Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Achterlichten Jametic 2010  (gelezen 8314 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Achterlichten Jametic 2010
« Gepost op: juni 06, 2012, 12:01:48 pm »

De keuken van onze Jametic 2010 is omgevallen. Nu zijn de achterlichten op de keukenklep beschadigd. en natuurlijk krassen op de bovenkant van de keuken omdat deze meteen maar helemaal op de kop moest doorrollen om het drama compleet te maken. 1 klep een beetje verbogen.
wat ik nu als eerste zoek zijn achterlichten. Heb al wat site's bekeken en er zijn diverse te koop. Alleen anders dan die er nu op zitten. Wel een stuk goedkoper overigens, want bij de dealer kosten de achterlichten Euro 40 per stuk. Nu maakt het me niet zoveel uit of er al dan niet dezelfde achterlichten op komen. Maar is natuurlijk wel weer het mooist. Wie weet adressen waar ze te koop zijn? Of heeft er een paar liggen?  Of heeft ervaring met andere achterlichten ergens besteld?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

M van Dalen

  • Gast
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2012, 01:17:33 pm »

Voor de Montana heb ik ook eens achterlichten gekocht op internet, je moet niet op jamet lichten zoeken
maar op het merk van je lichten bij onze jamet was dit toen radex 5001 geloof ik.

Zag pas geleden de zelfde achterlichten bij autohandelzaak Slager de zelfde lichten liggen.

Heb ze even opgezocht voor je ze kosten hier 6,99

http://www.trailerplus.nl/detail/42445/achterlicht_met_achteruitrijlicht_194_104__ra.htm dit is rechts

en dit is de linkse http://www.trailerplus.nl/detail/225332/Achterlicht_met_mistlamp_194_104_Radex_5001__.htm
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2012, 01:59:06 pm door M van Dalen »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2012, 04:35:52 pm »

Bij vouwwagen centrum in Noordbergum. http://vouwwagensonline.nl/jamet-onderdelen-c-21.html

Via de webshop versturen ze ook!
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2012, 04:46:24 pm »

Oeps,
wat een prijs verschil, heb ze ook bij Obelink gezien, maar niet naar de prijs gekeken.

Ik zou ze bestellen bij trailerplus.nl en het overige geld spenderen aan je vakantie :K
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2012, 06:20:21 pm »

Die van Radex zijn niet de juiste, zijn voor oudere Jamets. Degene die ik nodig heb zijn die grote met veel helder glas er in. Kosten bij Noordbergum 29,95. In ieder geval al een tientje goedkoper dan bij dealer hier.
Ik heb de schade ook aangegeven bij de verzekering. Omdat er ook schade aan de  lak rondom is en een krom deksel. Eigen risico is 90 Euro helaas. Ik ga eerst afwachten wat de verzekering doet. Heb ook al een kostenopgave gevraagd bij de dealer. Aan de hand van de uitspraak van de verzekering ga ik een afweging maken wat voor mij de beste optie is. Het deksel is vermoedelijk krom geraakt bij het omvallen doordat het rooster is omhoog gekomen. In ieder geval zoek ik alvast uit wat de goedkoopste opties zijn voor reparatie, want wil het toch wel weer een beetje netjes hebben, vooral de lakschade.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bosje

  • Gast
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2012, 02:44:01 pm »

Ik kan me goed voorstellen dat je hem zo netjes mogelijk wil hebben. Lakschade is het meest vervelende, omdat dat moeilijker zelf weg te werken is.
Wat betreft de lampen, die vindt ik van de oudere exemplaren mooier, maar dat is persoonlijk.
Prijsverschil vindt ik wel erg groot, wellicht kan je aande hand van het type nr van de originele lamp wel de zelfde vinden voor minder als bij de dealer in Noord-bergum
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2012, 03:02:42 pm »

De prijs verschillen zijn inderdaad nogal groot. En vooral de oudere typen lamp, die zijn erg goedkoop. Maar ik ga in eerste instantie afwachten wat de verzekering doet.
En inderdaad, die lakschade is het lastigst. De lampen zijn simpel zelf te vervangen. Dan had ik niet lang hoeven nadenken en gewoon goedkope lampen gekocht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2012, 07:36:36 am »

Inmiddels is de expert geweest. De vw moest bij de dealer staan. Kwam mooi uit dat ik toch die kant uit moest voor mijn werk. En zo de vw kon neerzetten en andere dag weer ophalen na het werk. Nu afwachten wat de expert gaat beslissen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #8 Gepost op: juli 01, 2012, 07:32:22 am »

Zo, weer 2 weken verder. gisteren net bericht van de verzekering. De keuken mag worden gerepareerd. schade ca. 1200 E. Was kennelijk goedkoper dan een nieuwe keuken. Die gaan richting 2000 Eu. Reparatie zal wel na de vakantie worden denk ik. afhankelijk van hoe snel het allemaal kan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #9 Gepost op: juli 04, 2012, 06:07:20 pm »

Beetje vreemd, maar van de dealer begrepen dat er toch een nieuwe keuken wordt geleverd. Die is inmiddels besteld, maar zal wel niet meer voor de vakantie hier zijn denk ik. vakantie over 3 weken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bosje

  • Gast
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #10 Gepost op: juli 04, 2012, 06:24:25 pm »

eind goed, al goed!?

prettige vakantie
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #11 Gepost op: juli 05, 2012, 06:03:37 am »

eind goed, al goed!?

prettige vakantie
Ik zit eigenlijk nog wel met een vraagje. Het ene achterlicht zit een gaatje in van 2 bij 1 cm, helemaal onder/achter in het midden. Zou ik daarom problemen kunnen krijgen in Duitsland en Tsjechie?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 486
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #12 Gepost op: juli 05, 2012, 11:32:54 am »

Afplakken met tape in de goede kleur? Ik denk dat dat net zo iets is als voor de APK in Nederland, je mag geen scherpe delen hebben aan je auto, maar als je er een stukje tape op plakt dan geldt dat ineens niet meer als een scherp deel.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #13 Gepost op: juli 05, 2012, 07:11:03 pm »

Goed idee. Ga ik proberen. alleen tape in oranje zal wel lastig zijn denk ik. Het stukje wat er uit is gebarsten moet ook nog ergens op de werkbank liggen als ik geluk heb.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dirk willem

  • Gast
Re: Achterlichten Jametic 2010
« Reactie #14 Gepost op: juli 08, 2012, 11:11:39 am »

Klopt, als je het netjes afplak is het geen probleem. Schade, kan ook onderweg gebeuern dus als je het op die manier doet is het zeker geen probleem. En eh ja oranje... ja dat ligt erg gevoelig toch :off
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal