Remtrommel los maken Roadmaster

Gestart door Raymond76, april 03, 2012, 09:00:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

Raymond76

Goeden dag ik heb een roadmaster van 1999 daar wil ik nieuwe rem schoenen op zetten kan iemand mij zeggen hoe ik de trommel er af kan krijgen,

Blackraven

Nog nooit gedaan, maar iets zegt mij dat je het borgveertje met die 2 gaatjes in het midden even moet verwijderen. Hier heb je een speciaal punttangetje voor om 'm samen te knijpen.
Je kunt het ook met een schroevendraaier proberen, maar dan is meestal het veertje niet meer bruikbaar.

Yella

Zoek wel even vantevoren een nieuw borgveertje, willen wel eens stuk gaan na zo lange tijd. Overkomt mij ook altijd, ondanks het juiste tangetje. Ben laatst voor mijn motor bilj diverse motorzaken langs geweest en een aantal heeft die dingen gewoonweg niet liggen, terwijl ze volgens mij gewoon een assortimentsdoos in de werkplaats hebben liggen. Zonde van de tijd en zulke zaken kom ik ook niet weer terug.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wijnand

Zonder belerend te willen zijn, maar als je al niet weet hoe je een remtrommel los moet krijgen, moet je hier dan wel aan beginnen? Het gaat wel om de remmen en dus de veiligheid van jezelf en de anderen op de weg...

spikehome

Citaat van: wijnand op april 03, 2012, 07:55:03 PM
Zonder belerend te willen zijn, maar als je al niet weet hoe je een remtrommel los moet krijgen, moet je hier dan wel aan beginnen? Het gaat wel om de remmen en dus de veiligheid van jezelf en de anderen op de weg...
Mee eens.
Het stelt niet veel voor maar als je 2 linker handen hebt kan je er beter afblijven gezien de veiligheid van anderen ook.

JanW

Citaat van: Blackraven op april 03, 2012, 09:27:46 AM
Nog nooit gedaan, maar iets zegt mij dat je het borgveertje met die 2 gaatjes in het midden even moet verwijderen. Hier heb je een speciaal punttangetje voor om 'm samen te knijpen.
Je kunt het ook met een schroevendraaier proberen, maar dan is meestal het veertje niet meer bruikbaar.

Ik mag toch hopen dat het wiel vaster zit dan dat dit met een borgveerte kan. De moer moet er ook af denk ik.

avr

je moet inderdaad de moer losdraaien, dan kun je de trommel inclusief het lager van de astap afschuiven, de borgveer zorgt ervoor dat het lager op zijn plek blijft in de trommel.

elmalle

Welke remschoenen dan je hiervoor gebruiken?

bensi

Citaat van: elmalle op april 05, 2014, 08:36:01 PM
Welke remschoenen dan je hiervoor gebruiken?
Deze lijken wel aardig goed te remmen   :P

Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

Alex

Jongens deze staat niet in het café.
:off
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Taan

Tenzij de remschoenen hebben aangelopen is de kans toch niet zo groot dat ze versleten zijn? Of zijn ze verdroogd?