Hoe hou je insecten uit de wagentent?

Gestart door Geertje1, juli 12, 2012, 11:10:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

Frankie

Citaat van: retteketed op mei 11, 2014, 10:02:23 AM
onder de luifel en in de tent maakt ons niet veel uit, zo lang de slaaptent maar vrij blijft van insecten.
Eens, maar dit zijn langpootmuggen. Hinderlijk, maar ze doen verder niks. Toegegeven, het zijn d'r wel veel. :# Dat zal het gras van de camping geen goed doen...

Jos Montana

Hoewel ze niets doen vind ik het een onprettig idee deze vliegen steeds boven je hooft te hebben.
Ik zeg wegjagen die dingen. :?

Hebben ze daar geen bordje voor?  :#

Mieke

onder de luifel en in de tent maakt ons niet veel uit, zo lang de slaaptent maar vrij blijft van insecten.

Das nu net bij ons het probleem, geen insectenvrije slaaptent dus daarom zoveel mogelijk uit de wagenbak houden.

Ik heb daarom boven het bed ook en hemel gemaakt, de vliegende insecten gaan meestal naar het hoogste punt dus boven de hemel.

Onder de luifel mogen ze zitten, met de nadruk op zitten :#

Yolanda

Citaat van: Mieke op mei 11, 2014, 12:17:34 PM
Das nu net bij ons het probleem, geen insectenvrije slaaptent dus daarom zoveel mogelijk uit de wagenbak houden.

Ik heb daarom boven het bed ook en hemel gemaakt, de vliegende insecten gaan meestal naar het hoogste punt dus boven de hemel.

Onder de luifel mogen ze zitten, met de nadruk op zitten :#

Heb je dan niet iets aan een klamboe?

Mieke

Zou ik kunnen doen maar we redden het zo ook. Misschien komt er op MP ooit eens een binnentent voorbij maar ik wil er geen fortuin aan spenderen.  Met 1 mug of 1 lastig kevertje per vakantie kan ik leven meer komen er niet in :K

Yella

Hooiwagens zijn insecten zonder vleugels, een soort spin met hele lange poten. Althans zo werden die beesten bij ons altijd genoemd. Op de foto zie je langpootmuggen. De larven zijn emelten die de wortels opvreten van o.a. gras. Bij veel emelten zie je kale plekken ontstaan.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drees

Eens!

Frankie

Citaat van: jellejawa op mei 11, 2014, 04:27:12 PM
Hooiwagens zijn insecten zonder vleugels, een soort spin met hele lange poten.
Klopt. Maar omdat het een spin(-achtige) is, is het dus ook geen insect. (want 8 poten)

vic36shorty

Citaat van: toon240 op juli 14, 2012, 11:35:50 AM
Tegen mieren kun je van die mieren doosjes gebruiken. Helpt echt goed!
Los vliegend vee kun je goed tegen gaan met een vliegenlamp en af en toe met het electrieke tennisraket (zo`n geel ding van de Blokker met een batarij erin) in het rond zwaaien :#.
als je last hebt van losvliegend vee dan heb je echt wel een flinke klapkar en een groot probleem

Yolanda

Citaat van: vic36shorty op mei 17, 2014, 11:46:27 AM
als je last hebt van losvliegend vee dan heb je echt wel een flinke klapkar en een groot probleem
:H :H :H

Jos Montana

Citaat van: Yella op mei 10, 2014, 04:28:33 PM
Wat foto's bij het draadjesgordijn, wat duidelijker. Het prinicpe erachter is dat de draadjes voortdurend wat bewegen in de wind en de vliegende insecten daardoor buiten blijven.

Jelle, bedankt voor de tip, werkt perfect voor ons!!

Yella

Werkt bij ons ook prima, hele vakantie kunnen testen. Simpele bevestiging. 's avonds simpel aan de kant schuiven op de stangh van de voortent.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

Jos, zou je eens een foto vd binnenzijde kunnen posten?

Jos Montana

Bij deze:

Zit nu nog met de klitteband vast. Ik wil eigenlijk nog twee grote wasknijpers aanschaffen zodat het nog beter vast zit. Met de kids wel zo handig.

Paulvh

Ach tegen muggen en ander gespuis  :# vind ik niet zo erg. Maar in warme landen heb je ook "kleine" kakkerlakjes en dit is iets waar ik echt niets van moet hebben. Dus mijn wagen bak en zeer zeker de slaapcabines hou ik goed gesloten. En bij vertrek alles voor het inklappen goed checken en afkloppen.