Overstap van Campinggaz naar 2,5 kg DIN Fles

Gestart door CEO, juni 24, 2012, 09:16:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

nikkel1964

Citaat van: Angel op juli 19, 2012, 12:47:24 PM
Misschien een rare vraag, maar wij vervoeren de gasfles nooit in de keuken, maar in de disselbak. Wanneer wij de gasfles in de keuken zetten wordt de keuken niet meer verplaatst (wordt de keuken helemaal niet meer te tillen). Dus het dan nog wel noodzakelijk om de gasfles vast te zetten?

De noodzaak van het vastzetten van een gasfles ligt in het feit dat je niet wilt dat een rondhupsende (zware) gasfles schade toebrengt aan andere kampeerspullen en/of klapkar. Het maakt daarbij niet uit of de fles in de keuken, disselbak of ergens anders staat. Hij moet vastgezet worden of anders klemgezet tussen andere spulletjes.

Ccindy

Citaat van: NielsP op juli 19, 2012, 01:45:13 PM
De noodzaak van het vastzetten van een gasfles ligt in het feit dat je niet wilt dat een rondhupsende (zware) gasfles schade toebrengt aan andere kampeerspullen en/of klapkar. Het maakt daarbij niet uit of de fles in de keuken, disselbak of ergens anders staat. Hij moet vastgezet worden of anders klemgezet tussen andere spulletjes.

Ja, maar dat is dan toch alleen voor tijdens het transport? Als je keuken eenmaal staat in de tent is er toch geen noodzaak om de gasfles vast te maken? Althans, dat is de vraag.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

poldertoerist

Citaat van: NielsP op juni 24, 2012, 10:34:34 AM
Nu steeds meer mensen overstappen op die 2.5 kg flessen (ik ook onlangs) wordt misschien de verkrijgbaarheid ook iets beter? Bijvoorbeeld De Vrijbuiter, niet de kleinste kampeerzaak, verkoopt ze niet  :?

Die verkopen tot zoiwiezo geen gas? of zit ik er naast?
Adventure Awaits

nikkel1964

Citaat van: poldertoerist op juli 19, 2012, 02:01:14 PM
Die verkopen tot zoiwiezo geen gas? of zit ik er naast?

Daar zit je naast... ;-) Ze verkopen geen gas via de webshop (dat mag niet) en daarom zie je het tegenwoordig ook niet meer op hun site staan. Maar in de winkel verkopen ze wel degelijk Campingaz, DIN-flessen van 5 en 10 kg en nog wat andere soorten. Alleen dus niet de 2,5 kg fles  :?

nikkel1964

Citaat van: Ccindy op juli 19, 2012, 01:55:25 PM
Ja, maar dat is dan toch alleen voor tijdens het transport? Als je keuken eenmaal staat in de tent is er toch geen noodzaak om de gasfles vast te maken? Althans, dat is de vraag.

Zo kun je de vraag inderdaad ook opvatten, ik had 'm gelezen als 'vastzetten in de disselbak tijdens het vervoer'. Tijdens het kamperen hoeft de fles inderdaad niet vastgesnoerd te zijn. Zet 'm wel op een stevige plek, omvallen tijdens gebruik is ook niet leuk want dan spuit het vloeibare gas door de leiding...

Angel

Dank je Ccindy voor de verduidelijking en NielsP sorry voor mijn onduidelijke taalgebruik  :P  ::)

nikkel1964

Citaat van: Angel op juli 19, 2012, 02:43:12 PM
NielsP sorry voor mijn onduidelijke taalgebruik  :P  ::)

Of ik las het wat onduidelijk?   ;)

poldertoerist

Citaat van: NielsP op juli 19, 2012, 02:16:13 PM
Daar zit je naast... ;-) Ze verkopen geen gas via de webshop (dat mag niet) en daarom zie je het tegenwoordig ook niet meer op hun site staan. Maar in de winkel verkopen ze wel degelijk Campingaz, DIN-flessen van 5 en 10 kg en nog wat andere soorten. Alleen dus niet de 2,5 kg fles  :?

OK dank je.  Voor mij dichtbij dus wel makkelijk.  Ik gebruik niet zoveel gas, laatste vulling is nog vanuit de tijd dat Campoworld nog bestond. Zou dus eigenlijk ook prima naar een 2,5kg fles kunnen...
Adventure Awaits

Walterus

Hoi
Ik zag op de foto dat je de campingaz reduceer gebruikt, maar ik lees net dat die alleen geschikt is voor Butaan en nooit voor propaan gebruikt mag worden.De groene fles heeft een butaan/propaan mengsel.

groetjes

CEO

@Walterus: aangezien ik als enige foto's heb geplaatst, neem ik aan dat je het over mijn drukregelaar hebt. Die is niet van Campingaz... Een italiaans merk, geschikt voor Butaan, Propaan en mengels daarvan (LPG).

Dank voor de waarschuwing! Beter een keer teveel gekeken dan een keer te weinig met gas...

Wellicht ten overvloede: de fles staat vastgezet in de keuken omdat we deze aan het begin van de vakantie erin zetten en die fles daar dus ook tijdens het vervoer staat.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

wijnand

Misschien off topic: ik gebruik nu een BP light fles van 5kg. Het liefst zou ik overstappen naar 2 2,5kg flessen omdat ik dan ook de fles helemaal leeg kan maken. In wezen blijft er altijd een deel gas onbenut, omdat je 'm voor de vakantie toch vaak omruilt. Alleen die 2,5kg flessen zijn maar beperkt verkrijgbaar. Weet iemand een leverancier in de buurt van Nijkerk/Amersfoort?

Kien

Weet iemand ook of de din 2.5 fles ook te koop is in Drenthe / Groningen?  Wij zijn startende kampeerders en moeten alles nog aanschaffen. De 2.5 fles lijkt me ideaal, maar dan moet er wel een verkoop/vul punt zijn...

Blackraven

Als je op olie- of gashandel zoekt, dan vind je vaak wel wat, voor Friesland weet ik dat ze in Grouw en Leeuwarden te koop zijn.

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk

Drikusniet

Holthuis in Hoogezand levert & vult ze. Je kunt daar ook laten bijvullen, waarbij je alleen betaald wat er bijgaat. Geldt alleen niet voor merkgebonden flessen.

Alberik

Citaat van: wijnand op augustus 24, 2012, 01:13:58 PM
Weet iemand een leverancier in de buurt van Nijkerk/Amersfoort?
Ik heb ze wel eens bij van Duinkerken zien staan maar ik weet niet of ze altijd op voorraad staan. Ik heb er zelf laatst 1 gekocht bij van Reenen in Loosdrecht. Ik werk daar in de buurt en heb daar een 5 kg. fles laten vullen. Ik zag daar een 2,5 kg. fles staan en dus gelijk maar meegenomen.