Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoeveel km rijd je per dag?  (gelezen 2434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal
Hoeveel km rijd je per dag?
« Gepost op: mei 08, 2012, 02:29:51 pm »

Hoi allemaal,

Wij gaan dit najaar naar Marokko voor een rondreis.
De start van de rondreis is in Zuid Spanje.
Hoeveel kun je op een ontspannen manier afleggen per dag?
Ik schat zelf ongeveer 400 km in 7 uur.
Ik wil niet over tolwegen rijden.

Hoe is het in de praktijk?

Bij voorbaat dank,
Hans
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2012, 03:47:40 pm »

Ik denk dat je schatting redelijk is. 's Ochtend ontspannen de vouwwagen inpakken, na voorwerk de dag ervoor, dus vertrekken ca 10:30. Dan aankomen op een camping om ca 17:30 is zo;n 6 uur rijden, met wat pauze-aftrek.

Gemiddeld zo;n 60-70km per uur, dus 360-420km per dag moet te doen zijn.

Ik weet niet hoe de wegen daar zijn, want als je maar 40km gemiddeld kan rijden, dan redt je dus maar max 250km ...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk: kampeermiddel : Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2012, 04:20:36 pm »

Even gevraagd aan mijn collegaatje die jaarlijks naar Marokko gaat. Zij zegt dat de snelwegen, dus wel tol, prima zijn, en dat de tolkosten meevallen. Dus zeker voor de stukken tussen de gebieden die je echt wilt bezoeken wellicht een optie. De secundaire wegen zijn wel van mindere kwaliteit en nooit meer dan 2 baans.

Misschien heb je er wat aan.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 486
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2012, 06:03:00 pm »

Een paar jaar geleden eens met mijn vader naar Roemenie geweest met de caravan, de kwaliteit van de secundaire wegen is denk ik vergelijkbaar, als je dan 300 km op een dag kon doen was het veel. Je rijdt daar gemiddeld 40 km/h vanwegen boerenkarren, oude auto's of kamikaze inhalers die je tegemoet komen. Geen idee of je die in Marokko ook hebt, maar kan het me zo voorstellen, dus ik denk dat je niet veel kilometers per dag kunt maken. That is: als je het relaxt (en dat is vakantie toch?) wilt houden.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #4 Gepost op: mei 08, 2012, 08:57:04 pm »

2 jaar geleden hebben we met een gehuurde auto een rondreis gemaakt door Marokko. Kwaliteit van de wegen is opvallend goed. Heb niet op snelwegen gereden, maar alleen op secundaire wegen (met name ten zuid-oosten van Marrakesh). Alles maar 2 baans uiteraard. Weinig verkeer, goede bewegwijzering en het weggedrag... Ach, ook in sommige Europese landen zijn de weggebruikers wel eens "soepel" met de regels. Ik heb het in andere landen wel een beroerder meegemaakt.

Die afstand die je aangeeft moet te doen zijn, lijkt me.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #5 Gepost op: mei 08, 2012, 09:17:14 pm »

Ik ben vooral jaloers op de zee van tijd die jullie hebben. Wij hebben 3 weken vakantie en zijn vorig jaar naar Sicilië geweest en dit najaar naar Montenegro. Aan dit tempo halen we dit dus nooit.
Maar onze tijd komt ooit ook nog. Geniet ervan en laat vooral eens weten hoe het is verlopen. Kunnen wij ook als eens mee dromen. Heb toevallig dit weekend een tajine gekocht, zal eens aan jullie denken als ik ze gebruik.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2012, 09:47:13 am »

Vorig jaar naar zuid Frankrijk geweest (nou niet tot aan de kust Millau) en daar binnendoor heen gereden en geen tolweg gehad.
Over 1100km hebben we 1,5 dag gedaan.
Eerst dag toch wel een 800km gereden en toch om 16.00 stonden we op een camping te overnachten.
Binnen door kan je best goed rijden alleen veel rotondes qua afstand is het ong. gelijk dan via snelweg.
Maar het kost wel enkele uren meer tijd binnendoor, en ik vind het persoonlijk veel leuker rijden.
Meer te zien meer afwisseling.
Dit jaar naar kroatie en ben aan het afwegen of ik weer binnendoor zal gaan en de grote tunnels ga vermijden.
Overigens nog nooit die kant op geweest dus ook geen ervaring die kant op.
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2012, 11:18:57 am »

Ik ben vooral jaloers op de zee van tijd die jullie hebben. Wij hebben 3 weken vakantie

Die zee van tijd komt doordat ik alle vakantiedagen van 2012 aan elkaar heb geplakt. Dat zijn er 25. Dus met weekeinde ervoor en erna ongeveer 6 weken. Als ik nog een extra dag vrij wil hebben, kan ik onbetaald verlof opnemen. Misschien kan jij ook zoiets met je baas afspreken.

Succes en prettige vakantie.
Hans
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #8 Gepost op: mei 09, 2012, 12:04:41 pm »

Ik heb best veel vakantiedagen hoor. Maar door mijn werk, boekhouding, en dat doe ik alleen binnen het bedrijf, heb ik elke maand een BTW-aangifte. Het maximum in één keer op te nemen is bijgevolg 3 weken. Maar we gaan wel 2 x 3 weken, of zoals dit jaar; één week, volgende week zijn we 1.5 week weg en in het najaar  nog eens drie weken. Je hoort me niet klagen, maar dromen mag altijd hé.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2012, 03:33:46 pm »

rijden in Marokko is geen probleem, er is maar één weg tussen de steden waar soms uit het niets een fietser oversteekt of een ezel. wel proberen ze je in ieder dorp te "naaien" ivm zogenaamde snelheidsovertredingen. Met bon volle mep, onderhands veel minder. Houdt hier rekening mee in je budget. Het scheelt wel als je frans spreekt, dan kom je er soms nog wel eens onder uit.
Rijden in steden is gekkenhuis, althans dat was 7 jaar geleden zo en zal denk ik niet veranderd zijn. Ook leuk als soms de dubbele straatnaamborden (frans en arabisch) alleen nog maar in het Arabisch zijn....zit je dan met je landkaart op schoot  :? Wel een erg mooi land en genoeg te zien en te beleven. O ja, als er ergens een bus toeristen stopt om iets te bekijken, ga dan zelf 200 mtr verderop staan, dat scheelt in het aantal personen welke je iets proberen te verkopen :).
Bevolking is super vriendelijk. Tip indien je vooraf overnachtingen boekt, zeg dat je op huwelijksreis bent.
Gelogd
live life outdoors

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal
Re: Hoeveel km rijd je per dag?
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2012, 10:53:17 am »

rijden in Marokko is geen probleem, er is maar één weg tussen de steden waar soms uit het niets een fietser oversteekt of een ezel. wel proberen ze je in ieder dorp te "naaien" ivm zogenaamde snelheidsovertredingen. Met bon volle mep, onderhands veel minder. Houdt hier rekening mee in je budget. Het scheelt wel als je frans spreekt, dan kom je er soms nog wel eens onder uit.
Rijden in steden is gekkenhuis, althans dat was 7 jaar geleden zo en zal denk ik niet veranderd zijn. Ook leuk als soms de dubbele straatnaamborden (frans en arabisch) alleen nog maar in het Arabisch zijn....zit je dan met je landkaart op schoot  :? Wel een erg mooi land en genoeg te zien en te beleven. O ja, als er ergens een bus toeristen stopt om iets te bekijken, ga dan zelf 200 mtr verderop staan, dat scheelt in het aantal personen welke je iets proberen te verkopen :).
Bevolking is super vriendelijk. Tip indien je vooraf overnachtingen boekt, zeg dat je op huwelijksreis bent.

Bedankt voor al die informatie.

Wij gaan met NCRV - reizen, dus met een groep caravanners. Beng eigenlijk meer bang voor al die zeurpieten die mij gaan proberen een caravan aan te smeren dan voor de lokale bevolking. Die mensen zijn meestal erg arm, dus vind ik het logisch dat ze overal proberen een slaatje uit te slaan. Denk echter dat de groepsleider weet hoe wij er zonder teveel kleerscheuren af zullen komen.
Groeten
Hans
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal