Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stevig grondzeil zelf maken  (gelezen 5904 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

faba

  • Gast
stevig grondzeil zelf maken
« Gepost op: maart 03, 2012, 01:32:24 pm »

Stelling: je bent het gekraak van het goedkopere blauwe zeiltje beu
TIP 1 Kijk uit naar een tweedehands zelfdragend zwembad. Kan je voor heel gunstige prijzen vinden. De bodem ervan is lekker zacht aan de voeten en vrij dik. Diktes variëren naargelang de grootte en de kwaliteit van het zwembad.
TIP 2 Snijdt de bodem op maat, snijdt gemakkelijk en geeft geen uitrafel problemen
TIP 3 Als het grondoppervlak van het zewembad (dat meestal rond is) niet voldoet, kan je de overblijfsels (de afrondingen), verder in lange rechte stroken knippen. Plak het geheel met dukt tape vast op zo'n blouw bouwgrondzeil. Je nieuwe zeil is en beschermd en nog steviger. Heel de zaak op maat knippen en omzomen (weer met dukt tape).

Ik heb hetzelfde truukje uitgehaald met ons oude zelfdragende zwembad, ter bescherming van de bodem van het nieuwe en geeft geen krimp.  :K
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: stevig grondzeil zelf maken
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2012, 04:09:28 pm »

word dat dan niet mega zwaar?
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: stevig grondzeil zelf maken
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2012, 05:41:47 pm »

Houdt er wel rekening mee ,dat je op sommige campings geen dicht grondzeil mag gebruiken.  :(
Er wordt dan alleen een gaatjesmat toegestaan ivm het mooi houden van het gras waar je op staat.  ::)
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: stevig grondzeil zelf maken
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2012, 11:28:23 pm »

Tja, hebben de klappers en tenten met een inritsbaar/vast kuipgrondzeil dan een probleem? Bijna alle nieuwe modellen hebben zo'n dicht bisonyl kuipgrondzeil.
De meeste campings waar wij hebben gestaan, doen helemaal niet moeilijk (zelfs in beschermde natuur gebieden), op een enkele camping wordt alleen voor seizoen plaatsen gevraagd om geen vastgrondzeil te gebruiken.
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: stevig grondzeil zelf maken
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2012, 08:25:56 am »

inderdaad... niet aangedacht!
ik gebruik antiworteldoek met dat gaatjes spul er over heen en dat verstikt het gras al binnen twee dagen.
maar met een vast kuipzeil is dat nog erger natuurlijk
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: stevig grondzeil zelf maken
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2012, 11:27:59 am »

Tja, hebben de klappers en tenten met een inritsbaar/vast kuipgrondzeil dan een probleem? Bijna alle nieuwe modellen hebben zo'n dicht bisonyl kuipgrondzeil.

Ja, dat vroeg ik mij toen ook af!!
Maar gelukkig zijn er dus niet veel campings die dicht grondzeil niet toestaan, kwam het tegen in een aantal omschrijvingen van campings dacht ik. ( Laatste tijd veel campings voorbij zien komen op onze zoektocht, ook een aantal boeren campings. Misschien was het bij hen!))
Maar het werd wel op de site vermeld, dan weet je het van te voren!
Gelogd

faba

  • Gast
Re: stevig grondzeil zelf maken
« Reactie #6 Gepost op: maart 04, 2012, 05:37:35 pm »

word dat dan niet mega zwaar?

Wel, het is als alternatief bedoeld voor het bysonil grondzeil. Wat waarschijnlijk ook wel het nodige weegt. Ik geloof zelfs dat het net iets lichter zal zijn dan de dikke zeilen die apart te koop zijn in de winkel want de liner van zo'n zwembad is natuurlijk wel iets dunner, maar zoals gezegd kan je de stroken prima vasttapen op zo'n blauw (lichtgewicht) geval. Komt al bij al, licher uit in gewicht en het aangename aan de voeten is er ook, net zoals bij zo'n bysonyl vloer.

Maar die betaal je wel 200 Euro??? Tweedehands zwembad 25 Euro??? Blauw zeil 15 Euro, 2 rollen dukt tape (bij ons zelfs het witte product van de doe het zelf gebruikt) 10 Euro??? Grofweg geschat hé :K 
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: stevig grondzeil zelf maken
« Reactie #7 Gepost op: maart 04, 2012, 07:50:25 pm »

oke ik zat tedenken aan dat dikke zeil wat je vaak in het buitenland ziet voor zwembaden...
das een mm of 4 dik namelijk.
wel lekker aan de voetjes natuurlijk, maar het leek me wat zwaar.
ik had nooit aan die kleine badjes gedacht!! ::)

goed idee.

kwartje valt wat laat
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal