Recente berichten
Trigano / Re: Voortent
Laatste bericht door Lilian1975 - juli 09, 2025, 08:43:47 PMCitaat van: wildoit op juli 09, 2025, 07:53:58 PMHoi, een trigano oceane gl315 ken ik niet maar bij koude zou ik een Gimeg euro gasstraler meenemen en Swiss Nights Elektrische Onderdeken - 140x160 - 2 Temperatuurregelaars - Tweepersoons - Witha ,
We hebben een kachel mee en warme dekbed en slaapzakken. Dus dat komt goed.
Trigano / Re: Achterlicht Trigano vervan...
Laatste bericht door wildoit - juli 09, 2025, 08:00:44 PMIs dit niet een oplossing
https://tinyurl.com/2s3exrcp
https://tinyurl.com/2s3exrcp
Trigano / Re: Voortent
Laatste bericht door wildoit - juli 09, 2025, 07:53:58 PMHoi, een trigano oceane gl315 ken ik niet maar bij koude zou ik een Gimeg euro gasstraler meenemen en Swiss Nights Elektrische Onderdeken - 140x160 - 2 Temperatuurregelaars - Tweepersoons - Wit
Trigano / Re: 'Vernieuwde'Trigano Itinea...
Laatste bericht door CEO - juli 09, 2025, 07:52:40 PMAltijd leuk als mensen aan hun wagen knutselen. Misschien een tip om ook eens in het Combi-Camp-gedeelte van dit forum te kijken: daar zijn (behalve ikzelf
) ook zat ideeën te vinden die in de Itea wellicht ook toegepast kunnen worden. Het is immers een 'interprtatie' van de CC.
Mooi gedaan. Een aantal zaken zou ikzelf niet doen (TV bijvoorbeeld) maar dat maakt het juist zo leuk en iedere wagen anders.

Mooi gedaan. Een aantal zaken zou ikzelf niet doen (TV bijvoorbeeld) maar dat maakt het juist zo leuk en iedere wagen anders.
Trigano / Re: 'Vernieuwde'Trigano Itinea...
Laatste bericht door wildoit - juli 09, 2025, 07:43:17 PMDe opbergruimte in de wagenbak is gevuld met:
Afvalbak opvouwbaar
Keuken Kast opvouwbaar
Kledingkast opvouwbaar
Tafel opvouwbaar
Grondzeil
Tentdoeken
Tent stokken
Luifel met stokken
Gimeg gasbrander
Spijkerharingen
Grondpennen
2 hamers (1 hout, 1 staal)
Tenttapijt
Tapijt slaapcabine
Onder Grondzeil
Keuken set 3-delig plankje rekje
Opbergruimte in het verdiepte gedeelte van de wagenbak is gevuld met
4 lange verlengsnoeren
1 zesvoudige verdeeldoos
1 drievoudige verdeeldoos
Verlichtingssnoer
2 hanglampen
2 klemspots
2 vouwkratten voor boodschappen
Elektrische vliegenmepper
Hang vakken Kast
Kapstok
Slippers
Badminton rackets
Dienblad
Sisaltouw
Tassen
Bezem
vloerwisser
2 voetveegmatjes
In de keuken vind je
Koelbox groot
Opvouwbaar krukje (ligt op de koelbox, handig bij het opzetten en afbreken)
5 drinkglazen kunststof
3 theeglazen kunststof
1 maatbeker kunststof
5 koffie kopjes kunststof
3 soep/ vla kommen kunststof
5 borden kunststof
2 ontbijtbord kunststof
Broodplank hout
Oplaadbare led magneetlamp
Broodmes
Opscheplepels
Eiersnijder
broodmes
Stamper
Pollepel
bestek 6 voudig
Vleestang klein
Schaar
Aansteker
Knoflookpers
Flesopener
Klopper
Usb verlengsnoeren
Spatel
Oplader schroefmachine
6 lepels
6 vorken
3 vleesmessen
4 ontbijtmessen
Kurkentrekker
Stift
Pennen
Schilmesje
8 Kleine lepeltjes
2 kunstplantjes in potje
extra verdeeldoos zwart liggend op de koelbox
2x extra opbouw wcd zwart waterdicht onder de keuken
Ledverlichting met bewegingsmelder in pannenkastje
Maatbeker
Vergiet opvouwbaar
Slakom/ rasp opvouwbaar
3 delige pannenset
Grote hapjespan
Koekenpan
4 pannen viltjes
2 onderzetters kurk
In de disselbak tref je aan
7 mtr afvoerslang
20 mtr tuinslang gewapend
30 mtr verlengsnoer 230v apparaatstekker
10 mtr ceeform velengkabel
Verloop 230V ceeform
Verloop ceeform naar 230V
Kleine gastank 907 navulbaar
Grote lichtgewicht gasfles navulbaar 5KG
4 plankjes kunststof stapelbaar
1 leveler
2 wielkeggen
Porta Potti
Grondzeil voor onder het rek van het deksel van de wagentent
Wasmand opvouwbaar
Doosje gereedschap
Schroefmachine klein
Pootuitdraai sleutel handmatig
Pootuitdraai sleutel voor schroefmachine
Bbq opvouwbaar
Op het rek van de vouwwagen leggen we 2 stoeltjes met spanbanden vast.
Bij aankomst kunnen we dan gelijk gaan zitten
In een losse krat in de auto zit nog dit:
Vliegenlamp
Wasknijpers doosje
Ehbo doosje
Spanklemmen
Was tabletten
Tyraps
Koffiecup machine
waterkoker
Teiltje
Gas bbq
Afvalbak opvouwbaar
Keuken Kast opvouwbaar
Kledingkast opvouwbaar
Tafel opvouwbaar
Grondzeil
Tentdoeken
Tent stokken
Luifel met stokken
Gimeg gasbrander
Spijkerharingen
Grondpennen
2 hamers (1 hout, 1 staal)
Tenttapijt
Tapijt slaapcabine
Onder Grondzeil
Keuken set 3-delig plankje rekje
Opbergruimte in het verdiepte gedeelte van de wagenbak is gevuld met
4 lange verlengsnoeren
1 zesvoudige verdeeldoos
1 drievoudige verdeeldoos
Verlichtingssnoer
2 hanglampen
2 klemspots
2 vouwkratten voor boodschappen
Elektrische vliegenmepper
Hang vakken Kast
Kapstok
Slippers
Badminton rackets
Dienblad
Sisaltouw
Tassen
Bezem
vloerwisser
2 voetveegmatjes
In de keuken vind je
Koelbox groot
Opvouwbaar krukje (ligt op de koelbox, handig bij het opzetten en afbreken)
5 drinkglazen kunststof
3 theeglazen kunststof
1 maatbeker kunststof
5 koffie kopjes kunststof
3 soep/ vla kommen kunststof
5 borden kunststof
2 ontbijtbord kunststof
Broodplank hout
Oplaadbare led magneetlamp
Broodmes
Opscheplepels
Eiersnijder
broodmes
Stamper
Pollepel
bestek 6 voudig
Vleestang klein
Schaar
Aansteker
Knoflookpers
Flesopener
Klopper
Usb verlengsnoeren
Spatel
Oplader schroefmachine
6 lepels
6 vorken
3 vleesmessen
4 ontbijtmessen
Kurkentrekker
Stift
Pennen
Schilmesje
8 Kleine lepeltjes
2 kunstplantjes in potje
extra verdeeldoos zwart liggend op de koelbox
2x extra opbouw wcd zwart waterdicht onder de keuken
Ledverlichting met bewegingsmelder in pannenkastje
Maatbeker
Vergiet opvouwbaar
Slakom/ rasp opvouwbaar
3 delige pannenset
Grote hapjespan
Koekenpan
4 pannen viltjes
2 onderzetters kurk
In de disselbak tref je aan
7 mtr afvoerslang
20 mtr tuinslang gewapend
30 mtr verlengsnoer 230v apparaatstekker
10 mtr ceeform velengkabel
Verloop 230V ceeform
Verloop ceeform naar 230V
Kleine gastank 907 navulbaar
Grote lichtgewicht gasfles navulbaar 5KG
4 plankjes kunststof stapelbaar
1 leveler
2 wielkeggen
Porta Potti
Grondzeil voor onder het rek van het deksel van de wagentent
Wasmand opvouwbaar
Doosje gereedschap
Schroefmachine klein
Pootuitdraai sleutel handmatig
Pootuitdraai sleutel voor schroefmachine
Bbq opvouwbaar
Op het rek van de vouwwagen leggen we 2 stoeltjes met spanbanden vast.
Bij aankomst kunnen we dan gelijk gaan zitten

In een losse krat in de auto zit nog dit:
Vliegenlamp
Wasknijpers doosje
Ehbo doosje
Spanklemmen
Was tabletten
Tyraps
Koffiecup machine
waterkoker
Teiltje
Gas bbq
Trigano / 'Vernieuwde'Trigano Itinea GL ...
Laatste bericht door wildoit - juli 09, 2025, 06:55:02 PMIn april 2025 hebben wij een nieuwe start gemaakt met de Trigano Itinea GL met keukenset en Koelbox (voorheen Cabanon Chamonix Deluxe 2020).
Hierbij onze ervaringen:
Vanuit eerdere forumberichten had ik enkele tips gelezen, maar heb er ook nog zelf enkele erbij bedacht. Je treft ze hieronder aan.
- 2 extra dubbele waterdichte zwarte wandcontactdoos onder de keuken gemonteerd (1 links en 1 rechts) met rubberen kabel aangesloten. Met verlengsnoeren 1 links en 1 rechts in de voortent en 1 in de slaapcabine kom je een heel eind.
- de USB-c aansluiting in de wagentent is een snellader, erg handig te gebruiken met een USB verlengkabel voor o.a. je telefoon
- een 3-voudige zwarte stekkerdoos ligt aangesloten op achter op de koelbox, met tyrap vastgezet tegen het erachter vallen.
- onder het deksel is 4 a 5 cm ruimte, deze hebben wij benut voor een topper 150 x 200 cm op het bestaande matras. Nu ligt het bed echt heerlijk. De topper met tijk is 6 cm hoog. Dit gaat net samen met bestaande matras. Met lichte druk op het deksel gaat hij prima dicht.
- je kunt dus of een topper erop leggen, of je dekbed laten liggen, of je voortent mee invouwen.
- bij aankomst zetten wij alleen de slaaptent op, sluiten het water, elektra en afvoer aan. En plaatsen de 4 steunstokken om de vlinders te ondersteunen. (arbeid 1 uur) Dat geeft je de 1e dag na een lange reis rust.
- met de steunen stellen wij de wagenbak waterpas (controleer dat bij het kookgedeelte), met Proplus onderlegplaten leggen wij het deksel waterpas op de grond, dan sluit de tent goed
- de tweede dag bouwen wij de voortent op (arbeid 1,5 uur) met verlichting, kleding- en keukenkast en plaatsen een Porta Potti
- bij het vertrek met afbreken in de vroege ochtend 6.00 uur, hebben wij de dag ervoor de voortent en kasten opgeruimd de haringen van de wagentent verwijderd en de 4 steunstokken verwijderd. Je kunt dan in 30 min heel stilletjes vertrekken zonder veel te hoeven opruimen en/ of lawaai te maken
- de Trigano Itinea GL 2025 heeft twee ritsen aan de voorzijde van de wagentent. Je kunt dan of de voortent op de lange rits monteren of de luifel aan de korte rits monteren. Een adapter is dus niet meer nodig.
- In de watertank (in de disselbak) heb ik een Reich City water vlotter systeem gemonteerd. Met een vaste slang (hogedruk) hangt een slangkoppelstuk onder de disselbak. Dan klik ik een dicht koppelstuk wat is dichtgekit eraan, tegen indringen van vies opspattend straat water. Met de vlotter sluit je dan de watertank direct aan op het waterleidingnet.
- het Comet 10l/min 12v waterpompje heb ik vervangen voor een 18 liter Reich dompelpomp met automatische ontluchting
- in de keuken en in de slaaptent plaatsen wij klemspotjes en opvouwbare hanglampjes in voortent en wagentent
- de passende koelbox koelbox Mestic hybr MHC 40 ac/dc voldoet. Soms huren wij een klein koelkastje erbij voor langere periode
- wij nemen een camping waterkoker en koffiecup machine mee
- het kookgedeelte heeft 3 gaspitten met 12v automatische ontsteking
- De afvoer hebben wij voorzien van een Geka slangstuk waaraan wij de afvoerslang 7 mtr (soms net te weinig) koppelen met ook een Geka koppeling 25mm.
- onder het gaskookplaatje zit het gaskraantje in het keukenkastje. Een 2e aanwezig kraantje heb ik een gasslang laten maken met snel gaskoppeling. Deze korte slang berg ik op rechts in de vrije ruimte van de keuken.
- bij koud weer gebruik ik een Gimeg gasstraler met lange gasslang naar de snelkoppeling in de keuken.
- in de disselbak staat een navulbare lichtgewicht gastank 5 kg en een reserve navulbare campinggastank 907met een campinggas naar DIN verloop kraantje om makkelijk de gasaansluiting te kunnen verwisselen met een gas-steeksleutel.
- rijden doen we met 65 a 70 kg kogeldruk voor een goede wegligging tot 130 km/u.
- banden 3 bar opgepompt
- poten uitdraaien met een kleine accuschroefmachine 12v en een Proplus 54 cm x 23 mm pootuitdraaisleutel
- poten heb ik voorzien van Bigfoot stabilisatie voeten.
- ook heeft de vouwwagen een Tv aansluiting zitten in de zijkant links van de keuken
- onder het bestekbakje liggen handleidingen
- onder het grondzeil leggen wij een dun Obelionk PE grondzeil 500 x 300 cm
Voor tol gebruiken wij de Tolbadge van Fulli ook verkrijgbaar bij de ANWB
Hier volgen nog enkele foto's
Hierbij onze ervaringen:
Vanuit eerdere forumberichten had ik enkele tips gelezen, maar heb er ook nog zelf enkele erbij bedacht. Je treft ze hieronder aan.
- 2 extra dubbele waterdichte zwarte wandcontactdoos onder de keuken gemonteerd (1 links en 1 rechts) met rubberen kabel aangesloten. Met verlengsnoeren 1 links en 1 rechts in de voortent en 1 in de slaapcabine kom je een heel eind.
- de USB-c aansluiting in de wagentent is een snellader, erg handig te gebruiken met een USB verlengkabel voor o.a. je telefoon
- een 3-voudige zwarte stekkerdoos ligt aangesloten op achter op de koelbox, met tyrap vastgezet tegen het erachter vallen.
- onder het deksel is 4 a 5 cm ruimte, deze hebben wij benut voor een topper 150 x 200 cm op het bestaande matras. Nu ligt het bed echt heerlijk. De topper met tijk is 6 cm hoog. Dit gaat net samen met bestaande matras. Met lichte druk op het deksel gaat hij prima dicht.
- je kunt dus of een topper erop leggen, of je dekbed laten liggen, of je voortent mee invouwen.
- bij aankomst zetten wij alleen de slaaptent op, sluiten het water, elektra en afvoer aan. En plaatsen de 4 steunstokken om de vlinders te ondersteunen. (arbeid 1 uur) Dat geeft je de 1e dag na een lange reis rust.
- met de steunen stellen wij de wagenbak waterpas (controleer dat bij het kookgedeelte), met Proplus onderlegplaten leggen wij het deksel waterpas op de grond, dan sluit de tent goed
- de tweede dag bouwen wij de voortent op (arbeid 1,5 uur) met verlichting, kleding- en keukenkast en plaatsen een Porta Potti
- bij het vertrek met afbreken in de vroege ochtend 6.00 uur, hebben wij de dag ervoor de voortent en kasten opgeruimd de haringen van de wagentent verwijderd en de 4 steunstokken verwijderd. Je kunt dan in 30 min heel stilletjes vertrekken zonder veel te hoeven opruimen en/ of lawaai te maken
- de Trigano Itinea GL 2025 heeft twee ritsen aan de voorzijde van de wagentent. Je kunt dan of de voortent op de lange rits monteren of de luifel aan de korte rits monteren. Een adapter is dus niet meer nodig.
- In de watertank (in de disselbak) heb ik een Reich City water vlotter systeem gemonteerd. Met een vaste slang (hogedruk) hangt een slangkoppelstuk onder de disselbak. Dan klik ik een dicht koppelstuk wat is dichtgekit eraan, tegen indringen van vies opspattend straat water. Met de vlotter sluit je dan de watertank direct aan op het waterleidingnet.
- het Comet 10l/min 12v waterpompje heb ik vervangen voor een 18 liter Reich dompelpomp met automatische ontluchting
- in de keuken en in de slaaptent plaatsen wij klemspotjes en opvouwbare hanglampjes in voortent en wagentent
- de passende koelbox koelbox Mestic hybr MHC 40 ac/dc voldoet. Soms huren wij een klein koelkastje erbij voor langere periode
- wij nemen een camping waterkoker en koffiecup machine mee
- het kookgedeelte heeft 3 gaspitten met 12v automatische ontsteking
- De afvoer hebben wij voorzien van een Geka slangstuk waaraan wij de afvoerslang 7 mtr (soms net te weinig) koppelen met ook een Geka koppeling 25mm.
- onder het gaskookplaatje zit het gaskraantje in het keukenkastje. Een 2e aanwezig kraantje heb ik een gasslang laten maken met snel gaskoppeling. Deze korte slang berg ik op rechts in de vrije ruimte van de keuken.
- bij koud weer gebruik ik een Gimeg gasstraler met lange gasslang naar de snelkoppeling in de keuken.
- in de disselbak staat een navulbare lichtgewicht gastank 5 kg en een reserve navulbare campinggastank 907met een campinggas naar DIN verloop kraantje om makkelijk de gasaansluiting te kunnen verwisselen met een gas-steeksleutel.
- rijden doen we met 65 a 70 kg kogeldruk voor een goede wegligging tot 130 km/u.
- banden 3 bar opgepompt
- poten uitdraaien met een kleine accuschroefmachine 12v en een Proplus 54 cm x 23 mm pootuitdraaisleutel
- poten heb ik voorzien van Bigfoot stabilisatie voeten.
- ook heeft de vouwwagen een Tv aansluiting zitten in de zijkant links van de keuken
- onder het bestekbakje liggen handleidingen
- onder het grondzeil leggen wij een dun Obelionk PE grondzeil 500 x 300 cm
Voor tol gebruiken wij de Tolbadge van Fulli ook verkrijgbaar bij de ANWB
Hier volgen nog enkele foto's
Toebehoren en accessoires / Re: Vouwstoelen
Laatste bericht door Markvv - juli 09, 2025, 06:52:31 PMWe hebben zelf deze (hiervoor hadden we ze van de waard, maar die verkoopt die van hun helaas niet meer).
https://www.vrijbuiter.nl/p/redwood-javelin-3d-vouwstoel-cdac0045?color=Zwart
https://www.vrijbuiter.nl/p/redwood-javelin-3d-vouwstoel-cdac0045?color=Zwart
Trigano / Voortent
Laatste bericht door Lilian1975 - juli 09, 2025, 05:58:52 PMHeb me net aangemeld. Want dacht deze vraag kan ik hier vast kwijt. We dachten dit jaar de luifel thuis te laten. En daarvoor ipv de voortent mee te nemen van onze oceano gl315 uit 2007. We zitten hoog in de bergen en wellicht koude avonden. En dachten de voortent als luifel te gebruiken. En bij kou of regen de voorflap naar beneden. Dan heb je iets meer leefruimte. En zit je toch droog en warm. We nemen ook tarp mee. Wie heeft dat ook wel eens gedaan. En beviel dat? We ontdekten nl onlangs pas dat je de voorflap los kunt ritsen en oprollen.😅. En kwamen op dit idee. Omdat de luifel alleen niet afsluit.
Toebehoren en accessoires / Re: Vouwstoelen
Laatste bericht door pjottum - juli 09, 2025, 04:53:31 PMCitaat van: KeithWM op juli 02, 2025, 11:45:47 PMBedoel je deze? Die zijn toch wel een ander model en ik denk dat we het graag houden bij wat we al hebben.
Het viel mij ook wel op dat de verschillende merken erg veel op elkaar lijken. Maar de kleine verschillen ga ik dan toch op letter, zoals de smalle voetjes van de Bardani.
Ja, dan moet je erbij kopen wat je hebt - of wat erop lijkt. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar misschien zit er een zaak meer bij je in de buurt zoals kampeerwereld?
Jamet / Re: Jamet ECO Compact
Laatste bericht door sngltrck - juli 09, 2025, 03:00:03 PMCitaat van: sngltrck op juli 08, 2025, 09:22:18 AMWij hebben na 7 jaar gebruik gemaakt te hebben van onze Jamet Dakota Outdoor nu een Compact Eco gekocht. De kinderen sliepen toch al in eigen tentjes dus het extra bed was niet meer nodig. Ik ben ook benieuwd hoe het doek zich zal houden de komende jaren maar ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Ten Cate tegenwoordig slechte doeken maakt maar we gaan het zienToch nog wat info over het doek online gevonden in een verdwaalde brochure:![]()
Je ziet eigenlijk pas dat de Jamet Compact Eco groen is wanneer je het licht- en donkergrijze tentdoek van dichtbij bekijkt. Hier en daar zit een stipje of streepje vermalen spijkerstof in het materiaal verweven. Maar dat is dan ook het enige waarneembare verschil met ander tentdoek. Volgens de specificaties van TenCate is de trek- en scheursterkte van het EcoLine-doek zelfs nog iets groter
dan van conventioneel 280 grams polykatoen, en het materiaal is minstens zo water- en verkleuringsbestendig.