gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40

Gestart door GJT, april 07, 2012, 07:29:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

hansvaessen

hansvaessen

Nou, hij is dit weekend binnengekomen hoor.. Mooi apparaat. Koelt op 220V erg snel. Althans: heb 'm even geprobeerd in lege toestand en zat binnen het uur ruim onder vriespunt.

Als de compressor loopt bromt hij inderdaad wel wat; maar het komt me voor als brom waar je juist van in slaap valt; veeleer dan dat je er wakker van wordt. Bovendien is mijn indruk dat hij goed isoleert; dus in gesloten toestand niet vaak zal aanslaan. Heb dat echter nog niet gedegen kunnen testen; bovendien heb ik 'm nog niet 'beladen'.

Maar ik heb ook iets doms gedaan...  ::) ::)

Ik weet niet mee waar en hoe, maar ik heb ergens opgepkit dat de mobicool in de disselbak van de roadmaster past en dat is blijven 'hangen' zonder er verder op te letten (en de Waeko heeft dezelfde afmetingen).

Maarrr... Zo'n koelertje is toch wel een fors ding! Ik zou er toch een centimeter of 5 af moeten zagen om 'm in de disselbak te kunnen gebruiken... Weet niet of hij het dan nog doet...  :O. De bak is op smalste punt 46 cm breed. De koeler is 51,5x52,45,4. Op z'n kant zou misschien net kunnen; maar tsja.. dan heb ik geen hybride nodig...

Dusssss..... ik denk er nog even over maar mogelijk dat er binnenkort een gloednieuwe Waeko op Marktplaats staat. Mòcht er iemand belangstelling hebben; drop a line. Ik wacht even het voorjaar af, er komt een andere auto waar hij mogelijk in past...

Vlinder73

Kun je hem niet in de auto kwijt? Wij zijn ook aan het kijken voor een koelbox en dat is ons plan.
We kijken naar de mobicool b40, maar die had voor m'n gevoel een kleinere binnenruimte dan de dometic... Tsja, en nu?

hansvaessen

In de huidige auto gaat niet lukken; te hoog voor de kofferbak. Of ik moet één van de kinderen thuislaten dan mag hij op de achterbank. Ook een optie natuurlijk. "Ja, sorry meid, maar zonder koel glaasje  W: heeft papa geen vakantie".
Maarrr.. de kans is groot dat er voor komende zomer een andere auto komt en dat dat een station gaat zijn. Ik denk dat ik dat inderdaad maar even ga afwachten (zal het 'aanbod' hierboven even aanpassen).

De kleuren zijn heel anders, maar volgens mij is de kast verder helemaal gelijk en hebben de mobicool en Waeko dezelfde inhoud. Op de meeste sites staat 40 liter. Op de doos echter 38 liter (en ik vermoed dat dat correct is.

Verschil is dat de Waeko een digitale thermostaat heeft die het beter lijkt te doen (zie hierboven). Dat was voor mij de reden om voor de Waeko te kiezen. Ik had er geen honderd euro extra voor uitgegeven, maar de 25 euro meerprijs via de Dld-route vond ik wel acceptabel.

nb: Ik denk dat ik qua disselbak in de war was met de Mobicool T35.  Maar daar heb ik zeer m'n twijfels over qua koelpower (zie ook http://www.obelink.nl/images/company/KCK_test_lr.pdf)

Vlinder73

Neem je kinderen toch maar wel mee hansvaessen!
Die test heb ik ook gelezen en de t35 viel al snel af! Kun je bij de Waeco de temperatuur instellen op de display? Of zet je hem op een bepaalde stand en lees je de temperatuur dan af? Is misschien ook wat voor ons namelijk... Zeker als het zo weinig scheelt in euro's

Aanvulling: zie de waeco nu op Amazon.de staan voor 209 euro, maar is er iemand die weet hoe dat zit met verzenden?? (Duits is niet m'n sterkste taal....)

WimS

De temperatuur van de Waeco stel je met druktoetsen in. Op de display kun je zien wat je hebt ingesteld en wat de feitelijke temperatuur in de koelkast is.

hansvaessen

Klopt; het is een thermostaat: je stelt je temperatuur in, hij koelt naar dat niveau en slaat vanzelf weer aan wanneer de temperatuur oploopt.

Als ik het goed begrepen heb moet je bij de mobicool een cijferwaarde aangeven en is het een beetje een 'gokje' wat dan vervolgens de werkelijke temperatuur is:
a. het lijkt per apparaat te verschillen (zie boven).
b. mogelijk is het omgevingsafhankelijk (en is stand 3 bij 30 graden anders dan bij 20 graden).
c. als je hierbij een thermometer op bodem/wand gebruikt kàn het zijn dat je denkt op 4 graden te zitten, terwijl het in werkelijkheid 8 graden is.

Maar uiteraard staat/valt het ook bij de Waeco met correctheid van de temperatuurmeting. Ik heb een thermometer in de bak gelegd en die gaf consequent een paar graden lager aan dat de box zelf aangaf. Maar ik vermoed dat dat kwam doordat de thermometer op de bodem lag (en dat de bodem/wanden koeler zijn dan het interieur zelf). Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de temperatuur van wat je in de kast bewaart; ik zal daar nog eens mee testen.

WimS

Klopt:
Ik had voor onderweg een fles bevroren water in de koelkast gelegd.
Bij aankomst liet ik die er in eerste instantie in liggen, maar toen gaf de temperatuurmeter al gauw -3 graden aan en koelde hij dus niet.
Ik heb de fles er toen snel uitgehaald waarna  razendsnel de "correcte" temperatuur in de koelkast werd aangegeven.
Door de fles met grotendeels bevroren water was hij sowieso nog koud genoeg. Hij isoleert dus goed.

Vlinder73

Ik geloof dat we ook voor de Waeco gaan! Nu nog puzzelen hoe het met verzendkosten naar NL zit. Jij had geloof ik geen verzendkosten Hansvaessen?

hansvaessen

Vlinder73

Ik zag inderdaad dat hij nu 214,99 kost. Van de week ook al 209!
Mijn enige twijfel is nu nog of ik het verzenden vanuit Duitsland aandurf. Als er iets mee aan de hand is, dan wordt het lastig vrees ik. Maar de prijs is erg aantrekkelijk!!

poldertoerist

Citaat van: WimS op november 11, 2014, 12:22:42 PM
Klopt:
Ik had voor onderweg een fles bevroren water in de koelkast gelegd.
Bij aankomst liet ik die er in eerste instantie in liggen, maar toen gaf de temperatuurmeter al gauw -3 graden aan en koelde hij dus niet.
Ik heb de fles er toen snel uitgehaald waarna  razendsnel de "correcte" temperatuur in de koelkast werd aangegeven.

Dat is toch juist prima? de Fles geeft zoveel kou af dat de koelkast dat niet hoeft te doen. 

Adventure Awaits

hansvaessen

Citaat van: Vlinder73 op november 12, 2014, 01:00:45 PM
Mijn enige twijfel is nu nog of ik het verzenden vanuit Duitsland aandurf. Als er iets mee aan de hand is, dan wordt het lastig vrees ik. Maar de prijs is erg aantrekkelijk!!

Dat is inderdaad een beetje een dilemma. In algemene zin denk ik dat die zorg niet echt nodig is. Duitsland kent een goede bescherming van het online-consumentenrecht (Fernabsatzgesetz) en ook als Nederlander zul je daar, bij bestelling in Duitsland, een beroep op kunnen doen.
Grootste nadeel is wellicht dat de verzendkosten bij evt. retour/defect hoger zullen zijn; reken op zo'n 20 euro. Maar ach, die heb je bij aanschaf al ruim bespaard ;).

hansvaessen

Nabrander, voor de volledigheid.
Amazon verstuurt de koeler in de fabrieksdoos. Dat is rechttoe rechtaan stevige karton, maar zonder verdere bescherming met piepschuim etc. Die van mij kwam in perfecte staat aan, maar kan me voorstellen dat dat ook wel eens anders kan zijn...

Vlinder73

Ik heb m toch maar besteld! Heb meer reviews gelezen op internet en was over het algemeen best goed. Hij wordt 15-17 nov geleverd volgens de berichten nu. Ben benieuwd!!