Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Balanceren moet zou wie zo (gebeurt standaard als je nieuwe banden erop laat leggen), maar uitlijnen? Ik zou niet weten hoe dat bij een VW zou moeten, je hebt namelijk toch geen spoorstangen? Of kun je de hele as van kantelen/verplaatsen?
Ik zei al: in mijn onwetendheid. Maar ik zie bijvoorbeeld op een oud onderstel van een aanhanger hier, dat er niet per definitie (en misschien vanwege de wrijving in bochten wel 'per definitie niet') sprake is van een starre as. Ik heb eigenlijk nog niet eerder met m'n neus onder een klapper gelegen, dus ik weet ook absoluut niet hoe dat met de as van een klapper en de onafhankelijkheid van de wielen (en daarmee misschien de onafhankelijkheid van de stand ervan) zit.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar bij onze Jamet heeft balanceren niet veel zin.De velg zit met vier moeren op op de rem trommel gemonteerd en word hier niet goed op de trommel gecentreerd, allen een beetje met de vier conische bouten. Bij een auto wel zo en draagt de velg op de naaf en word daar dus wel 100% gecentreerd. En ja natuurlijk is balanceren wel goed maar als je naar de constructie kijkt is het een beetje gewassen neus, en komt het allemaal niet zo nou.