Twijfels tussen Cabanon Mercury, trigano galleon of roadmaster family s

Gestart door charlie, juli 10, 2012, 04:11:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

charlie


Hallo beste Klappers....

Wie o Wie kan ons over de streep trekken voor wat betreft 1 van de 3 bovenstaande vw's

Ook wij zijn sinds kort gebonden aan het hoogseizoen, dus vliegen geen optie (te duur), caravan ook niet ivm rijbewijs en omdat wij kamperen met een vw net iets leuker vinden voor de kinderen. Wij zijn opzoek naar veel leefruimte (tuurlijk hoop je buiten te zijn, maar met regen en twee kinderen....)
makkelijk op te zetten en ook qua doorreis makkelijk ivm overnachten.

Graag jullie ervaring en kennis

Met vriendelijke groet

Charlie

Richard

#1
Hoi Charlie,

Over alle drie is wel wat te vertellen, voor en nadelen.

het beste advies dat ik je kan geven is ga naar de dealers waar ze verkocht worden.
En vraag of je de vouwwagen zelf mag opzetten na een uitleg.
Kijk goed rond in de vouwwagen en schrijft je voor en tegens op...
Kijk ook naar de ruimte en zet de aantal stoelen en tafels e.d zo neer dat je weet wat je aan ruimte over hebt.


Succes...
Richard

sannie75

Hi, de Trigano ken ik niet, de roadmaster en de cabanon zijn beide zeer ruime wagens met ieder een totaal andere uitstraling. Welk van deze.wagens jou het meeste aanspreekt kan je alleen zelf bepalen....zoals mijn voorganger al schrijft ga bij de verschillende dealers langs en ga kijken  en voelen!

Zelf wilden wij geen " bungalowtent" model...maar nogmaals dat is persoonlijk!

Succes met je keuze!

toonvkr

De Roadmaster zit wat minder slim in elkaar, maar is onverwoestbaar. Geen matrassen op het bankje in de wagenbak, erg veel ruimte, vaste deksel waar je fietsen opkunnen.

Richard


GJT

Ik kan je wat ervaringen meegeven over de Cabanon. Als je voor leefruimte gaat zijn genoemde wagens prima. Wij vonden de Mercury echter erg makkelijk op te zetten en erg veel ruimte bieden. Ook het kuipgrondzeil is echt ideaal (Zeker bij erg nat weer en kinderen). Daarnaast vinden wij het een mooi ding om te zien.

Voor een korte overnachting is alleen de basistent op te zetten. Deze staat in iets meer dan 10 min. als je hier wat ervaring mee hebt. Nadeel van het alleen opzetten van de basistent is dat je weinig ruimte overhoud voor je bagage. Enkel onder de bedden kun je het een en ander kwijt. De keuken blijft buiten staan en je zult veel spullen in de auto moeten opslaan.

Bedenk echter bij de Cabanon wel dat je met veel leefruimte ook veel ruimte op de camping nodig hebt. Dit is echt een belangrijk nadeel mocht je gewend zijn veel op de bonnefooi rond te trekken. Zomers zit je met name onder de zonneluifel en wij merkten wel deze bijna altijd te gebruiken. De totale lengte van je geheel is dan behoorlijk waardoor je niet op iedere plek je vouwwagen kwijt kan. Dit is evt wel te ondervangen door de luxe luifel er bij te nemen. Je kan dan iedere situatie goed aan. De luxe luifel is echter wel vooral geschikt voor mooi weer want je hebt nu geen grondzeil. In de wagenbak kwamen we alleen om te slapen..

Voordeel van de Mercury is ook de compactheid (erg smal) van de wagen en de bagageruimte die je ondanks dat hebt. Met de grote disselbak kan je praktisch alles meenemen! Hier hadden wij bijvoorbeeld o.a. de stoelen in!
De stokken van de voortent en luifel zijn t.o.v. je alternatieven van aluminium. Deze nemen erg weinig ruimte in en zijn licht. Wij vervoerden ze in een hoes op de keuken waardoor ze geen bagageruimte in nemen. Ideaal.

Nog een nadeel: de bedden. Wij hadden nog ene model met bedplanken maar deze waren alleen met een goed opdekmatras goed te krijgen (overigens wel mee te klappen). Het nieuwe model heeft een lattenbodem maar deze loopt niet onder het hele bed door. Ik heb er geen ervaring mee hoe dit ligt maar het lijkt me op zijn zachtst suboptimaal. 
Afwerking van met name de keuken vind ik bij Cabonon matig. Franse slag zeg maar..(scherpe randen aan binnenzijde, gevaarlijk met kinderen!)
De tent (wij hadden nog een all season voortent, tegenwoordig is het katoen) was prima!

Over de andere alternatieven kunnen andere klappers je wellicht meer vertellen!

Succes met je keuze!


NormanDriel

hoi Charlie, welkom op dit forum

Wij hebben sinds kort een Cabanon Neptune uit 2008 ( die is vergelijkbaar met de Mercury alleen dan breder)
In onze zoektocht naar een geschikte vw hadden we dezelfde eisen als jullie. Wij vonden de tunnelmodellen vooral mooi en practisch.

Er zit echter wel een verschil in kwaliteit bij de galleon en de mercury ( dat is natuurlijk ook het prijsverschil) Wij schrokken echt toen we de galleon voor het eerst in het echt zagen. Toen we het tentdoek en kuipzijl voelde leek het ons behoorlijk dun en dus kwetsbaar. Daarom hebben wij voor Cabanon gekozen en een tweedehandse op de kop kunnen tikken ( ziet er nog als nieuw uit)

Net terug uit Italie en daar stonden veel vouwwagens maar de onze was het gesprek van de dag. iedereen vond dit een super mooie wagen
en wij natuurlijk zo trots als een pauw.

Het opzetten is reuze eenvoudig met inritsbare bogen. De rm is ook een grote maar het model ( beetje gedateerd) en al die losse stokken sprak ons niet aan maar dat is persoonlijk.

succes met je zoektocht en als je nog info wilt is dit forum het juiste adres

gr Norman

poldertoerist

We hebben helaas nog steeds geen kampeerervaring opgedaan met de Galleon, maar ik moet wel zeggen dat ik absoluut niet geschrokken ben van de kwaliteit van de tent. als dat zo zijn geweest dan hadden we 'm echt niet gekocht. 

Daarmee zeg ik niet dat de cabanon geen zwaardere kwaliteit zou kunnen gebruiken, want die wagen ken ik niet.

Maar je moet echt een lijstje voor jezelf maken met wat je in een vouwwagen zoekt.  wij wilden de slaapplekken niet direct naast elkaar en ook niet vanuit de voortent in moeten stappen. De tussenruimte in de wagenbak hebben we bijvoorbeeld ook echt nodig voor de honden. zodat die ook in de tent kunnen slapen als we op doorreis zijn. 
In dat kader wilden wij bijvoorbeeld ook een wagen waarvan het slaapgedeelte snel op te zetten is. en dat is echt een fluitje van een cent bij de Galleon (we hebben dan nog niet gekampeerd, maar wel geoefend)
Ook hebben we een ondertentje gekocht, maar dat is nu voor de bagage.

Maak voor je zelf ook zo'n wensenlijstje en kijk dan gewoon welke wagen bij je past.  Denk daarbij ook aan niet zulke voor de hand liggende zaken als de kleur van het doek. Wij wilde heel graag een licht doek.  Behalve dat we het erg mooi vinden hebben we ook wel wat ervaring met donkere dagen. Dan is licht in je tent wel fijn.  keerzijde is dat het besmettelijker is.  wil je een deur of meerdere uitgangen in je tent. enz.  (ik weet pas sinds kort dat dat niet vanzelfsprekend is)


Wij zijn heel erg gecharmeerd van de uitstraling van de Galleon (begreep van de vouwwagenspecialist dat we niet de enige zijn, want het is momenteel het best lopende model) maar als de rest voor ons niet geklopt had dan hadden we hem echt niet gekocht.

Dus een van de eerste adviezen die je kreeg om bij een dealer (of een paar dealers) te gaan kijken is echt het beste advies, maar zorg wel dat je dan je wensenlijstje bij je hebt.
Adventure Awaits

poldertoerist

Adventure Awaits

StijnMattheus

De mercury was voor ons ook een kandidaat.
maar toen we er voor de eerste keer in binnen stapten kreeg ik een wat beklemmend gevoel.
het was donker binnenin...
De klik was er niet...  voor de rest is het wel een degelijke wagen denk ik.


couson

Als je op de camping veel bekijks en "bezichtigingen" wilt hebben, dan raad ik je zeker de Cabanon aan.  :> . Het is echt een heel mooie en aparte verschijning.

We hebben zelf de Columbia. Die is net een slag groter dan de Mercury. En niet dat de Mercury klein is (integendeel)(net zo goed 8 slaapplaatsen), maar die extra ruimte vind ik de hogere prijs meer dan waard. Wat voor mij de doorslag ten opzichte van andere vouwwagens gaf, was het gemak van opzetten. En met gemak bedoel ik niet zozeer de snelheid, maar veel meer het hebben van geen gedoe met buizen. Bij de Cabanon heb je een aantal bogen waarvan de delen in elkaar klikken en daarbij hoef je niet te zoeken wat waar hoort, want het overgrote deel van die buizen zijn binnendoor verbonden met een elastiek. De paar buizen die overblijven, wijzen zich vanzelf.

Sterkte!