Recente berichten

Vragen algemeen. / Re: Op zoek naar onze eerste v...
Laatste bericht door Albert83 - juli 14, 2025, 11:52:18 AM
Wij hebben een Camplet en die staat erg snel. Nu we met zijn viertjes zijn had ik vorige week de gastencabine en de luifel er ook bij opgezet. Dan duurt het allemaal wel weer een stuk langer. Vanwege de regen de gastencabine en de luifel een dag eerder verwijderd bij vertrek en ja, dan is de Camplet binnen no time ingeklapt. Eigenlijk is het meer een vouwwagen voor de trektochten.
Een Camplet heeft zeker met een grote disselbak en de Camplet dakkoffer nog best wat bagageruimte; je kan hem voller pakken dan je denkt, zolang je maar ruimte over laat voor de stangen bij het inklappen.

Een nadeel vind ik persoonlijk de afwezigheid van een easy access systeem om de bagage thuis makkelijk in te laden en ik mis tijdens het kamperen toch wat opbergruimte. Al nemen we waarschijnlijk gewoon teveel mee
Toebehoren en accessoires / Re: Vouwstoelen
Laatste bericht door KeithWM - juli 13, 2025, 11:47:40 PM
Ik heb uiteindelijke een drietal van de "normale" Chairman van Obelink gekocht. Kwam qua afmetingen het dichtst in de buurt bij wat we al hadden en was ook nog de goedkoopste. We hebben ze ook even uitgeprobeerd gewoon in de keuken, en ze zaten ook best lekker. Bedankt voor jullie inbreng!
Raclet / Re: Raclet Panama Up met voort...
Laatste bericht door poldertoerist - juli 13, 2025, 10:58:44 PM
Je hebt een 10 jaar oud bericht geciteerd :#

Overigens weet ik niet of het klopt wat je zegt. Voor ons waren er een aantal redenen waarom de raclet afviel. Dat was juist de vaste keuken waarbij je ook nog altijd onder de luifel moet koken. Dat vind ik dus helemaal niks.  Ik heb sowiso liever een wagen zonder keuken, maar geloof dat de raclet ook zonder keuken te krijgen was. Maar het was ook de minder praktische vorm van de wagentent, die ook een handeling meer leek te vragen,  en de meer tijdrovende luifel, wat een luifel met een frame is. Wij konden de Raclet niet configureren zoals we wilden.

Maar beide wagens bestaan nog steeds en kunnen dus prima naast elkaar bestaan. Prima toch?  Wat voor de een ideaal is, is dat voor de ander soms niet. Gelukkig is er zo nog wat te kiezen.  :J
Campooz / Re: LJ 2025 3 fietsen en stoel...
Laatste bericht door Ernst - juli 13, 2025, 10:30:27 PM
Citaat van: CEO op juli 13, 2025, 09:26:22 PM@fietsen: vooruit lijkt me dat weinig problematisch, achteruit begint de ellende...

@stoelen: ga zitten: zit de leuning op de juiste hoogte, test echt goed uit. Compactheid kan een ding zijn, maar wat mij betreft is comfort ook erg belangrijk. En volgens mij heeft de LJ meer dan genoeg opbergruimt, toch?

Achteruit ook geen probleem op de nieuwe lj
Laatste bericht door sammyvannorel - juli 13, 2025, 10:10:03 PM
Waarom zet je de fietsen niet op het dak van de auto? Past altijd en je kunt op de camping gelijk beginnen te bouwen. En je kogeldruk blijft nog een beetje aanvaardbaar
Combi-camp / Re: Hoe wind-vast is de 'halve...
Laatste bericht door CEO - juli 13, 2025, 09:51:42 PM
Citaat van: Jon op juli 12, 2025, 01:14:31 AMWe hebben vaak met de halve luifel in winderige omstandigheden gestaan, maar ik zou zeggen; met windkracht 6-7 wordt het listig.
Dank voor je antwoord, hier kan ik wat mee!
Laatste bericht door CEO - juli 13, 2025, 09:26:22 PM
@fietsen: vooruit lijkt me dat weinig problematisch, achteruit begint de ellende...

@stoelen: ga zitten: zit de leuning op de juiste hoogte, test echt goed uit. Compactheid kan een ding zijn, maar wat mij betreft is comfort ook erg belangrijk. En volgens mij heeft de LJ meer dan genoeg opbergruimt, toch?
Vragen algemeen. / Re: Op zoek naar onze eerste v...
Laatste bericht door CEO - juli 13, 2025, 09:22:34 PM
Ja, het diefstal dilemma... herkenbaar. Inmiddels hebben we een wagen met een vast deksel, maar we hebben met de wagens daarvoor nooit last gehad van diefstal. Het valt mij vaak op dat mensen niet eens kijken naar een vouwwagen, ze zullen meestal niet begrijpen of er iets van waarde inzit. En laten we wel wezen, dat is vooral waarde voor jezelf.
Ooit bij een Formule 1-hotel waar plenty vage types rondliepen geslapen (een eenmalige ervaring), maar de kar en auto stonden er de volgende ochtend onaangeraakt.
Inmiddels slapen we regelmatig bij B&B-hotels, en die hebben altijd een afgesloten parkeerterrein. Of bij een hotelletje of chambre d'hôtes weg van de snelweg. Dan heb je dat probleem helemaal niet meer. Mijn ervaring is dat het inbraak-probleem vooral tussen je eigen oren zit (en bij mij ook zat).

De keuze, los van de Camplet die serieus minder bagage kan meenemen, is een beetje om het even. Bij alle drie is de kwaliteit in orde, technisch gezien. Soms misschien visueel wat minder, maar technisch prima in orde. Dus ik zou vooral kijken wat er beschikbaar is en dan kijken of het aan je eisen voldoet.

Succes en plezier met je zoetocht!
Laatste bericht door Ernst - juli 13, 2025, 08:55:12 PM
Wij hebben de LJ 2025 en hebben 2 volwassenen en 1 kind fiets op de dissel.
Campooz / Re: Campooz wegens omstandighe...
Laatste bericht door Ernst - juli 13, 2025, 08:54:08 PM
Hoe zit dat?
Is het campooz (koekjes)fabriek op de van vlissingenstraat 55 of kampeer assen campooz op de van vlissingenstraat 43a?

Dacht namelijk dat afleveringen niet bij campoozfabriek zelf gebeurde. Klinkt vervelend

Daarnaast misschien is die vrouw wel toevallig degene die de honneurs waarnam. (Wie weet overlijden of andere erge dingen) snap dat je daar dan weer niets over kwijt wil.