voor een keukenplankje I: maar daar loopt een andere topic over...

Sami

Ik ben afgelopen maandag op de kampeer en caravan jaarbeurs geweest. Weinig kampeergevoel, vooral veel overbodige luxe in caravans en Campers.
Heeft naar mijn idee niets meer met kamperen te maken. Deze trent zie je ook terug bij veel VW. Beukenhouten keukenfrontjes, ingebouwde koelkasten, externe elextriciteits-aansluitingen enz. zijn aan mij niet besteed.

Ik zal eerlijk zijn, ik ben geen fan van HK en zal het ook nooit worden. Elke keer dat ik HK op een beurs tegenkom voel ik mij ge?ntimideerd door minimaal 17 in het wit rondlopende HK-ers en alle bordjes van "niet fotograferen"en gepatenteerd. Zelfs de meest banale oplossing heeft HK gepattenteerd en elke beetje knutselaar maakt ze vrij eenvoudig na (hoe zo patent). Je mag je ook afvragen waarom HK zo duur is, gewoon simpel omdat ze op elke beurs in Nederland, Duitsland of waar dan ook staan. Ooit wel is afgevraagd hoeveel dat kost, een godsvermogen. opgebracht door al die HK-kopers en of ze er nou meer VW door verkopen, ik betwijfel het. Jamet staat al jaren niet meer in Utrecht en is nog steeds, volgens zeggen, de meest verkochte vouwwagen in Nederland.

Op het gebied van VW ben ik geen echte vernieuwing tegengekomen. Het is constant voort borduren op oude concepten. Je kunt vinden wat je wilt maar de OPERA tenttrailer is c.q. was in iedergeval een echte vernieuwing. Het wachten is op een fabrikant die het aandurft om eens echt out off the box te denken en met iets geheel nieuws komt waarbij kwaliteit en praktisch denken tot uitting komt. 

retteketed

Citaat van: Sami op oktober 25, 2011, 06:31:19 PM
Elke keer dat ik HK op een beurs tegenkom voel ik mij ge?ntimideerd door minimaal 17 in het wit rondlopende HK-ers en alle bordjes van "niet fotograferen"en gepatenteerd. Zelfs de meest banale oplossing heeft HK gepattenteerd en elke beetje knutselaar maakt ze vrij eenvoudig na (hoe zo patent).

Ik kan je vertellen dat er wel foto's gemaakt mochten worden, heb dit zelfs gevraagd, "lekker foto's maken".
Ik heb van het jaar nog een imitatie trekhaak gemaakt van HK, er is hier patent op. Maar wie houdt me tegen om er zelf een te maken en gebruiken? Ik handel er niet in....
Je kunt dit terug vinden op een topic die ik heb laten zien.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7312.msg87683.html#msg87683

Ben zelf nu bezig om een modificatie aan de luifel te laten maken (eerst ontwerp nog), zal dit ook laten zien op dit forum als het gereed is, maar er niet mee handelen.
en niemand houdt me hier op tegen.

Er lopen veel "mensen in het wit rond" op de beurs en dat zijn er inderdaad veeeeeel meer dan bij andere merken, en dan valt een verkoper wel op.
Bij andere stand zijn er hoog uit 3 tot 4 ...tja het aankoopbedrag van een HK loopt rond op de beurs.

was bij de livingstone van aartkok aan het kijken (onze 2e keus) en heb hier wel een halfuur rondgekeken, er kwam niemand kijken of heeft me aangesproken. en dat voelt ook niet goed aan.

EdwinMerks

Citaat van: retteketed op oktober 24, 2011, 07:46:01 PM
zoals gezegd zijn we vandaag naar de beurs geweest.

het was voor ons de eerste kampeerbeurs (en laatste... :ca :ca.)

we zijn zelf ex-tentkampeerders en de laatste jaren met klapper.

Man wat viel de beurs tegen en ik bedoel, wat een boel campers en caravans......tjonge en die mooie kleuren (meest wit) blehhhh. ;( ;(

maar goed, de vouwwagens waren alle samen in één hal (hoewel niet alle merken aanwezig waren).
Omdat we zelf een HK hebben, zeker babbelen bij de stand van HK, je ziet toch wat nieuwigheden, delen van tips en lekker snuffelen aan al dat moois.
Ook genoten van andere merken, ook hier wordt aardig vernieuwd en aangepast aan wensen van de nieuwe kampeerder.
Blijft een lekker gevoel tussen tentstof rond neuzen......

Maar zoals ik zei, voorlopig geen kampeer beurs meer, ik heb geen goed gevoel van alle luxe en "onzin-dingen"die aan de man gebracht worden.
maar er is een publiek voor, en dus vraag.

De informatie omtrent campings waren ook niet van onze gading (grote mega-kampings) en van alle organisaties (anwb-asci-natuurkamping-KSG-svr_ etc etc ) lid worden kan niet de bedoeling zijn van vrij-kamperen....
Dus al met al, na 3 uur ronddolen nog lekker genoten van de binnenstad van Utrecht en op terras in de zon een kleine evaluatie gehouden met elkaar, dit volgend jaar niet nog een keer.

ik weet het, het is wat negatief opgeschreven.
Maar zeg nou zelf van de 6 hallen slechts één gevuld met tentstof en de overige met polyester en aluminium van die opzichtige caravans en campers, heb ik geen goed gevoel meer van over.
Ik denk dat de "oppad-beurs" ons beter gaat bevallen.

Tja...wat zal ik er van zeggen. Ook wij zijn dit jaar voor het eerst geweest (met dank aan de gratis kaartjes van Holtkamper). Jullie hebbenhet 3 uur volgehouden...wij 2..
Ik had er gewoon meer van verwacht. Wij zijn dit jaar in Düsseldorf geweest (ongeveer hetzelfde maar dan 10 x groter) en hadden veel gezien. Ik had hier meer op kampeergebied verwacht. VW's genoeg (en ook erg mooie) maar de randapparatuur zullen we maar zeggen, viel heel erg tegen. Afgelopen september hebben wij bij Holtkamper een Spacer gekocht maar verder moeten we nog alles aanschaffen. Ik had gewoon verwacht meer ideeën op te doen. We zijn bijvoorbeeld op zoek naar stoelen. In Dusseldorf de Westfield Prime stoelen gezien. De hadden een dikker gedeelte (soort kussentje) bij zowel het hoofdgedeelte als in de lendensteun. Volgens hun model 2012...wij dus naar de stand van Westfield op de jaarbeurs: staan daar nog gewoon de oude modellen! Gevraagd aan de verkoper aldaar..die zei dat ze eerst de oude voorraad kwijt wilden en dat het model in Nederland model 2013 gaat heten..en of we dat vooral stil willen houden...WTF??  ::)  Kijk...daar ga ik dus niet voor.
De stand van ACSI vond ik gewoon een lachertje..stel 55-plussers (met alle respect) die nergens de ballen verstand van hadden en alleen maar een lidmaatschap wilden verkopen zonder het fatsoen te hebben om, nadat ik dat had gevraagd, de verschillende producten uit te leggen..

voor mij dus waarschijnlijk ook de 1e en de laatste keer...jammer...

de stand van HK zag er overigens gelikt uit..ook AK en CC hadden hun zaakjes mooi voor elkaar. De Wit daarentegen was slecht: veel VW's en 1 verkoper..met als gevolg dat veel mensen gewoon van de stand wegliepen omdat ze niet werden geholpen

rvdm

Citaat van: Henk CC op oktober 24, 2011, 12:36:16 PM
De Alpha van trigano zag er nu beter uit dan vorig jaar, ik denk dat dat toen een voor produktie wagen was, hij ziet er nu wat beter uit.

Citaat van: wijnand op oktober 24, 2011, 06:29:31 PM
Kan je aangeven (ongeveer) wat de verschillen zijn met vorig jaar?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Mieke

Wij zijn dit jaar niet geweest maar hadden idd vorig jaar ook het gevoel van op een caravan en camper salon te komen ipv op een kampeerbeurs. Maar ja, kamperen is nu eenmaal voor veel mensen caravan-en of camper-en (nieuwe werkwoorden :#) In België zijn ze verstandiger :) Hier noemt men het geen kampeerbeurs maar een caravan en camper salon, er staat dan ook geen tent, tenzij voortenten :#
Toch vond ik vorig jaar de sfeer op de kampeerbeurs wel fijn, ook wij hebben er niet veel langer dan 3u rondgelopen. Wij hebben ook lang bij HK, CC en Aart kok rondgedwaald. Wij zijn nergens aangesproken en dat hoefde ook niet. En Sami, waarom Jamet het meest verkocht wordt? Waarom worden er meer Nissan, Ford of Renault verkocht en minder Rolls Royce? Dat zal heus niet alleen met de verkopers te maken hebben ;).

Henk CC

De afwerking liet vorig jaar te wensen over. Water aansluitung was er zo in gezet, zonder dat het vast stond. De deksel van de keuken en de wagen was niet netjes af gewerkt. Dat was dit jaar beter. Maar er werdt vorig jaar ook gezegt dat het een proef was om te kijken of het aan zou slaan in ons land. De schranieren zijn ook erg aan wezig. De kleuren van de wagen bak zien er nu ook wel strak uit. En ja het prijs verschil is denk ik wel een goed maker. Maar als ik nu weer naar de
CC kijk hebben ze dit jaar ook weer hun best gedaan met verbeteringen en aan passingen, maar dat is dan helaas ook weer in prijs terug te vinden. Het zal altijd wel zo zijn dat ieder voor zich spreekt wat hij of zij mooi vind, en wat bij je past.
Wij zijn begonnen met Jamet, ook daar waren ook negatieve opmerkingen te over, maar wij hebben er 3 gehad en eigenlijk geen problemen zoals ik nu hier op het forum lees. Maar zolang we maar kunnen genieten van ons kampeer midel.
Henk