Bbq 2012 hoe gaan we het doen

Gestart door Bonny, maart 13, 2012, 09:35:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

Frankie

Citaat van: Bonny op maart 14, 2012, 04:04:08 PM
nou daar hoef je niet bang voor te zijn hoor
Er zijn heel wat mensen die zich graag laten bedienen vlug een worstje van de bbq pikken en weer gaan zitten .
waardoor er aldoor dezelfde "vrijwilligers"aan het bakken zijn .

zo heeft de ervaring geleerd

Des te meer reden om de beslissing te nemen dat ieder z'n eigen vlees gaat bakken. Probleem is alleen dat als ik die suggestie doe, er in feite weer een chief bij is die vindt dat-ie weet hoe het moet zonder dat er meer indians komen die het werk uiteindelijk (moeten) doen. Om die reden beschrijft het gezegde precies de ervaring die je aangeeft.  :) En daarom mijn suggestie.

herowebe

Een aantal jaren geleden hadden wij een straatfeest met een bbq.
Ook hier waren per persoon vleespakketjes samengesteld, die je dus zelf moest bbq'en!!
Haha , dat werd een run op de bbq's   ::)
De een gooide al zijn/haar vlees erop,en de ander had geen plaats meer!!
Ondertussen lag je eigen rauwe vlees heerlijk warm te worden. Kortom: Slechte ervaring met deze manier!!

Idee: Genoeg vrijwillige koks (moet toch geen probleem zijn, maak desnoods een lijst) en laat deze het vlees bakken!!
          Begin bijv. met de hamburgers, als deze klaar zijn kan iedereen eten incl. de koks!
          Daarna gaan andere koks ander vlees bereiden.....en eten!  Etc. etc. tot alles gedaan is!

Frankie

Citaat van: herowebe op maart 14, 2012, 05:04:00 PM
De een gooide al zijn/haar vlees erop,en de ander had geen plaats meer!!
Dat wijst op te weinig of te kleine bbq's 

Citaat van: herowebe op maart 14, 2012, 05:04:00 PM
Idee: Genoeg vrijwillige koks (moet toch geen probleem zijn, maak desnoods een lijst) en laat deze het vlees bakken!!
          Begin bijv. met de hamburgers, als deze klaar zijn kan iedereen eten incl. de koks!
          Daarna gaan andere koks ander vlees bereiden.....en eten!  Etc. etc. tot alles gedaan is!
chief +1  :#

herowebe

Citaat van: Frankie op maart 14, 2012, 05:36:36 PM
Dat wijst op te weinig of te kleine bbq's 

Nee, dat was het probleem niet, onbenulligheid komt eerder!!  :N

Frankie

Citaat van: herowebe op maart 14, 2012, 05:45:16 PM
Nee, dat was het probleem niet, onbenulligheid komt eerder!!  :N
Dan stel ik voor dat één persoon de leiding krijgt over de bbq's en erop toeziet dat eerst alleen hamburgers gebakken mogen worden, waarbij alles wat er anders uit ziet dan een hamburger rücksichtlos van de bbq afgehaaald wordt. >:( En zo verder. Dan kan iedereen zelf bakken (inclusief het zelf regelen van de mate van doorbakkenheid) en raken de bbq's niet overladen.  I:

( chief +1  :#)

herowebe

@ Frankie, Dat is toch wel een heel andere opzet dan wat ik in gedachte had........!!!!

Ik bedoelde:
Het vlees niet uitdelen, koks koppelen aan vleessoort!! Weet je zeker dat er afgewisseld wordt, en kunnen zij ook eten!!

Frankie

Citaat van: herowebe op maart 14, 2012, 06:12:43 PM
@ Frankie, Dat is toch wel een heel andere opzet dan wat ik in gedachte had........!!!!

Ik bedoelde:
Het vlees niet uitdelen, koks koppelen aan vleessoort!! Weet je zeker dat er afgewisseld wordt, en kunnen zij ook eten!!

Ik zal schetsen wat ik denk dat er dan gebeurt: dan is er vroeg of laat iemand (of meerderen) die tot de conclusie komt/komen dat-ie wel betaald heeft voor z'n hele pakketje, maar dat om de een of andere vage reden z'n hamburger nooit in z'n mond aangekomen is omdat de bbq leeg was toen-ie die hamburger op ging halen terwijl het biefstukje dat hij in z'n pakketje had op magische wijze veel zwarter is geworden dan hij graag had gewild.  :N

herowebe

Zou kunnen!! Maar misschien zien wij het wel te zwart haha!! Ach ja , zoveel ervaring heb ik ook niet met bbq-feesten met zoveel mensen! Maar een beetje brainstormen kan nooit kwaad en wellicht komen zo goede ideeën tot stand!!
En daar gaat het hier om! :#

Miss BBQ

houtskoolbbq's zijn zelden tot nooit meer toegestaan.
Gasbbq's zijn wel toegelaten.

En waarom met houtskool gaan lopen knoeien? Rookontwikkeling, slecht aan het gloeien te krijgen kolen, constant bij moeten gooien, grote vlammen als er vet opdruipt, risico van omvallen en dan gloeiende kolen op het veld, of erger nog over iemand heen.

Het moge duidelijk zijn, ik ben er tegen.
Leuk voor in de privé achtertuin, maar niet op een veld waar inmiddels tientallen mensen/kinderen continu op en neer lopen.

Richard

Citaat van: herowebe op maart 14, 2012, 06:39:52 PM
Maar een beetje brainstormen kan nooit kwaad en wellicht komen zo goede ideeën tot stand!!
En daar gaat het hier om! :#
WW WW WW

Frankie

Citaat van: caspar op maart 14, 2012, 09:45:26 PM
http://www.syntens.nl/Artikelen/Artikel/Gouden-regels-voor-een-brainstorm.aspx misschien kan je hier iets mee
Yep. Helemaal mee eens. Als genereren van ideeën het doel is en brainstormen het middel. Maar op enig moment moet er iemand zijn die de beslissing neemt. Anders blijft je nog tot ver na de bbq doorbrainstormen. :P

Ik zie het dan ook meer als een project. En dat voldoet eerder aan het smart principe.  :)
Het doel is n.m.m. een bbq op de afgesproken datum. Niet een lawine aan ideeën over hoe het allemaal zou kunnen.  I:

herowebe

Het topic is:"Bbq 2012 hoe gaan we het doen".

Ja de bbq komt er, dat is zeker....
Vraag in welke vorm??

Dus hier willen mensen graag ideeën over horen! Wat is hier mis mee??   :Z

Frankie

Citaat van: herowebe op maart 14, 2012, 11:42:34 PM
Het topic is:"Bbq 2012 hoe gaan we het doen".

Ja de bbq komt er, dat is zeker....
Vraag in welke vorm??

Dus hier willen mensen graag ideeën over horen! Wat is hier mis mee??   :Z
Niks. Maar wat mij betreft had het topic ook niet zo heel nodig gehoeven.   :P  Ik zag het topic in eerste instantie ook niet zozeer als een vraag, maar als een mededeling. Maar nu het topic er is, mag ik er mijn mening toch wel geven?   :?

Het is mij in ieder geval niet echt duidelijk of en door wie wanneer welke beslissing erover op basis waarvan precies genomen gaat worden. En daarmee verwordt het in mijn ogen een beetje tot een eindeloze zee aan ideeën, zonder dat er nog mensen zijn die er concreet mee aan de slag zullen (moeten) gaan.

En in dat geval kan n.m.m. beter of op z'n minst evengoed een klein groepje 'en petit comité' gaan bepalen hoe of wat.  Meer ideeën betekent namelijk niet per definitie betere ideeën. In het aanmeldtopic gaat Alex er vooralsnog vanuit dat ieder voor zich bakt.  :)

Als je een klein clubje vrijwilligers laat nadenken over en bepalen hoe e.e.a. z'n vorm krijgt, zijn die vrijwilligers ook het meest happy met de gang van zaken. Omdat ze 'm zelf bedacht hebben.  :J

muis

De beslissing wordt door het modteam genomen, ook de ideeën uit dit topic gaan hier in mee.

De reden dat we dit topic hebben geopend is de ervaring van voorgaande jaren waarbij de groep BBQ-ers steeds groter werd en de groep "helpers en bakkers" gelijk bleef, met dezelfde mensen. Ook reacties van medekampeerders zoals Bonny eerder omschreef zorgen voor deze vraag. Omdat dit zo gegroeid is willen we graag input van de medekampeerders want het is een weekend weg voor iedereen en moet ook wel zo voelen en niet als werk  :J

Dus aan iedereen: Vul ook de POLL in zodat we weten wat jullie willen