Tentafdichting onder vouwwagen

Gestart door DoctorLivingstone, mei 23, 2012, 04:57:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

DoctorLivingstone

Hallo

Ik vroeg me of er al slimme ideeen zijn gevonden om de ruimte onder de vouwwagen af te dichten met tentdoek o.i.d.

Bij de Livingstone/RiverLodge kun je de voortent afsluiten met een voorwand maar dan blijft er een gapend gat onder de wagen. Niet dat het stoort, maar je verliest veel warmte op koude avonden.

Pieter

panevino

Doorgaans is dat de functie van een schort. Hebben ze die niet gewoon bij Aart Kok?  Zou er een mailtje aan wagen als ik jou was.
// Marcellino Pane e Vino \\

Frankie

Citaat van: DoctorLivingstone op mei 23, 2012, 04:57:46 PM
Ik vroeg me of er al slimme ideeen zijn gevonden om de ruimte onder de vouwwagen af te dichten met tentdoek o.i.d.

Bij de Livingstone/RiverLodge kun je de voortent afsluiten met een voorwand maar dan blijft er een gapend gat onder de wagen. Niet dat het stoort, maar je verliest veel warmte op koude avonden.

Als ik het goed begrijp zoek je dus een mogelijkheid om de ruimte onder de bak aan de achterkant en de rechterkant bij het wiel af te sluiten?

Hmmm... wij hebben op het klapweekeind bij -2 graden wel wat last gehad van de kou, maar niet specifiek van kou die merkbaar van onder de wagen kwam. Het wagenschort tussen bak en wagentent doet z'n werk. En verder zit de houten bak onder het bed met de nodige rommel erin, dus dat isoleert best wel aardig. We hebben zelfs het schort onder de keuken niet gebruikt (want niet gekocht omdat we voor dat in onze ogen vrij nutteloze lappie stof een prijs van ? 165,-  wel erg stief vonden.)

Het moet wel mogelijk zijn om zoiets te (laten) fabrieken, want de ritsen van het afdekzeil zijn beschikbaar/bereikbaar om er een schort aan te ritsen als je dat zou willen. Maar het karakteristieke beeld van de wagen met dat wiel onder de tent is dan wel in één klap helemaal weg.  :N

(update: die rits van het afdekzeil is maar voor een deel beschikbaar omdat die halverwege de wagen begint, Dus een deel van zo'n schort zal op een andere manier bevestigd moeten worden. Bijvoorbeeld met zeiloogjes.)

nikkel1964

Wij hebben daarvoor een zeil met magneetjes die je aan de wagenbak kleeft.

DoctorLivingstone

Met magneetjes is inderdaad een slimme bevestigingsmethode. Dat is zeker het proberen waard.
Het gaat mij alleen om het gedeelte in de voortent, dus onder de keuken
Ik zag op een foto van een RL in Topic: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge,  dat daar wel een schort onder zit. Klopt dat?

Frankie

Citaat van: DoctorLivingstone op mei 24, 2012, 08:58:19 AM
Het gaat mij alleen om het gedeelte in de voortent, dus onder de keuken
Daar is ook bij de Livingstone een schort voor beschikbaar van (zo uit m'n hoofd sprekend) 165 euro dat ik eerder noemde en dat wij zelf niet gekocht hebben.

AhD1

Hallo,

Wij hebben een tentschort er bij gekocht maar maken er geen gebruik van mocht u interesse hebben dan wil ik hem voor een aantrekkelijk bedrag aan u verkopen. Graag zie ik uw reactie tegemoet.

DoctorLivingstone

Citaat van: Frankie op mei 24, 2012, 09:37:34 AM
Daar is ook bij de Livingstone een schort voor beschikbaar van (zo uit m'n hoofd sprekend) 165 euro dat ik eerder noemde en dat wij zelf niet gekocht hebben.

Die wagenschort hebben we zelf ook. Met wagenschort bedoel ik de verbinding tussen de zijkant van de wagen (zijde waar je het bed omhoog kunt klappen) en het grondzeil van de binnentent. Het ging mij om de "keukenschort" die de onderzijde van de keuken afdicht in de voortent, dus onder de luifel.

retteketed

heel lang op de kamping staan.
laat het gras maar groeien.... :> :>
sluit mooi af, en staat ook nog eens leuk. (grapje....)

Frankie

Citaat van: DoctorLivingstone op mei 29, 2012, 07:40:31 PM
Die wagenschort hebben we zelf ook. Met wagenschort bedoel ik de verbinding tussen de zijkant van de wagen (zijde waar je het bed omhoog kunt klappen) en het grondzeil van de binnentent.
Dat snap ik. Voor zover ik weet is die ook inclusief. Ik zie hem in ieder geval niet op onze nota staan en we hebben 'm wel. En gebruiken 'm uiteraard ook.

Citaat van: DoctorLivingstone op mei 29, 2012, 07:40:31 PMHet ging mij om de "keukenschort" die de onderzijde van de keuken afdicht in de voortent, dus onder de luifel.
Precies. Die is ons bij aankoop ook als optie aangeboden en die hebben we dus niet gekocht. Met andere woorden: hij is er wel. Die van AhD1 is niet de juiste?
Waarom bel je AK niet gewoon even?

AhD1

Citaat van: Frankie op mei 29, 2012, 09:28:35 PM
Dat snap ik. Voor zover ik weet is die ook inclusief. Ik zie hem in ieder geval niet op onze nota staan en we hebben 'm wel. En gebruiken 'm uiteraard ook.
Precies. Die is ons bij aankoop ook als optie aangeboden en die hebben we dus niet gekocht. Met andere woorden: hij is er wel. Die van AhD1 is niet de juiste?
Waarom bel je AK niet gewoon even?

Die van mij AhD1 is wel degene welke als optie wordt aangeboden onder de keuken, inderdaad hierdoor wind vrij maar wordt door ons te weinig gebruikt ivm mooi weer vakanties.

DoctorLivingstone

Citaat van: AhD1 op juli 24, 2012, 01:20:33 PM
Die van mij AhD1 is wel degene welke als optie wordt aangeboden onder de keuken, inderdaad hierdoor wind vrij maar wordt door ons te weinig gebruikt ivm mooi weer vakanties.

AhD1, heb je een foto van het betreffende schort dat je bedoeld.  Ik heb AK gebeld maar die zeggen dat zoiets niet bestaat.

DoctorLivingstone

Gebeld naar AK. Telefoniste zij dat het niet bestond, maar daarna toch een mail gekregen dat het wel degelijk verkrijgbaar is.
Ze noemen het blijkbaar ook een wagenschort, evenals het schort aan de zijkant van de wagen, vandaar de verwarring.

de Coxies

Wij hebben in het voorjaar ook last gehad van de kou onder de keuken door. Toen ereen plaid voorgehangen, wasbak erg hielp. We hadden een disselschort erbij gekocht in de veronderstelling dat deze de voortent/luifel winddicht zou maken, maar dat bleek dus niet zo.
De disselschort hebben we nu geruild voor de juiste schort voor om de keuken zoals getoond op de foto.
Inmiddels even gepast en het zier er pria uit. Nun het najaar of komend voorjaar maar eens proberen!
We zijn benieuwd :)

heartware

Hallo mede-Livingstone gebruikers,

We zijn ook net terug van 3 weken genieten in en rond de Livingstone. De wagen bevalt erg goed. Het dakraam was heerlijk luchtig. Het bed lag heerlijk en onze twee kinderen hebben ook riant geslapen in de Cam-O-Bunks.
Voor de temperatuur was het niet nodig om de keuken af te dichten maar de camping katten liepen wel regelmatig in onze tent rond... Wat kost die tentafdichting? Ik kan het op de prijslijst van Aart Kok nergens vinden.

Tijdens onze maidentrip zijn wel de volgende dingen kapot gegaan;
het veertje van het stopcontact is afgebroken
het schroefje van het linkerscharnier van de keukendeksel is verdwenen
de middelste stok van de voorkant van de wagen is licht verbogen (door het inklappen????)

Ook hadden we een vervelende aanrijding toen we door minuscule straatjes in Zuid-Frankrijk werden geleid door de tomtom. De kast om het wiel (spatbord) bleef achter de bumper van een op de hoek geparkeerde auto hangen die daardoor eraf werd getrokken. Bij ons is daarbij het spatbord van de wagen getrokken en het reflectieplaatje afgebroken.

Zou de verzekering zoiets dekken????