luifel voor aan de wagenbak van de Columbia

Gestart door sannie75, februari 20, 2012, 10:16:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ber

Ik zie dat jullie luifel 'zij' flappen heeft. Is dat tegenwoordig standaard of hebben jullie deze erop laten zetten?

Sent from my iPad using Tapatalk

sannie75

Volgens mij is dat toch wel het verschil van de Mercury met de Columbia die luifel. Bij de columbia loopt ie tot op de grond door, dus niet alleen een afdakje toch? Of zit ik er nou zo naast?

Wij gaan toch niet voor de luxe luifel voor aan de wagenbak. Het is toch wel weer een smak geld dus we gaan het eerst eens zonder proberen...bedankt allemaal voor het meedenken

zippey

Citaat van: Ber op mei 06, 2012, 04:14:28 PM
Ik zie dat jullie luifel 'zij' flappen heeft. Is dat tegenwoordig standaard of hebben jullie deze erop laten zetten?

Wij hebben die windhoeken er aan laten zetten. Het is niet standaard.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Cabanon Malawi DL 2013 groen

zippey

Citaat van: sannie75 op mei 06, 2012, 04:21:33 PM
Volgens mij is dat toch wel het verschil van de Mercury met de Columbia die luifel. Bij de columbia loopt ie tot op de grond door, dus niet alleen een afdakje toch? Of zit ik er nou zo naast?

Wij gaan toch niet voor de luxe luifel voor aan de wagenbak. Het is toch wel weer een smak geld dus we gaan het eerst eens zonder proberen...bedankt allemaal voor het meedenken

Ja, wat jij bedoelt is de zonneluifel. Bij de Mercury loopt die niet tot aan de grond idd. Ik weet alleen niet of je de zonneluifel van de Columbia ook aan de luxe luifel kan ritsen.

Ber

Citaat van: zippey op mei 06, 2012, 05:18:30 PM
Wij hebben die windhoeken er aan laten zetten. Het is niet standaard.

Weet je nog hoe duur dat was?

zippey

Citaat van: Ber op mei 06, 2012, 06:51:00 PM
Weet je nog hoe duur dat was?

Ja, dat was wel prijzig. Was dacht ik ?150. Ze hebben het wel erg mooi gedaan. Ze zitten vast met een rits, dus ze kunnen er ook af.

campingloge

Ziet er wel mooi uit. Meer heb je ook niet nodig als je naar een warm land gaat. Als het erg warm wordt is het heerlijk dat je dan nog de zijwand uit de luifel kunt ritsen.

Wij hebben afgelopen jaar precies 1 keer ontbeten in de voortent. Dat was met vakantie in Luxemburg, toen was het koud en regende het. Maar dat was toen ook meer om te proberen of het allemaal past met 4 personen aan tafel. In het voorjaar hadden we prachtig weer en op de twee campings in Frankrijk ook. Toen hebben we alleen maar onder de luifel gezeten, in de Ardeche met de zijwanden uit de luifel. :J

fbez

Wij hebben onlangs wel de luifel voor aan de wagenbak aangeschaft. Was wel een klein beetje een tegenvaller:
- Hij was toch wat minder diep dan we dachten: De keuken kan net niet dwars op de vouwwagen onder de luifel staan en moet (om droog te staan dus een ondertentje blokkeren). Daarom laten we er dus toch maar windhoeken aan zetten, dan past het wel;
- De zonneluifel voor de voortent is niet aan de luifel voor de wagenbak tent te ritsen, omdat de rits niet doorloopt tot de grond. Een zonneluifel van een model met windhoeken aan de voortent zou waarschijnlijk wel passen.

Het opzetten gaat wel supersnel en ondanks de tegenvallertjes heb ik er geen spijt van. Met alleen de wagenbak staan vind ik niet prettig (zelfs niet voor een weekendje): Zonder luifel regenen (als je pech hebt) de opbergvakjes vol die aan de voorkant van de wagenbaktent zijn genaaid, je keuken staat los op het grasveld en zelf zit ik ook liever onder een luifel dan onder de open lucht. De wagen is voor ons een stuk multifunctioneler geworden omdat we nu sneller de wagen zullen gebruiken voor een weekendje weg of voor een overnachting, bovendien zullen we nu minder vaak met een natte voortent naar huis moeten omdat we sneller zullen kiezen de voortent er wat eerder af te halen als de voorspellingen beroerd zijn. We hebben geen grote tuin en luifel op de auto en wagenbak openklappen is geen punt op de parkeerplaats, maar om de voortent te moeten drogen wordt wel een heel gedoe.

sannie75

Wij zetten ook voor een weekeindje gewoon de voortent op hoor! Het zou bij ons alleen gaan om een overnachting op doorreis naar het zuiden. Dat gaan we dit jaar voor het eerst proberen en hebben besloten dit zonder aanschaf van de luifel te doen, vinden het toch wel erg veel geld om zo even neer te leggen...wie weet dat we daar na de zomer anders over denken, we zullen het zien, eerst maar eens zonder ervaren :#

Wat je zegt van die vakken aan de wagen bak is een goeie....nou ja hopen maar dat het droog blijft! :J

Ber

Afgelopen pinksteren een super lang weekend weggeweest, van vrijdag t/m dinsdag.
We hadden alleen de luifel met daaraan de zonneluifel, kan je vertellen heerlijk, voortent hebben we niet gemist. was natuurlijk ook wel erg weer.

Voordeel opzetten en opruimen in een heel klein half uurtje gepiept.

Moet wel zeggen ook voor een weekendje, zetten wij de voortent ook op maar bij prachtig weer is de luifel echt fijn.
Bij overnachtingen is het ook fijn, je kunt alles droogzetten, want de luifel is echt groot.

Wij hebben nog steeds geen spijt van deze waardevolle investering :J

fbez

Citaat van: Ber op juni 06, 2012, 06:59:29 PM
We hadden alleen de luifel met daaraan de zonneluifel...... ... je kunt alles droogzetten, want de luifel is echt groot....

Maar even voor de duidelijkheid, Je hebt het dus niet over de luifel die bij de columbia hoort, maar de luifel voor de mercury. Doordat de zonneluifel van de columbia niet aan de luxe luifel geritst kan worden, is de luifel echt wel een stukje kleiner.

Ber

Klopt de luifel voor de mercury. Van de colombia is hetzelfde maar dan natuurlijk groter, want de colombia is groter. Het principe is hetzelfde.

Wat foto's  :K

sannie75

@ber, die luifel is toch echt anders hoor volgens mij, bij de Columbiaen je niet zo'n luifel waar je nog een stuk buis ziet zonder stof daar omheen... :N

Ber

Dit is de 'luxe' luifel met daarvoor nog de 'zonne' luifel.

Volgens mij hetzelfde als bij de colombia.........

sannie75

Ja ok, de luxe luifel wel maar de zonneluifel niet, die is bij de Columbia ook tot op de grond en niet aanritsbaar aan de luxe luifel, helaas