Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Arizona All Season 2011 ingeruild  (gelezen 5045 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Foxes

  • Gast
Arizona All Season 2011 ingeruild
« Gepost op: januari 15, 2012, 02:50:00 pm »

Tja, om maar met de deur in huis te vallen. Ons vouwwagenavontuur is beëindigd!
Was niet de bedoeling, want hadden vorig jaar nog een nieuwe vouwwagen gekocht, maarrrr...
....afgelopen zomer is ons vertrouwen in Jamet dusdanig aangetast, dat we besloten hebben om er een punt achter te zetten.

Nadat we eerst ruim 10 jaar met een Jamet Louisiana(totaal 15 jaar oud) op pad waren geweest, hadden we vorig jaar dus een nieuwe Jamet Arizona gekocht.
Mooie vouwwagen en ruim! En gezien onze ervaring met Jamet hadden we er veel zin in om weer minimaal 10 jaar plezier te hebben van deze vw.
Afgelopen zomer naar Texel geweest. Prachtig eiland met hollands weer! En dat hebben we geweten. Op zich niet erg, want dat weet je als je in Nederland blijft.
Maar we kregen dus een gigantische plens regen over ons heen. Natuurlijk ook winderig daar, maar ook dat hoeft geen probleem te zijn. Was het dus ook niet.
Maar na een week regen werden we het toch wel een beetje zat en besloten om weer af te gaan breken. Misschien maar doorrijden naar een drogere bestemming.
Maar tijdens het afbreken kwamen we erachter dat de deze Jamet nogal wat mankementen/gebreken vertoonde.
Er bleek al een gat te zitten in de Luifel door een constructiefout. Ook in de wagentent waren al slijtageplekken zichtbaar. Verder zaten er blauwe afdrukken op het slaapgedeelte van het blauwe buitendoek. Het doek had dus afgegeven op de binnentent. Daarnaast nog wat kleine gebreken die wel weer te herstellen waren, zoals een niet in/uit te draaien neuswiel, deuk in deksel keuken, verlichting die niet goed werkte, enz.
Maar het doek baarde ons toch wel zorgen. Ondanks dat we een nieuwe luifel kregen, bleef de constuctiefout bestaan. En was de kans groot dat bij een volgende trip de luifel weer kapot zou gaan.
Ook het afgeven van het buitendoek gaf ons geen goed gevoel. Ook op de naden vertoonde de vw al gaatjes.
De vw stond op Texel netjes afgespannen, dat was het probleem niet. Maar we wisten nu al dat deze Jamet geen 10 jaar mee zou gaan.
Ondanks alle goede bedoelingen en moeite van de dealer kon deze ons niet het vertrouwen geven dat we weer onbezorgd op vakantie konden.
Volgens de dealer was er op de luifel na niets aan de hand en konden we er gewoon mee op pad.
Na heel veel overleg wilde de dealer ons een hele goede inruilprijs geven en hebben we dus besloten om de vw in te ruilen voor een cara......! Ja, sorry helaas geen vouwwagen meer.
Een andere vouwwagen was eigenlijk geen optie. Dealer verkoopt alleen Jamet en daar hadden we ff geen zin meer in. Dealer wilde geen geld terug geven, anders hadden we ergens anders nog wel gekeken naar een andere vw. Maar de goede inruilprijs (die we ergens anders nooit zouden krijgen) en een heel mooi aanbod voor een nieuwe cara... gaven de doorslag om toch op dit bod in te gaan.

Ondanks dat we nu geen vouwwagen meer hebben willen wij toch graag op dit forum blijven om zowel van anderen tips e.d. te krijgen, als deze ook met jullie te delen.
We hebben altijd ontzettend veel plezier beleefd met onze vouwwagen. Het is en blijft een mooi kampeermiddel!
We zeggen ook niet dat Jamet slecht is, maar door onze ervaring is ons vertrouwen gewoon weg in dit merk.
We wensen iedereen veel plezier met het voorbereiden van de vakantieplannen voor dit jaar en misschien komen we elkaar nog ergens tegen!

Groetjes,

Ruud, Diana, Rick en Veronique
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2012, 03:46:32 pm »

Natuurlijk zouden we het leuk vinden dat je hier rond blijft hangen.

Kijk kamperen moet je met een goed gevoel doen of nou een vouwwagen is of iets anders.
Lang leven de vrijheid die erg begint te borrelen met dit weer.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

  • Gast
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2012, 03:52:23 pm »

Tja das minder, maar ik zie nu een mogelijkheid...
De caravan inruilen voor een vouwwagen van een  ander beter merk :>
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2012, 04:55:47 pm »

Spijtige ervaring. Maar jullie hebben het goed kunnen oplossen. En wat is er nu mis met een caravan, de kastdeurtjes klap je toch ook open en dicht :#

Wat ik me bedenk, gaat deze dealer de vouwwagen verkopen aan een ander slachtoffer?? Waarschijnlijk wel, dus kopen bij een dealer heeft dan toch geen meerwaarde tov particuliere verkoop.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2012, 05:16:03 pm »

2e hands verkoop heeft qua verschil met particulier toch alleen maar verschil met evt garantie?
Gelogd

The Foxes

  • Gast
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2012, 07:44:34 pm »

Spijtige ervaring. Maar jullie hebben het goed kunnen oplossen. En wat is er nu mis met een caravan, de kastdeurtjes klap je toch ook open en dicht :#

Wat ik me bedenk, gaat deze dealer de vouwwagen verkopen aan een ander slachtoffer?? Waarschijnlijk wel, dus kopen bij een dealer heeft dan toch geen meerwaarde tov particuliere verkoop.

Ja, vouwwagen stond na inruil bij dealer op de site en is er nu af, dus waarschijnlijk naar een nieuwe eigenaar.
Gelogd

The Foxes

  • Gast
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2012, 07:47:52 pm »

Tja das minder, maar ik zie nu een mogelijkheid...
De caravan inruilen voor een vouwwagen van een  ander beter merk :>

Ik sluit niets uit.  :)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2012, 08:00:51 pm »

Ik sluit niets uit.  :)
Er is hoop...en vele vrienden van deze gemeente staan U bij......
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2012, 09:28:15 pm »

wat verschrikkelijk jammer dat jullie het klappen op gaan geven. Maar groot gelijk heb je als je het zo heb kunnen oplossen. Ik hoop at julie met deze cara... heel veel vakantie plezier zullen hebben.
Gelogd
Jevipro

Mieke

  • Gast
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #9 Gepost op: januari 16, 2012, 12:56:15 pm »

2e hands verkoop heeft qua verschil met particulier toch alleen maar verschil met evt garantie?

Idd maar als je ziet dat de oorspronkelijke eigenaar "alleen een nieuwe luifel" kreeg na melding van alle schoonheidsfoutjes en mankementen op welke garantie moeten de nieuwe kopers dan rekenen? De gebreken zijn al aanwezig bij de koop maar waarschijnlijk zal de verkoper hier niks aan wijzigen. Als 2dehands koper denk ik dat je op nog minder hoeft te rekenen....
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 486
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2012, 02:02:19 pm »

Toch jammer dat het op zo'n manier loopt. Ik hoop dat jullie veel plezier aan de caravan zullen beleven!

Wil ik nog wel een kleine kanttekening plaatsen voor mensen in dezelfde situatie (ik hoop natuurlijk dat dat niemand overkomt maar wie weet): Volgens mij heb ik wel eens gelezen in de consumentengids dat als een verkoper een ondeugdelijk product levert je je geld gewoon kunt terugvragen. De verkoper heeft helemaal het recht niet om geen geld terug te geven als de klachten niet naar tevredenheid zijn opgelost. Zelfs niet als het geen bedrijfspolicy is om dat te doen. Je hoeft geen genoegen te nemen met een waardecoupon of iets dergelijks, gewoon je geld terug eisen kan! Ik denk dat een mailtje naar de consumentenbond (als je daar lid van bent) dit conflict tot een beter einde voor de kopers had kunnen brengen.

Daarnaast lijkt het me bijzonder krom om bij dezelfde verkoper (waar je na het gedoe) geen vertrouwen meer in hebt een ander product te MOETEN (immers geen geld terug) kopen. Raaaarrrrrrr! Dat je geen vertrouwen meer hebt in Jamet snap ik nog wel, maar de verkoper heeft ook niets (zinvols) gedaan om het op te lossen, en vermoedelijk de wagen gewoon weer doorverkocht. Ik zou de integriteit van zo'n verkoper behoorlijk in twijfel trekken daarna!
Gelogd

The Foxes

  • Gast
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2012, 05:46:32 pm »

Toch jammer dat het op zo'n manier loopt. Ik hoop dat jullie veel plezier aan de caravan zullen beleven!

Wil ik nog wel een kleine kanttekening plaatsen voor mensen in dezelfde situatie (ik hoop natuurlijk dat dat niemand overkomt maar wie weet): Volgens mij heb ik wel eens gelezen in de consumentengids dat als een verkoper een ondeugdelijk product levert je je geld gewoon kunt terugvragen. De verkoper heeft helemaal het recht niet om geen geld terug te geven als de klachten niet naar tevredenheid zijn opgelost. Zelfs niet als het geen bedrijfspolicy is om dat te doen. Je hoeft geen genoegen te nemen met een waardecoupon of iets dergelijks, gewoon je geld terug eisen kan! Ik denk dat een mailtje naar de consumentenbond (als je daar lid van bent) dit conflict tot een beter einde voor de kopers had kunnen brengen.

Daarnaast lijkt het me bijzonder krom om bij dezelfde verkoper (waar je na het gedoe) geen vertrouwen meer in hebt een ander product te MOETEN (immers geen geld terug) kopen. Raaaarrrrrrr! Dat je geen vertrouwen meer hebt in Jamet snap ik nog wel, maar de verkoper heeft ook niets (zinvols) gedaan om het op te lossen, en vermoedelijk de wagen gewoon weer doorverkocht. Ik zou de integriteit van zo'n verkoper behoorlijk in twijfel trekken daarna!

Dit wisten wij ook en hadden daar ook op aangestuurd. We wilden gewoon ons geld terug (evt. met aftrek van gebruikte dagen) en met dat geld iets anders kopen.
Echter de dealer wilde dat niet. Nu kun je natuurlijk een eindeloos gevecht gaan voeren om je geld contant te krijgen. Maar daar moet je veel tijd, energie en geld insteken!
Als je met dat geld iets wilt kopen dat ook bij deze dealer te koop is, waarom dan zo'n gevecht voeren.
We hebben ook bij andere caravandealers gevraagd wat ze voor de vw wilden geven. Daar schrik je behoorlijk van. Dit was de helft tot één derde van wat ons werd geboden bij de vw dealer!
Dus dan is de keus toch snel gemaakt. En ja, je recht hebben is toch nog wat anders als je recht krijgen.
Verder wil ik nog even opmerken dat we niets tegen de dealer hebben, maar tegen het product. Dealer heeft ons verder naar tevredenheid geholpen.
Gelogd

Brenda

  • Gast
Re: Arizona All Season 2011 ingeruild
« Reactie #12 Gepost op: mei 01, 2012, 01:25:34 pm »

Mag ik vragen bij welke dealer dit is geweest?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Brenda
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal