Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: oxydatie  (gelezen 2896 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Coentjes

  • Gast
oxydatie
« Gepost op: juli 16, 2012, 09:45:54 pm »

Beste leden,

We zijn voor de eerste keer op vakantie geweest met onze Trigano Odysee uit 2011 naar Zuid Frankrijk. Daar hebben we in die 2 weken een keer een fikse regenbui gehad. Bij het afbreken van de luifel, bleek dat er op verschillende buizen oxydatie is ontstaan, zie hiervoor de bijlage.

Mijn vraag is, of er meerdere mensen zijn, die dit probleem kennen. Voor mij valt dit "gelukkig" nog onder de garantie, dus het zal wel opgelost worden.

Ik hoor het graag van jullie.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: oxydatie
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2012, 09:56:32 pm »

Wij hebben wel regen gehad, maar daarna alles keurig droog opgeborgen.

Volgens mij hebben we er (nog?) geen last van. Ook wij hebben een 2011 model.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

De Coentjes

  • Gast
Re: oxydatie
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2012, 10:23:28 pm »

Hoi CEO

Wij hadden na het proef kamperen met pinksteren alles droog op geborgen (geen regen gehad). Maar toen we 2 weken geleden aankwamen in Frankrijk, hebben we droog op kunnen bouwen (toen was er ook niets te zien). Echter die middag heeft het tot in de nacht flink geregend (er is zo'n 21 mm regen gevallen).
Daarna nog een keer een regenbuitje gehad, maar meer ook niet. Pas bij het afbreken (na 2 weken) zagen we het.
Dit moet, zo lijkt mij, niet kunnen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: oxydatie
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2012, 10:28:08 pm »

Het witte spul zou redelijk normaal kunnen zijn, hebben jullie in een zoute omgeving gestaan? De ene staander lijkt wel doorgeroest... Bizar.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

De Coentjes

  • Gast
Re: oxydatie
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2012, 10:45:32 pm »

De wijn was zoet W:, maar of de Ardeche dat is, weet ik niet.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: oxydatie
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2012, 10:48:25 pm »

het witte kan "witte roest" zijn en dat is met een beetje autowax weg te krijgen. Het donkere lijkt "gewone" roest en dat zou je toch niet verwachten op zo'n nieuwe wagen. Ik zou eens informeren bij de dealer :J
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: oxydatie
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2012, 10:50:35 pm »

Das minder Luc,

Van de wwk ff naar Ridderbeks gaan...ff kijken wat ze daar van vinden...gevalletje garantie lijkt me.

Tot over drie weken, of kom je nog langs op de koffie?

See you Richard
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 217
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Country
Re: oxydatie
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2012, 10:58:44 pm »

De stokken zijn zeker van aluminium? Dan is het witte poeder alu-"roest" als ik me niet vergis.
Volgende keer de stokken even in de WD40 inspuiten, doek er overheen en opbergen. De WD40 vormt een kleine filmlaag over het metaal en verminderd of voorkomt roestvorming. Wel elk jaar herhalen.
Gelogd

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re: oxydatie
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2012, 11:09:33 pm »

De witte vlekken zijn duidelijk oxydatie van de zinklaag;  als de buizen van je luifel nat zijn, moet je ze NIET in elkaar schijven, maar uit elkaar meenemen.
Het vocht kan niet opdrogen als de buizen in elkaar geschoven zijn en daardoor ontstaan de witte plekken
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal