Het grote pootuitdraai topic: waterpas stellen

Gestart door Frankie, mei 04, 2012, 03:53:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

Klappers kunnen horizontaal gesteld worden door

A. de poten (tot op zekere hoogte) te gebruiken als krik.

B. de wagen eerst stabiel waterpas te zetten met blokken en het neuswiel,
    waarna de poten als niet meer dan een stabilisatiemiddel dienen.

C. De  'Roadmastermethode' waarbij de twee achterste poten niet gedraaid maar uitgeschoven
    worden, de wagen vervolgens omhooggedraaid wordt met het neuswiel, waarna de voorste
    twee poten uitgeschoven worden en het neuswiel weer ingedraaid wordt

Het gebruik van methode A bij wagens die bedoeld zijn voor methode B kan schade veroorzaken.
Hang hieronder als reply het merk en -type van je klapper en geef aan wat voor jouw wagen geldt met daarbij de bron van deze kennis.

Kijk eerst of je wagen er al bij staat en of de informatie volgens jou juist is. Vermijd dubbele vermeldingen.

Gebruik het volgende format als voorbeeld:

Aart Kok Livingstone  B  (Opzetinstructie en Dealer)


primera

#1
Alpen kreuzer Allure B (instructie boekje)

nikkel1964

Combi Camp Venezia, Valley en Country: B (instructie dealer)

zippey

Cabanon (alle types): B

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Cabanon Malawi DL 2013 groen

wijnand

Trigano Alpha: A (volgens instructie leverancier)

Yella

Jamet Jametic Outdoor: A (instructie dealer)
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Miss BBQ

Citaat van: Frankie op mei 04, 2012, 03:53:02 PM
Klappers kunnen horizontaal gesteld worden door

A. de poten (tot op zekere hoogte) te gebruiken als krik.

B. de wagen eerst stabiel waterpas te zetten met blokken en het neuswiel,
    waarna de poten als niet meer dan een stabilisatiemiddel dienen.

Het gebruik van methode A bij wagens die bedoeld zijn voor methode B kan schade veroorzaken.
Hang hieronder als reply het merk en -type van je klapper en geef aan wat voor jouw wagen geldt met daarbij de bron van deze kennis.

Kijk eerst of je wagen er al bij staat en of de informatie volgens jou juist is. Vermijd dubbele vermeldingen.

Gebruik het volgende format als voorbeeld:

Aart Kok Livingstone  B  (Opzetinstructie en Dealer)

Er zou ook nog een methode C genoemd moeten worden, die in elk geval geldt voor alle Roadmasters.
Roadmasters worden nl. waterpas en stabiel gezet puur en alleen op de uitvalpootjes. Dus zonder gebruik te maken van de uitdraaipootjes (alleen in de stalling gebruiken) en ook het neuswiel volledig opdraaien.
Doe je dit niet, zal ie van ze leven niet stabiel blijven staan, maar altijd voelen alsof ie wat wiebelt (zeeziekgevoel geeft mij dat).
Deze methode aldus instructieboekje én Dealer

Tago Herman

#7
Tago Settler ( Crossing)  ; B
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

mars

de HK Cocoon mét Kyte keuken: A

Deze hebben n.l. de verzwaarde uitdraaisteunen.
Deze uitdraaisteunen zijn gemonteerd op het chassis.
Hiermee kun je zelfs een wiel wisselen, bij bijv. lekke band.

spikehome

Holtkamper kyte methode A

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

leeuw

HK cocoon xl mtt compact A

net als voorgaande poster (mars), maar dan zonder keuken en chassis omgedraaid

peter123456

nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Frankie

Citaat van: Miss BBQ op mei 04, 2012, 04:58:13 PM
Er zou ook nog een methode C genoemd moeten worden, die in elk geval geldt voor alle Roadmasters.
Ik heb ff het instructieboekje gelezen I: en het er in m'n eigen woorden bij gezet.

Richard

Citaat van: Frankie op mei 04, 2012, 10:14:50 PM
Ik heb ff het instructieboekje gelezen I: en het er in m'n eigen woorden bij gezet.
WW WW WW

TJ24

Raclet Jade A (instructieboekje)

Zoals omschreven: de wagen waterpas zetten met de hoekkrikken en daarbij de as weinig oplichten