Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?  (gelezen 16200 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toon240

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #15 Gepost op: juli 16, 2012, 01:12:35 pm »

Ik kijk wel 5x op een dag naar die site`s.
Het valt mij ook op dat er zoveel verschil zit in alle voorspellingen.
Op buienradar geeft i al dagen slecht weer aan in Bodensdorf (Oostenrijk), maar mijn broer zit daar al 14 dagen en die heeft slechts twee mindere dagen gehad.
Alleen in de avond/nacht wat regen.
Dat vind ik vaak het nadeel aan die sites. Ze kunnen vaak niet goed aangeven wanneer de regen valt.

Vorige week gaf de radar een paar keer aan dat er boven ons in Geldrop een flinke bui zou aankomen maar in werkelijkheid trok die gewoon over zonder één druppel neerslag.

Maar het blijft toch een soort verlaving om te kijken :#...net als dit forum daar kijk ik nu ook al 100x op een dag naar :P
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #16 Gepost op: juli 16, 2012, 02:07:19 pm »

In zuid frankrijk mooi weer, ik geniet er iedere keer weer van als ik er naar kijk :J
Dus ja ik kijk vaak, maar als je in NL blijft niet kijken.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

biccie

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #17 Gepost op: juli 16, 2012, 02:39:14 pm »

ik kijk op:
buienradar
weeronline
telegraafweer
teletekst
RTLweer
pietje paulusma

om gek van te worden dus, want ze voorspellen allemaal wat anders!
ik vind het voor degene die nu in nederland op vakantie zijn echt sneu....
wij gaan binnenkort ook weg, in eigen land, net als vorig jaar... toen zijn we ook letterlijk weggeregend... nu nog getwijfeld om naar het zuiden te rijden, maar wordt lastig voor de hond, dus blijven we hier..
volgend jaar maar wat regelen voor de viervoeter en dan echt naar frankrijk!!!
en voor nu, ik kijk gewoon naar de lucht, heb geen internet op de camping, wel zo rustig :# en 3 goede boeken, dus komt goed!
succes x
Gelogd

Sjanie72

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #18 Gepost op: juli 16, 2012, 02:53:49 pm »

Wij gaan begin augustus op vakantie dus ik kan me nu nog wel inhouden maar weet zeker dat ik vanaf een week vantevoren om de haverklap de weersites te checken. Gek makerij is het, want wat hier ook al eerder werd gezegd: je verandert er he-le-maal niets aan als de voorspellingen slecht zijn. Denk dat we allemaal zoveel kijken omdat we hopen op dat ene momentje waarop in de periode dat jezelf op vakantie gaat, alle plaatjes op zon staan :-).
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #19 Gepost op: juli 16, 2012, 03:04:56 pm »

Op http://www.accuweather.com/nl/ kun je al checken wat het weer in augustus wordt ik wil je niet gek maken.... ::)
Gelogd

Sjanie72

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #20 Gepost op: juli 16, 2012, 07:46:38 pm »

Gecheckt  :). Doordat de graden niet in Celcius worden aangegeven kan ik alleen maar gissen naar de temperaturen maar aan de plaatjes te zien ziet het er voor de eerste week redelijk uit  :P. Dit wordt dus dagelijks kijken  :J.

Is het een beetje een betrouwbare weersite? 
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #21 Gepost op: juli 16, 2012, 08:20:14 pm »

Hoe betrouwbaar is een weersite, als men het weer in NL met moeite voor 1 dag goed kan voorspellen?? Het blijft ook een voorspelling en geen bevestiging. Wij NL-ers hebben het altijd over het weer, bij de kapper, in de winkel, op het werk én hier op het forum. Een weersvoorspelling van 14 dagen, is zo onbetrouwbaar als een nacht ijs. Je kunt veel beter kijken naar het aantal zonuren, gemiddelde temperatuur, klimaat etc. etc.  Maar ook wij hebben in Kroatië b.v. al eens erg matig weer gehad, terwijl dat land toch te boek staat voor mooi weer.

Het weer blijft altijd een gok, waar je ook zit. Toch heb je gebieden waarvan je vrij zeker bent van goed of slecht weer. Bretagne in Frankrijk, is een prachtig gebied maar qua weer zo instabiel als wat. De Ardeche in Frankrijk daarentegen is weer veel stabieler en bijna verzekerd van goed weer. Drie keer raden waar onze voorkeur naar uit gaat.

Wil je dan toch het weermannetje of vrouwtje spelen, kijk dan gewoon ter plekke in de lokale krant naar de weersverwachting. Mijn ervaring is, dat dat vaak erg goed zit en zo niet: jammer dan  :P
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #22 Gepost op: juli 16, 2012, 08:20:42 pm »

volgens mij kun je dat aanpassen rechts bovenaan onder aanmelden naast de facebook en twitter tekentjes
Wat is betrouwbaar tegenwoordig he.
Gelogd

Sjanie72

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #23 Gepost op: juli 16, 2012, 08:58:43 pm »

Ach, het is een beetje onderdeel van de voorpret, dat turen op de weersites. Ik struin net zolang door totdat ik een site heb gevonden die voorspelt wat me zint  :P.

We gaan naar de Ardennen dit jaar, net als vorig jaar. En daar heerst nou eenmaal geen stabiel klimaat. Dat weten we. We hopen gewoon dat het meevalt  :).
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #24 Gepost op: juli 16, 2012, 11:01:21 pm »

Mijn weersite
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #25 Gepost op: juli 16, 2012, 11:08:31 pm »

:-) ....je zult maar aan het kamperen zijn in Nederland, daar word je niet vrolijk van....wat een giga rotweer zeg!
Axh, het kan af een toe wel regenen in Toscane....volgens de italiaanse weersite: www.meteo-europ.com wordt het tussen de 30-35 graden...mij hoor je niet klagen met af en toe een buitje tegenhet stof ;-)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #26 Gepost op: juli 16, 2012, 11:10:34 pm »

:-) ....je zult maar aan het kamperen zijn in Nederland, daar word je niet vrolijk van....wat een giga rotweer zeg!
Axh, het kan af een toe wel regenen in Toscane....volgens de italiaanse weersite: www.meteo-europ.com wordt het tussen de 30-35 graden...mij hoor je niet klagen met af en toe een buitje tegenhet stof ;-)
Hier doet de regen ook veel stof opwaaien ::)
Wij zitten lekker onder de luifel of voortent, hebben  helemaal geen grondzeil of tapijt onder de voeten liggen, alleen maar gras.. :J :J niks nat nada noppes regen binnen...perfecte drainage hier... :>
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #27 Gepost op: juli 17, 2012, 10:54:13 pm »

Ach mij kampeermotto: er bestaat geen slecht weer, wel slechte kleding ;-)
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #28 Gepost op: juli 17, 2012, 11:13:12 pm »

Ach mij kampeermotto: er bestaat geen slecht weer, wel slechte kleding ;-)

Of helaas: slechte, oude knoken/wervels/gewrichten. Die kunnen daar niet meer tegen, ondanks de aangepaste kledij/donsdeken ed. Waar blijft die zon????
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #29 Gepost op: juli 17, 2012, 11:17:24 pm »

Nee, in dat geval gaat die motto niet meer op nee....enneh...ben ook erg gevoelig voor een beetje zonlicht, maar ik deins niet meer terug voor een beetje regen (zegt de trouwe abonnementhoudster van regen ;-))
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal