Hulpstuk zit erg strak in de buizen en sommige andere buizen ook

Gestart door Leeuwhans, mei 21, 2012, 10:07:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwhans

Hoi,

Het hulpstuk om de buizen te verbinden zit erg strak. Zou het zinvol zijn om ze in te smeren met een beetje vet? Ook de dakbuis die voorin het hulpstuk geschoven zit is moeilijk weer los te krijgen bij het demonteren. Is een beetje vert aan te bevelen of krijg ik dan andere problemen?

Bij voorbaat dank voor welkome tips
Hans

Richard

Hoi,
vet zou ik niet doen...
zou ff de leverancier bellen eb vragen voor een oplossing I:

spikehome

Vet of olie zou ik idd niet doen.
Kans dat het op het doek komt is groot.
Zoals Roadmaster zegt neem even contact op met de dealer

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

laros

Wanneer je de buis aan de rechterzijde (scharnier keuken), omklapt naar buiten onstaat er meer ruimte waardoor je het betreffende hulpstuk buis makkelijk kan verwijderen

CEO

Is dat het hulpstuk wat uiteindelijk aan de voorkant van de test zit?

Bij onze Odyssee was dat ook zo, een paar keer klapperen en het was minder. Let er wel goed op dat de stokken die je in en uit-schuift precies goed staan: niet onder een hoek, dan klemt eea erger.

Onze buizen zijn (waren?) zwart, maar als de verf eraf begint te gaan, loopt alles een stuk soepeler.

Geen vet! Slecht voor de tent...
If you choose not to decide, you still have made a choice!

klaphymer

Hoi

Wij hebben net een camplet gekocht. De verkoper wees ons op de wonderbuis. Als ie strak zit gewoon aan de hoek de buis wat naar buiten trekken. Krijg je meer ruimte.

Als ie echt stroef erin zit zou je er een keer een fijn schuurpapiertje overheen kunnen halen.

groet'n uut de Achterhook
Rolf

Richard

@Klaphymer denk dat er gewoon een buis scheef is...want deze horen gewoon normaal te werken.
Dus kijk ze maar eens goed na als je ze tenminste fatsoenlijk kunt loskrijgen.

Lien

Beslist geen vet!!! Maar siliconespray. Kan geen kwaad voor het doek en werkt uitstekend.