Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: het opzetten van een Jamet  (gelezen 12484 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

margriet1981

  • Gast
het opzetten van een Jamet
« Gepost op: juni 27, 2012, 10:01:45 am »

Ik kan nergens duidelijk vinden wat het opzetgemak is van een jamet.
We zoeken een wagen die gemakkelijk op te zetten is met z'n tweeën, ook voor 1 nachtje.
Is de jamet dan een optie??
Welke type zouden jullie aanraden bij een gezin met 3 kleine kinderen??

Bedankt voor het meedenken
Margriet
Gelogd

muis

  • Gast
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2012, 10:04:05 am »

Kijk maar eens naar een Jametic in dat geval, dat is de snelste uit de Jamet-serie :J
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2012, 10:09:13 am »

Goedemorgen,

Wij hebben een Jamet Rondo XL. Deze is makkelijk op te zetten omdat je in één keer de hele tent openklapt.  Als we naar Frankrijk gaan doen we altijd een overnachting onderweg en als je  het kuipzeil er niet in doet kan ie binnen een half uurtje staan. Wij vonden (met twee kinderen) de Rondo groot genoeg, het is per slot van rekening toch de bedoeling dat je meer buiten dan binnen bent ;-).
Bij de grotere modellen moet/kan je de voortent er apart aan vastmaken, dit is wel wat meer werk. Als je veel ruimte wil moet je voor een Louisiana of Arizona gaan.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #3 Gepost op: juni 27, 2012, 10:32:42 am »

Jametic is een snelklapper. Ook andere merken hebben dit principe. Zelf hebben we een zeer vergelijkbare Trigano Odyssee. Ook wij hebben 3 kinderen. 1 in de ondertent, 2 op het tweede bed. Onze kids zijn nu 10 (ondertent), 8 en 5.

Toen ze kleiner waren sliepen ze gedrieën in 1 bed, in de Louisiana, een typische Bouwwagen. Maar qua maat passen er zeker 3 kleintjes in 1 bed.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Angel

  • Gast
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #4 Gepost op: juni 27, 2012, 10:35:55 am »

jametic met uitbouw moet wel groot genoeg zijn denk ik met 3 kids. Wij hebben 2 kids en met de uitbouw ruimte genoeg. wij hebben er ook een extra lattenbodem in laten zetten. Dus hebben we 2 lattenbodems (4 slaapplaatsen) 1 ondertent (2 slaapplaatsen) en de uitbouw waar je ook nog zou kunnen slapen alleen heb je dan niet genoeg ruimte meer om je kleren en dergelijk neer te zetten.

PS: Als je op de camping staat zit je toch voornamelijk buiten en heb je binnen niet zoveel plek nodig en als het slechter weer is trek je eropuit.
Gelogd

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #5 Gepost op: juni 27, 2012, 11:54:40 am »

Wij hebben net een Trigano Odyssee gekocht!! Zelfde als de jametic en dat zet snel op hiervoor hadden we een cheverny en hadden we een kei van een voortent maar met mooi weer heb je die niet nodig en daar hopen we toch op in de zomer vakantie!! En anders is de ruimte kleiner om te verwarmen met de kachel!!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #6 Gepost op: juni 27, 2012, 12:20:12 pm »

jametic met uitbouw moet wel groot genoeg zijn denk ik met 3 kids....
Als je op de camping staat zit je toch voornamelijk buiten en heb je binnen niet zoveel plek nodig en als het slechter weer is trek je eropuit.
Wat waren wij zomer'11 in Oostenrijk toch blij met de grote voortent en drie stuiterballen. Er was niet zoveel op uit te trekken want of dicht vanwege slecht weer of saaaaaaai (museum volksmond). Met een wat groter gezin is dan wat ruimte wel fijn.
Gelogd

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #7 Gepost op: juni 27, 2012, 04:15:38 pm »

Ja inderdaad dan is een grote voortent heel fijn, daarom twijfel ik nog weleens met de Odyssee maar opzetgemak vindt ik ook wel wat waard.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2012, 04:50:45 pm »

Wat moet ik zeggen. Onze kinderen zitten altijd een hele dag lief te tekenen en vragen het of ze mogen opstaan...  :N

Ergo: ook wij hebben 3 stuiterballen. Het voordeel van een snelle-opzetbare wagen is dat je in een tegenvallende omgeving bij tegenvallend weer kunt verkassen naar iets wat wel leuk is.

Ook wij hebben een zij-uitbouw, maar het zou me niet verbazen als die na de zomer te koop komt... We hebben hem nog niet gebruikt (4 dgn en 1 week kamperen) en niet gemist. De ruimte vinden we afdoende. Wel eten we vrijwel altijd buiten. Een luifel is echt een must.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #9 Gepost op: juni 27, 2012, 05:14:45 pm »

Wat moet ik zeggen. Onze kinderen zitten altijd een hele dag lief te tekenen en vragen het of ze mogen opstaan...  :N
Verdulleke, hoe heb je dat voor elkaar gekregen...?
Ergo: ook wij hebben 3 stuiterballen.
Waar het me om gaat zijn absolute uitspraken over wat je wel of niet doet. Waarschijnlijk past het gedrag zich aan aan wat je koopt, en bepaalt dat wat je vindt. Dus wij hebben een niet-langzame opzetter met veel ruimte, en dus komen wij in omstandigheden terecht waarvan wij zeggen 'je zult toch maar zo'n snelle, maar kleine opzetter hebben'. O0
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #10 Gepost op: juni 27, 2012, 07:19:39 pm »

Verdulleke, hoe heb je dat voor elkaar gekregen...?Waar het me om gaat zijn absolute uitspraken over wat je wel of niet doet. Waarschijnlijk past het gedrag zich aan aan wat je koopt, en bepaalt dat wat je vindt. Dus wij hebben een niet-langzame opzetter met veel ruimte, en dus komen wij in omstandigheden terecht waarvan wij zeggen 'je zult toch maar zo'n snelle, maar kleine opzetter hebben'. O0
waarop ik dan zeg:  liever snel en kleiner opgezet, en daardoor weer sneller aandacht voor de kids, zodat die zich ook makkelijker aanpassen in hun nieuwe omgeving, en moeten we teveel binnen zitten, dan verkassen we snel weer :>
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #11 Gepost op: juni 27, 2012, 07:23:09 pm »

Budget ook erg belangrijk.....

Camplet, Holtcamper, aart kok, combi camp....allemaal snelle klapkarren
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #12 Gepost op: juni 27, 2012, 10:55:56 pm »

Bekijk deze video op YouTube:

Jametic 4x4 Vouwwagencentrum Noordbergum


Groetjes Oscar,
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #13 Gepost op: juni 27, 2012, 11:47:35 pm »

Bekijk deze video op YouTube:

Groetjes Oscar,

Hebben jullie hem ook in 2:42 staan?
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: het opzetten van een Jamet
« Reactie #14 Gepost op: juni 28, 2012, 12:45:50 am »

Wij hebben onze 4x4 afgelopen weekend voor het eerst in 1,5 uur incl afspannen en gastencabine opgezet!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal