Ander neuswiel??

Gestart door Candace, juni 11, 2012, 10:08:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Candace

Bij het draaien/verplaatsen van onze volgeladen Combi Camp Country door het gras, merkten wij dat dit maar heel moeizaam gaat. Vooral omdat het neuswiel zich meteen een beetje ingraaft in de zachtere grond. Herkent iemand dit probleem en is er iemand die het standaard neuswiel heeft vervangen door een dikker wiel met luchtband? Wij proberen de kar altijd zoveel mogelijk met de auto op zijn plaats te zetten, maar je ontkomt toch meestal niet aan enig handmatig manoeuvreren.
Heeft iemand nog tips of suggesties?

nikkel1964

Ik heb er zelf geen problemen mee, maar dat heeft er misschien mee te maken dat ik op de judomat gewend ben om met grote massa's rond te lopen sleuren...  :P

Maar het neuswiel van de CC is een 'standaard' neuswiel en makkelijk te vervangen door een ander. De meeste kampeerboeren hebben een hele sortering van die wielen liggen, met verschillende soorten banden.

gaan

Op marktplaats staan meerdere neuswielen.

Een massief breder neuswiel met een grotere diameter zou ik eerder kiezen.
Een luchtband is prima als het ding hard is maar als dat niet het geval wordt ook dat erg zwaar, zelfs op een verhard stuk ondergrond.

Een neuswiel moet vele jaren meegaan, liefst zonder enig onderhoud.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

oscar

Ik heb hem zelf nog nooit vervangen maar herken het probleem wel een beetje. Vooral als de kogeldruk vrij hoog is dan kan het wat moeizaam gaan. Wij hadden een kleine neuswiel (origineel) maar ik vind het echt pruts spul van slechte kwaliteit.
Als ik hem moest vervangen zou ik er een nemen met een breed wiel en een gelagerd wiel,maar in principe kun je hem zo vervangen.

Succes

CEO

Er zijn bij de meeste kampeerzaken ook neuswielen met een dubbel wiel te koop. Schijnen niet weg te zakken, maar moeten achter de auto wel weggehaald worden.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

gaan

Het wisselen is touwens een fluitje van een cent, klem los neuswiel eruit ander erin en klem weer vast.
Ik heb zelf een paar weken terug een neuswiel met ingebouwde kogeldrukmeter op de kop getikt voor twee tientjes op MP, die is groot en breed dus moet goed rollen door het gras.

Zoiets als deze
http://www.stikvoortgroep.nl/aanbieding.php

deze foto is niet van mij maar via google opgezocht ;-)

Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

bensi

Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Bosje

denk er wel even aan dat een steviger exemplaar ook een dikkere buis bevatten, dus de klem op de dissel zul je dan ook moeten vervangen.
standaard is meen ik 32mm en de dikkere 48mm (maten niet exact zeker)

gelagerd wiel is mi niet nodig daar de afstanden erg klein zijn en lagers onderhoud vragen.

nikkel1964

Citaat van: Bosje op juni 12, 2012, 08:35:38 AM
denk er wel even aan dat een steviger exemplaar ook een dikkere buis bevatten, dus de klem op de dissel zul je dan ook moeten vervangen.
standaard is meen ik 32mm en de dikkere 48mm (maten niet exact zeker)


Combi-Camp heeft standaard 48 mm.

Candace

Alvast weer bedankt voor de reacties, maar het neuswiel vervangen gaat dus makkelijk. Maar word dus weinig gedaan, omdat jullie niet veel problemen hebben met de vw door het gras heen te verkassen. Als wij de ccc duwen,trekken of draaien...dan gaat de buis/stang van het neuswiel scheef staan, lijkt wel of er teveel speling op zit. En het wiel graaft zich nog meer in, en dan krijgen wij er dus helemaal geen beweging meer in, misschien toch maar op judo gaan  ;)   Nou kun je dus een plaat onder het wiel doen, zakt die in iedergeval niet meer weg.

campingloge

Heb je 'm dan niet te ver uitgedraaid? Eerst de overbuis laten zakken door de klem op de wagen los te draaien zodat het wiel op de grond staat, klem weer vast en dan opdraaien om hem los te krijgen van de trekhaak. Bij een goed neuswiel gaat er dan niks scheef staan.

Yella

Het is wel verstandig om bij trekken met het wiel op de grond het wiel niet al te ver uit te draaien. Hoe verder uitgedraaid, hoe makkelijker het verbuigt. Hefboomwerking.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

Citaat van: Candace op juni 12, 2012, 06:01:21 PM
Als wij de ccc duwen,trekken of draaien...dan gaat de buis/stang van het neuswiel scheef staan, lijkt wel of er teveel speling op zit.

Daarmee ben ik al eens terug geweest naar de dealer, je bent niet de enige die dit opvalt. Remedie: zorgen dat je neuswiel z? draait dat het zich onder de dissel bevindt. Als het wiel "opzij" steekt lijkt inderdaad de boel scheef te staan. Draai je 'm onder de dissel staat als bij toverslag de boel weer recht!  ;)

nikkel1964

Citaat van: NielsP op juni 12, 2012, 07:39:43 PM
Daarmee ben ik al eens terug geweest naar de dealer, je bent niet de enige die dit opvalt. Remedie: zorgen dat je neuswiel z? draait dat het zich onder de dissel bevindt. Als het wiel "opzij" steekt lijkt inderdaad de boel scheef te staan. Draai je 'm onder de dissel staat als bij toverslag de boel weer recht!  ;)

Even twee plaatjes ter verduidelijking  :O

Eerste foto: neuswiel ?nder de dissel, boel staat recht
Tweede foto: neuswiel n??st de dissel, boel staat scheef..


Yella

Lijkt gewoon torsie doordat het zwaartepunt aan de andere kant van de as komt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.