Gordijnen

Gestart door jschijvens, april 05, 2012, 06:50:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

jschijvens

Beste Forumleden,

sinds afgelopen dinsdag zijn wij de eigenaars van een Super GT. De vouwwagen is niet nieuw meer, maar zo'n oud beestje heeft wel iets vinden wij. De vouwwagen is nog helemaal compleet, inclusief de "geweldige"  gebloemde gordijnen. We willen de vouwwagen zo authentiek mogelijk laten, dus wij willen deze gordijnen graag ophangen. Maar nu komt het, wie kan ons vertellen waar en hoe we de gordijnen moeten bevestigen. Er zit het nodige materiaal bij, maar wij komen er niet uit. Het raam aan de achterkant heeft een gordijnrails met vaste haakjes waar het gordijn in geklemt moet worden, tenminste zo lijkt het.

Wie kan ons verder helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

jsteijn

Er zijn al diverse dingen over de gordijnen van AK geschreven en de gordijnen hebben al eerder mensen "in de gordijnen"gekregen van frustratie.

Hier wat linkjes:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6871.0.html  over gordijnen met haakjes en weerhaakjes van plastic
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7276.msg80392.html#msg80392

ik hoop dat met die tips een oplossing vind.

Ps... mocht je ze willen wassen, dan niet warmer dan 30 graden, anders krimpen ze.

Succes

jschijvens

Bedankt voor de snelle reactie. De knijpers met weerhaken zijn bij ons nog aanwezig, maar ze doen hun werk niet meer. Ik zag in de tweede link een goede oplossing, namelijk de metalen "wasknijpers". Dat wordt voor het raam aan de achterkant de redding denk ik. De rest van de ramen heb ik nog niet kunnen bekijken omdat alleen het slaapgedeelte op staat. Ik heb de vouwwagen namelijk op mijn terras opgezet (vlakke en droge ondergrond!), en als ik de rest van de tent wil opzetten, dan krijg ik ruzie met de tuinman. Het gras heeft toch al veel geleden afgelopen winter ;)

CenC

Wij hebben dit euvel ook gehad en hebben idd nieuwe rollertjes gekocht met metalen klemmetjes. Af en toe de rails en rolletje inspuiten met siliconen en dan rollen ze een stuk makkelijker...maar het blijven ondingen...Maar oefening baart kunst en er gewoon eventjes de tijd voor nemen als je ze gaat ophangen.... :J