Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Neuswiel raakt de drempel  (gelezen 16673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Neuswiel raakt de drempel
« Gepost op: april 27, 2012, 09:53:49 pm »

Vandaag hebben we voor het eerst onze nieuwe Cabanon Columbia opgezet. Dat ging helemaal prima. Hij stond redelijk snel.  :>

We hadden alleen een probleempje met de drempels. Als we een drempel afgingen raakte het neuswiel de drempel en draaide een stukje mee. Hierdoor kwam het wiel tegen het ijzer aan en werden er "hapjes" uit het wiel genomen.  :( Zelfs als de wagen leeg is, hebben we dit probleem. Aankomende zondag gaan we op vakantie en dan is ook de achterbak helemaal vol geladen. Ik heb al gekeken of het wiel eraf te halen is maar dat kan niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En hoe hebben jullie dit opgelost?

We rijden trouwens in een Seat Cordoba.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2012, 10:00:39 pm »

Neuswiel moet je ergewoon van kunnen afhalen hoor..

Anders ff een foto maken van je neuswiel verbinding kunnen we er ff naar kijken..

En het neuswiel zo hoogzetten dat ie net nog vrij kan draaien. als ie nu de grond raakt draait het wiel mee en gebeurt er niks ernstig...wel rustig de drempels over... ::)
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2012, 10:03:55 pm »

Tot mijn vorige VW voerde ik mijn complete disselwiel (verwijderd na aankoppelen) in de achterbak van mijn auto mee en gebruikte klitten-band om de klem op zijn plaats te houden.
Mijn huidige VW, 4x4 CP, heb ik het disselwiel vervangen met een (tweedehandse) AL-KO Disselwiel Premium.
Daar hoef je alleen, na het aankoppelen, het wiel te verwijderen.

Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2012, 10:04:14 pm »

Ik heb een Mercury en ik heb er geen last van. Ik zorg dat ik het wiel zo hoog mogelijk vast zet. Bovendien zorg ik er ook voor dat het wiel vrij kan draaien. Wanneer ik dan toch een drempel raak, draait het wiel mee.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2012, 10:07:48 pm »

Ik zal morgen even een foto maken. Het neuswiel zit niet met normale bouten vast maar met een soort ring. De rest is allemaal gelast. Op de terugweg hadden we de neuswiel inderdaad iets onder het ijzer vastgezet. Door de kracht die er steeds opkomt gaat het toch naar boven en tegen het ijzer aanschuren.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2012, 10:37:03 pm »

We rijden trouwens in een Seat Cordoba.

Tja bekend probleem, jullie seat cordaba, heeft het zelfde onderstel als mijn skoda fabia, zal maar zeggen de zelfde duitse mamma met of een italiaanse of tjechische pappa  :J . En met een aanhanger er achter hangt de kont wat door    :#
Wat bij mij helpt is het neuswiel, niet alleen zover mogelijk omhoog draaien maar de hele stang zover mogelijk omhoog trekken, zodat het wieltje half naast de dissel kom te hangen. Heb je een wat groter neuswiel, dan is het wellicht raadzaam om hem helemaal uit de klem te halen en hem in de disselbak te leggen.  :J

Een andere, wat meer dratische optie is om hulp veren op je seat (achter) te laten monteren, komt je auto aan de achterzijde ca 2 cm. omhoog en hangt bij belading of VW wat minder door. Kosten zijn inclusief montage ca ?300,-  :(
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #6 Gepost op: april 27, 2012, 10:50:05 pm »

Ook Toyota heeft dit.
Ik haal ook altijd het neuswiel van mijn Jametic af.
Nog maar 1 keer gehad dat ik iets hoorde maar neem de risico niet meer.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2012, 11:02:08 pm »

Ik zal morgen De Wit ook eens bellen of het neuswiel te verwijderen is. Dat lijkt me de gemakkelijkste oplossing.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #8 Gepost op: april 27, 2012, 11:04:35 pm »

Heb er zelf een soort hendel aanzitten waarmee ik hem er makkelijk af kan draaien.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #9 Gepost op: april 27, 2012, 11:13:15 pm »

Zoiets is altijd wel handig.

Wij hebben onze vw in maart 2011 gekocht en merkten bij thuiskomst dat we ook de drempel raakten. Dus extra hoog opgedraaid en opgehaald de volgende keer.

Bij de eerste kampeertocht zakte hij thuis al door zijn wiel toen ik hem wilde opdraaien om op de trekhaak te hangen. Misschien omdat de wagen vol was.
Eigenlijk het hele lange weekend verder geen probleem gehad.
Ik wil hem na de vakantie op de auto hangen en kreeg hem niet hoog genoeg, dacht dat dit aan de zachte ondergrond lag.
Kom ik bij de stalling, klapt hij helemaal naar beneden. Heb toen maar snel een nieuw wiel bij een aanhangerboer gekocht. (ik denk dat deze duurder was dan de caravanboer :( ).

Hierna nog 1 vakantie gehad en het wiel gewoon laten zitten.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #10 Gepost op: april 27, 2012, 11:16:05 pm »

Wij hebben dit probleem ook gehad met onze Toyota Rav 4.

's Morgens vroeg toen we op reis wilden kwamen we erachter bij de drempel voor onze deur.  ::)  Wat nu?  Ronald heeft toen het neuswiel er ook afgehaald!
Toen we terug kwamen van de vakantie hebben we hulp/niveauveren onder de auto laten zetten, geen probleem meer!!   :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #11 Gepost op: april 27, 2012, 11:18:26 pm »

Zoiets is altijd wel handig.

Wij hebben onze vw in maart 2011 gekocht en merkten bij thuiskomst dat we ook de drempel raakten. Dus extra hoog opgedraaid en opgehaald de volgende keer.

Bij de eerste kampeertocht zakte hij thuis al door zijn wiel toen ik hem wilde opdraaien om op de trekhaak te hangen. Misschien omdat de wagen vol was.
Eigenlijk het hele lange weekend verder geen probleem gehad.
Ik wil hem na de vakantie op de auto hangen en kreeg hem niet hoog genoeg, dacht dat dit aan de zachte ondergrond lag.
Kom ik bij de stalling, klapt hij helemaal naar beneden. Heb toen maar snel een nieuw wiel bij een aanhangerboer gekocht. (ik denk dat deze duurder was dan de caravanboer :( ).

Hierna nog 1 vakantie gehad en het wiel gewoon laten zitten.
Jaaaaaaa die zit op mijn Jametic.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #12 Gepost op: april 27, 2012, 11:19:45 pm »

Wij hebben dit probleem ook gehad met onze Toyota Rav 4.

's Morgens vroeg toen we op reis wilden kwamen we erachter bij de drempel voor onze deur.  ::)  Wat nu?  Ronald heeft toen het neuswiel er ook afgehaald!
Toen we terug kwamen van de vakantie hebben we hulp/niveauveren onder de auto laten zetten, geen probleem meer!!   :#
Vind ik nu te duur maar als er ooit een nieuwe Toyota komt laat ik ze er direct onder zetten want dit is de 3de Toyota die er last van heeft.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #13 Gepost op: april 27, 2012, 11:32:30 pm »

Vind ik nu te duur maar als er ooit een nieuwe Toyota komt laat ik ze er direct onder zetten want dit is de 3de Toyota die er last van heeft.

Hangt idd een leuk prijskaartje aan!!
 Maar omdat we een toeristische route reden naar onze eindbestemming in Frankrijk met 2 a 3 overnachtingen was Ronald er helemaal klaar mee, om steeds het neuswiel eraf te halen!!
En je moest ook oppassen met rijden, wanneer je met passagiers op de achterbank en honden achterin over een drempel ging.
Dan raakte de trekhaak de drempel! Met de hulpveren nooit meer last gehad!
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #14 Gepost op: april 27, 2012, 11:33:26 pm »

Vind ik nu te duur maar als er ooit een nieuwe Toyota komt laat ik ze er direct onder zetten want dit is de 3de Toyota die er last van heeft.

Wij hebben het volgens mij maar 1x gehad. Toyota Corolla Wagon 2002
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal