Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies Trigano type  (gelezen 7592 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL
Advies Trigano type
« Gepost op: juni 17, 2012, 08:45:02 am »

Beste experts,

Graag uw reactie! Na uitgebreid lezen en vergelijken ziet het ernaar uit dat er ná deze kampeervakantie(huurtent) er toch een eigen vouwwagen gaat komen. Zover we er nu uit zijn zal dit een Trigano VW worden. Zou graag eens meningen horen welk type voor ons het meest geschikt zou kunnen zijn. Jullie mening lijkt mij daarvoor het meest geschikt, ervaring gaat toch boven theorie! Zou iemand de moeite willen nemen om te reageren op onderstaande eisen/wensen/omstandigheden?(budget voor occasion is 2500?) Alvast bedankt!

5 persoons(2 volw/kids 11/8/8)
Goede wegligging
Snel opzetbaar
2x vast bed
Bermkeuken
Voortent+luifel

etc
Gelogd

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: Advies Trigano type
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2012, 08:57:12 am »

Voor dat bedrag heb je denk ik een leuke Odyssee. Met geluk een met gasveren, lattenbodem, luxe keuken en disselbak. Ik heb hem zelf ook, dat was ook een kwestie van budget en pakket van wensen. Luxe en toch heel snel opzetbaar.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Advies Trigano type
« Reactie #2 Gepost op: juni 17, 2012, 08:59:57 am »

Die reacties zullen hier best wel komen, alleen kan ik je met advies over een Trigano niet helpen.
 
Het is wel zo dat alle vouwwagens waar je nog een voortent met luifel aanzet niet echt snelle opzetters zijn; hoewel de meningen daar over hier wellicht verdeeld zijn. Je moet je ook bedenken of je onderweg 'snel' wilt kunnen overnachten in de vouwwagen. Dat is maar voor een paar modellen weggelegd. Als je veel bagage op/tussen de bedden moet leggen dan is dat o.h.a. geen optie.

Ik denk ook dat die Odyssee behoorlijk aan je wensenlijstje voldoet
(alleen die op marktplaats van ? 2100,- voor een exemplaar van 11 jaar oud, dat vind ik nogal aan de prijs)
 
En je kunt hier kijken, https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veiling/listkavels/392
misschien heb je letterlijk en figuurlijk een klapper! die Settler zal ook aan je verwachtingen voldoen. (let wel op bijkomende veilingkosten, geen garantie en misschien komt er ook nog wel 19% BTW bij)
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2012, 09:18:25 am door nunogconway »
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Advies Trigano type
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2012, 10:22:01 am »

Gezien de leeftijd van je kids is het denk ik verstandig te bedenken hoe lang of mss. wel helemaal niet, ze nog in de tent bij pap en mam willen slapen en dus liever in een bijzettentje willen.  Die van ons slaapt sinds ie bijna 8 was in zijn eigen tentje.
Dit bepaalt in elk geval de eis van het aantal slaapplekken van de vouwwagen zelf.
Uiteraard kan ik me voorstellen dat in elk geval de voortent voldoende ruimte moet bieden voor 5 personen om bij slecht weer te kunnen zitten en eten.
Gelogd

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL
Re: Advies Trigano type
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2012, 05:25:19 pm »

@nunogconway; die wagenvan die faill.veiling is dat wat dan? Zoals gezegd zijn wij beginners. Prijs zal wel wat stijgen nog, maar is geen geld toch?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Advies Trigano type
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2012, 05:57:26 pm »

Zijn hele mooie wagens, Die tago arctic stond ook mijn wensenlijstje; enige negatieve wat ik daar over heb gelezen is het risico van een waterzak in het dak als je hem niet goedgenoeg afspant. Die settler heeft dat probleem niet en is een snelle opzetter. De arctic vind ik persoonlijk wel mooier.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Advies Trigano type
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2012, 08:46:15 pm »

als het Trigano moet zijn (op zich geen onverstandige keus)
dan zou ik op basis van je wensen lijst een trigano odyssee kiezen
2x 2-persoonsbed en een ondertentje van 120-140 breed, dus 4 volwassenen en 2kids maximaal

voortent die meeklapt en een zonneluifel.
en voor ?2500 zeker wel te vinden, zou alleen wachten tot september/oktober of zelfs december met kopen, dan zijn ze altijd goedkoper als zo vlak voor de vakantie
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Advies Trigano type
« Reactie #7 Gepost op: juni 20, 2012, 05:58:52 am »

Ook niet tot december wachten. Dan is het aanbod ook niet meer zo groot. Gewoon via Zoekwekker een zoekopdracht plaatsen op het merk wat je zoekt en je krijgt iedere dag updates wat er nieuw wordt aangeboden op internet. Zo ben ik na een half jaar tegen een gastencabine aangelopen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: Advies Trigano type
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2012, 07:25:37 am »

Volgens mij is het bij de odyssee ook nog mogelijk om er een gastencabine/uitbouw aan te zetten heb je weer 2 extra slaapplekken of een extra plekken voor tassen/kleding en rommel. Maar die zul je alleen niet vinden op marktplaats of je moet geluk hebben.
Gelogd

Lettie

  • Gast
Re: Advies Trigano type
« Reactie #9 Gepost op: juni 20, 2012, 09:32:33 am »

Hoi,

Ik denk dat het vooral belangrijk is om te bedenken hoe je de VW wil gaan gebruiken. Gaat het vooral om gebruik in warme gebieden, waar je veelal buiten leeft dan is de Trigano Odyssee met 5 personen een uitstekende optie. Maar wil je ook buiten het zomerseizoen of naar gebieden waar het nog wel eens koud en nat kan zijn dan ben je misschien beter uit met een VW met meer binnenruimte. De vraag is of je voor jouw budget een geschikte Trigano vindt die die extra binnenruimte biedt (Olympe wordt dan waarschijnlijk te duur en Vendome is geen snelle opzetter).

Op zich is de Odyssee natuurlijk wel een ideale wagen. Denk vooral aan de enorme bergruimte die je onder een van de bedden hebt. Heel handig met 3 kids! En de gastencabine geeft net weer dat beetje extra (berg)ruimte. Ook zullen je kinderen, zoals terecht al eerder opgemerkt, binnen een paar jaar toe zijn aan een eigen tentje. Hiervoor is naast de Odyssee altijd nog voldoende ruimte over. Voor mooi-weer-kamperen dus de perfecte oplossing.

Succes met je zoektocht!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Advies Trigano type
« Reactie #10 Gepost op: juni 20, 2012, 09:42:24 am »

Wij hebben een Odyssee en ook 3 kinderen (in omgekeerde volgorde). Wij hebben er ook een gastencabine bij, maar het zou me niet verbazen als we die vrij snel willen verkopen. We zijn nu een dag of 10 weggeweest bij elkaar (de kar is nog nieuw). Onze kids zijn 5, 8 en 10. Wij gebruiken een vrij grote tafel. De keer dat we binnen moesten eten vanwege het weer was inderdaad niet overdreven ruim. We scheppen op op de borden en eten zonder tafel, onze tafel is vrij groot, wat erg prettig eet, althans buiten.

Een eenvoudige maaltijd is goed te doen op deze manier, het was voor ons te fris om buiten te eten. Maar als we naar warmere oorden gaan, kan je ook met regen gewoon onder de luifel eten. De luifel is net zo ruim als bij de Louisiana die we hiervoor hadden en daar kunnen we gemakkelijk met zijn 5-en onder eten aan de toch wel ruime tafel. Een klein aandachtspuntje: als er veel regen valt, zijn tent-stok-punt-hoedjes wel handig om druppels onder de luifel te voorkomen... Verder bevalt de kar ons perfect: voldoende bagageruimte, relatief gemakkelijk opzetten, goede slaapplekken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL
Re: Advies Trigano type
« Reactie #11 Gepost op: juni 20, 2012, 04:44:07 pm »

Grote klasse, al die snelle en uitgebreide reacties! Nu kom ik op MP ook veel Oceane VW's tegen, iemand daar ervaring mee? Voor en nadelen t.o.v Odyssee?

Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Advies Trigano type
« Reactie #12 Gepost op: juni 20, 2012, 05:15:34 pm »

Grote klasse, al die snelle en uitgebreide reacties! Nu kom ik op MP ook veel Oceane VW's tegen, iemand daar ervaring mee? Voor en nadelen t.o.v Odyssee?


:off geen oceane kopen hoor sta je elke dag te vegen en water uit je tent te gooien  :# :# :# :# :#
Gelogd

Lettie

  • Gast
Re: Advies Trigano type
« Reactie #13 Gepost op: juni 21, 2012, 02:18:04 pm »

Volgens mij heeft de Oceane geen 1-2-3 opzetsysteem, zijn de banden kleiner (minder comfortabel rijden) en is de kwaliteit net iets minder? Ik kan het mis hebben, maar dat is de info die ik na wat zoekwerk deze winter bij elkaar had gescharreld...
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Advies Trigano type
« Reactie #14 Gepost op: juni 21, 2012, 03:45:54 pm »

Wij hebben een 2006 Oceane 3.15 GL, dit is de grootste van de Oceane types met een 3.15 diepe voortent (3.15  x 4.20) en een aanritsbare (zowel voortent als wagentent) luifel (met twee zijwanden) en volwaardige bermkeuken. Het is wel de kleinste van de oudere generatie trigano's met wel met twee volwaardige 2 persoons bedden (geen latte bodems helaas). Opzetten wagen tent is 10 minuten gedaan en dan heb je nog een uurtje nodig voor de voortent en luifel (ook onervaren). Wij hebben een grondzeil met opstaande randen (opmaat voor de voortent en randen 10 cm hoog) van Esvo, dus beslist geen natte voeten in de voortent en twee ondertentjes met kuipzeil (1 x orgineel en 1x universeel). Stokken systeem is heel eenvoudig, vrijwel alle stokken zijn mbv van veren gekoppeld en je hebt beslist geen kleuren codering nodig. Stokken zitten in drie zakken, verdeeld in keukenzijde (rechts) niet keukenzijde (links) en luifel. De Voortent, luifel en hemels zitten in 1 zak en zijn plat opgevouwen. inklappen kost niet meer tijd dan opklappen. Wat betreft de (iets) kleinere wielen, ik rijdt er gewoon 100 km/h mee, vol beladen met 4 fietsen op de imperiaal zonder enig probleem.
Berg ruimte is beperkt tot het middenpad in de wagenbak. Wij hebben er een imperiaal opzitten voor eventueel 4 fietsen of een dakkoffer + 2 fietsen. Onder het dekzeil ruimte voor 4 stoelen en een opklap tafel. Disselbak voldoende groot voor koelbox en grondzeil, worteldoek, haringen etc. In de berg kastjes in de wagenbak kun een je een redelijke hoeveelheid zooi kwijt. Er zijn hemels in de wagentent en voortent en gordijnen voor alle ramen. Max. totaal gewicht is 650kg. Wij zijn een gezin van 4 en hebben in principe ruimte genoeg (hoewel de oudste nu in zijn eigen tentje wil).
Je hebt al relatief jonge wagens (2006 en jonger) voor een redeijke prijs van ?2500 tot ?3000,- afhankelijk van de extra uitrusting (luifelzijwanden, disselbak etc), ga je voor een wat oudere dan gaan de prijzen ook flink omlaag.
De opvolger van de Oceane is de Galleon (met een boog voortent). Wat kwaliteit (doek, stokken, afwerking) betreft is de Oceane gelijk aan de overige trigano's.
Je hebt ook niet de grootste plekken nodig (vooral in frankrijk en italie handig) en met 75-80 vierkante meter sta je compleet.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2012, 03:48:52 pm door bosi »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal