Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: overnachting onderweg naar Toscane  (gelezen 10733 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uknowwho

  • Gast
overnachting onderweg naar Toscane
« Gepost op: januari 22, 2012, 09:24:46 am »

Hallo,

Deze zomer vetrekken wij richting Toscane omdat ik graag in 2 keer wil rijden zoek ik een overnachting (camping of hotel) net voor of na Milaan.

Bij voorkeur zo dicht mogelijk langs de snelweg en voor een hotel graag een familie kamer (of 2 3 persoons). Voor een camping het liefst 1 waar de auto bij op de plek mag.

Wie heeft er tips?
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re: overnachting onderweg naar Toscane
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2012, 11:17:06 am »

Hallo bedoel je in 2 keer, 2 dagen of 2 overnachtingen?. 2 dagen dus 1 overnachting en ligt eraan hoe je wilt rijden. Wij gaan ook naar Toscane, maar gaan altijd over de brennerspas is 100 km om maar ik hoef niet te wachten bij de gothard. Dat is mij die 100 km om wel waard. Dan kun je overnachten bij pension Alpina in gries am Brenner is vanuit mijn woonplaats precies 1000 km..en dat is te doen op 1 dag. Ga je 2 keer overnachten dan heb je hier niks aan ligt te dicht bij elkaar.
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: overnachting onderweg naar Toscane
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2012, 12:53:07 pm »

Met 2 keer bedoel ik 1 overnachting onderweg. Voor ons is de gehele route nieuw, we zijn eigenlijk vaste Frankrijk gangers. Ik wil gaan rijden om de nacht van donderdag/vrijdag en als ik de routeplanner volg gaan we dan op vrijdag door de gothard (moet je dan ook lang wachten???) wij zouden dan ook rond de 1000km rijden de 1e dag..

pension Alpina in gries am Brenner zit vol op onze dag...
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2012, 12:54:56 pm door uknowwho »
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 196
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: overnachting onderweg naar Toscane
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2012, 01:23:31 pm »

Wij hebben het twee keer gereden. 1e overnachting in duitsland en 2e in Italië, bij het plaatsje Parma.
Lekker rustig aan het is vakantie.

Als je vroeg wegrijd, dan kun je het met 1 overnachting redden.
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: overnachting onderweg naar Toscane
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2012, 06:20:32 pm »

Parma lijkt me dan weer net te ver...
Gelogd

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee
Re: overnachting onderweg naar Toscane
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2012, 06:22:53 pm »

Wij hebben de laatste keren over Oostenrijk gereden en op een camping bij Fugen overnacht was goede camping met restaurant en goed sanitair! Ook ongeveer 1000 km.
Gelogd

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee
Re: overnachting onderweg naar Toscane
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2012, 06:29:35 pm »

En waar gaan jullie naar toe in Toscane? Wij twijfelen nog tussen Italie of Frankrijk?
Dus als jullie nog tips hebben, die zijn welkom.

Mark
Gelogd

Frank T

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon S Offroad
Re: overnachting onderweg naar Toscane
« Reactie #7 Gepost op: januari 22, 2012, 07:26:34 pm »

Wij rijden altijd via de Gothard. Een keer via de Mont Blanc-tunnel gereden maar dat vond ik erg duur. Gothard is best te doen wij hebben altijd maar 10 minuten moeten wachten. Onze ervaring zijn dat de campings tussen Zwitserland en Toscane niet erg bijzonder zijn maar het is ook maar voor een nachtje. Wij hebben een keer overnacht in hotel www.boomerang.com dat is wel een behoorlijk stuk doorrijden maar je bent de volgende dag wel lekker vroeg op de camping. Wij gaan altijd rond 2:00 's nachts rijden.
Als je via de Brenner gaat dan raad ik je aan te stoppen in de nabijheid van Verona en zoek daar een bed and breakfast in de buurt van Vereno. Wij hebben dit ook gedaan. Vermoeid kwamen we aan op locatie (16:00 uur) maar na een lekkere douche hebben we als hongerige wolfen gezocht naar een eetgelegenheid in de buurt rond 17:30. Alles was nod dicht natuurlijk want rond dit tijdstip eten de italianen nog niet. We zaten op 17 kilometer van Verona dus na de 1200 kilometer die we die dag hadden gereden moest dit geen probleem meer zijn. We vonden midden in Verona een heerlijke pizzaria tegen over de Arena di Verona. Na het eten nog even op zoek gegaan naar het balkonnetje waar Julia naar haar Romeo luisterde. Gevonden tussen alle italianen die lekker liepen te flaneren. Na zo'n ultieme italie gevoel ben je de lange reis snel vergeten en is je vakantie reeds de eerste dag begonnen. Kortom een aanrader.

Campings is Toscane.Barco Reale, wij hebben hier nooit gestaan maar zijn er wel wezen kijken, Grote camping met mooi zwembad. Wij hebben gestaan op Camping Belsito. Het Toscane is mooier als je iets verder gaat. Siena is geweldig. Camping www.luxorcamping.com vond wij leuk. Lekkere wijn te halen op aangelegen wijnboerderij. Zwembad is mooi met aanliggende eetgelegenheid. Op de campingplaatsen is geen gras te vinden en zijn kleine maar toch hebben wij hier genoten. Tijdens de komt er veel water over de camping gestroomd maar onze Cocoon was zo gezet dat alles onder ons doorliep, even de voetjes omhoog rustig wacht tot alles weg. Dan nog een ander tip www.campingilfalcone.com dit is nog verder rijden Orvieto maar een camping zoals een camping hoort te zijn. Je kunt vanaf Orvieto in een uur naar Rome (trein). Lekker rondwandelen en eten dan om 21:30 de trein weer terug richting camping, in een woord ....... geweldig. 

De camping is Italie zijn anders als Frankrijk. De plaatsen zijn veel kleiner en je betaald behoorlijk wat voor zo'n plekkie maar wij vinden het land geweldig alleen wel ver rijden. Veel succes met je keuze.
Gelogd

Kole

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 125
  • Kole Tenttrailers
Re: overnachting onderweg naar Toscane
« Reactie #8 Gepost op: januari 22, 2012, 08:14:05 pm »

Twee jaar geleden tot aan Parma gereden Overnachtingscamping staat in boekje van ANWB.
Vorig jaar bij toeval op onderstaande camping terecht gekomen. Is net achter Milaan niet ver van de A7. Bij Milaan is verder niks te vinden.
http://www.campingticino.it/photogallery.asp   Toscane is dan nog een halve dag rijden (afhankelijk waar???)

Leuke simpele kleine camping, oa voorzien van klein zwembad, leuke speeltuin en dicht bij een riviertje. Sanitair is aan vervaniging toe, maar wel schoon. Geen restaurant, maar Pavia is een studentenstad met een gezellige oude stadskern waar veel restaurantjes te vinden zijn.
Is ook een ideaal om vanaf de camping Milaan te bezoeken.

Succes
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: overnachting onderweg naar Toscane
« Reactie #9 Gepost op: januari 22, 2012, 10:12:14 pm »

En waar gaan jullie naar toe in Toscane? Wij twijfelen nog tussen Italie of Frankrijk?
Dus als jullie nog tips hebben, die zijn welkom.

Mark

Wij hebben een camping besproken in Vada of eigenlijk net er naast (Mulino a Fuoco)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal