Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig  (gelezen 10268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig
« Reactie #15 Gepost op: december 08, 2011, 06:26:07 pm »

We moeten nog eens kijken want blijkbaar is maat 150x300 alleen in 18mm te krijgen. We waren er ook al achter dat dit te zwaar gaat worden. Starten van een kleinere maat is een optie maar dan zullen we meer dan één plaat nodig hebben.

Foto's worden er zeker genomen  ;)
Gewoon even bij een bouwmarkt kijken. En dan meer de Fixet of Multimate. Die zijn vaak niet zo groot en wordt je geholpen door de eigenaar die vaak veel vakkennis heeft. Watervast multiplex van 6 of 8 mm kost minder dan betonplex. Het goeie spul is vaak 10 jaar gegarandeerd als de kopafwerking goed is. En je vw staat niet voortdurend bloot aan water, maar slechts af en toe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re:Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig
« Reactie #16 Gepost op: december 08, 2011, 09:01:05 pm »

Voor ons zou maat 150 x 300 perfect zijn. 4 panden van 150 X 50 kunnen er uit en dan nog 2 van 50 X 50. In België verzagen ze het in de zaak waar je koopt op maat dus om mee naar huis te nemen is er geen probleem.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig
« Reactie #17 Gepost op: december 08, 2011, 09:47:04 pm »

Voor ons zou maat 150 x 300 perfect zijn. 4 panden van 150 X 50 kunnen er uit en dan nog 2 van 50 X 50. In België verzagen ze het in de zaak waar je koopt op maat dus om mee naar huis te nemen is er geen probleem.

Bijna goed... Door deze manier van rekenen krijg je uiteindelijk kieren in je keuken!!

Je houdt geen rekening met de zaagsnede. Het zaagblad heeft een dikte van 2-3 mm en bij elke zaagsnede ben je die breedte dus kwijt. Vijf zaagsnedes over een lengte van drie meter vragen al gauw 1 - 1,5 cm extra materiaal.

De standaard afmetingen van plaatmateriaal zijn trouwens 244*122 cm, groter zijn ze niet makkelijk te krijgen? 150*300 ken ik niet als maat? (Maar ik ben dan ook geen expert hier in!  ;) )

Herstel: 150*300 is dus w?l een standaard. Maar de afmetingen die je noemt zijn hier dus ni?t uit te zagen!
« Laatst bewerkt op: december 08, 2011, 09:49:45 pm door NielsP »
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig
« Reactie #18 Gepost op: december 09, 2011, 01:28:05 pm »

In nederland hebben we ook Pontmeyer (http://www.pontmeyer.nl/), daar kan je als particulier ook hout kopen en laten zagen.
Ik ga der ook meestal heen als ik wat beter hout nodig heb. Ze hebben ook veel meer keuze in hout dan bij welke bouwmarkt ook.
Dus kijk of je zoiets kunt vinden in belgië (je eigen omgeving), dan heb je echt wel veel keuze in dikte maten en materialen.

Ter voorbeeld:
http://www.pontmeyer.nl/productgroup/192012/okoume-multiplex-2zijdig-wit-gegrond-80-mu
er zijn nog wel meer materialen in grote formaten te vinden.
« Laatst bewerkt op: december 09, 2011, 01:30:19 pm door screech »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig
« Reactie #19 Gepost op: december 09, 2011, 06:42:19 pm »

Niels: als de breedte van de plaat 150 cm is en ik heb panden nodig van 150 dan klopt het toch wel? De breedte van de plaat wordt dus bij ons de lengte van de bak. Hier verliezen we dus niks aan zaagsnede
Dat de 50 cm niet helemaal klopt dat besef ik. Ook de panelen van 50x 50 (noem ik voor het gemak zo) weten we dat we bij deze telkens de dikte van de plaat moeten bijtellen, maar daar moetten we natuurlijk eerst voor weten hoe dik de plaat is die we gaan kiezen.
300 cm lengte gaan dan toch 4 panden uit van ongeveer 52 cm dan hebben we 208 cm opgebruikt nog 92 X 150 over daar kunnen dan nog minstens 2 stukken van 52 X 52 uit voor de zijkanten van de bak?
Kan zijn dat ik compleet fout reken?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig
« Reactie #20 Gepost op: december 09, 2011, 07:23:39 pm »

Nee, je rekent goed. Ik had het verkeerd gelezen, dacht dat je 5 stroken uit de 300cm wilde halen maar het zijn er maar 4. En dat gaat inderdaad goed.  :)

Excuus!  :O
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig
« Reactie #21 Gepost op: december 09, 2011, 09:55:57 pm »

maar je kan ook met een Hprofiel gaan werken om die lengte te krijgen
en als je dat moet doen om 9mm te gebruiken zou ik daar zekers naar gaan kijken
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig
« Reactie #22 Gepost op: december 30, 2011, 08:32:02 pm »

Ja, we zijn een stapje verder.. :>

Een beetje vertraging opgelopen. Het gasvuurtje dat ik op de kop had kunnen tikken op MP heeft me een beetje kopzorgen bezorgd. Ik had een bevestiging gekregen van de verkoper dat de verkoop en verzending naar België geen probleem was. Plots zag ik op MP dat er druk geboden werd op de adevertentie. Mijn mails naar de verkoper werden niet beantwoord. IK dacht dus direct sh*t, hij ruikt geld en wacht op nog een hoger bod. Ik had de moed al opgegeven tot ik plots een mail kreeg van een medewerker dat de verkoper naar het buitenland was en later contact met me ging opnemen. En idd één week geleden kreeg ik een mailtje met gegevens om het afgesproken bedrag te storten en nu heb ik het vuurtje thuis gekregen WW Ondertussen bieden ze op MP nog verder :H (beetje leedvermaak mag toch he ;))

vandaag het hout gaan halen. We hebben gekozen voor betonplex 12mm, helaas waren de grote platen van 300 x 150 hier alleen te krijgen in 18mm. Dus we moesten voor de kleinere maat gaan, meer verlies aan hout ::)  De panelen liggen nu thuis te wachten op verdere knutselkriebels van de husband. Vermits hij op het extreme af perfectionist is verwacht ik dat ik nog veeeeel geduld moet hebben tot het af is. Maar geduld wordt altijd beloond!
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Ons keukenproject krijgt vorm, toch nog wat hulp nodig
« Reactie #23 Gepost op: december 30, 2011, 10:48:26 pm »

ik ben nieuwschierig naar het resultaat.
geef eens een hint of licht het tipje van de sluier op?

Succes en een goede jaarwisseling.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal