Recente berichten

Vragen algemeen. / Re: Hoe afdekzeil goed plaatse...
Laatste bericht door De klapkar - februari 02, 2025, 04:59:01 PM
het binnenste elastiek (bij mij een koort en geen elastiek) moet onder het 123 systeem strak getrokken worden meer niet, het voorkomt dat opspattend water tegen de tent komt.
Laatste bericht door PizzaPieter - februari 02, 2025, 04:56:59 PM
Als er iets op de tent zou liggen, zou de binnenste elastiek denk ik wel tegen het 123 systeem getrokken worden. En mss ook wel als het zeil opgetild wordt tijdens t rijden.
Laatste bericht door De klapkar - februari 02, 2025, 04:53:47 PM
Bij de AK Parade is het vrij eenduidig, eerst controleer ik of de binnenrand goed om de bedden heen zit, dan gaat het lange elastiek over de knoppen op de wagen, en tot slot trek ik het binnenkoord aan. (bij mij zit dit links voor op de wagen als ik het logo aan de achterzijde houd).
Mijn voordeel is natuurlijk wel dat ik bovenop de tent de lattenbodem van het 2e bed heb liggen waardoor het waarschijnlijk allemaal wat strakker ligt.
Laatste bericht door PizzaPieter - februari 02, 2025, 04:52:10 PM
Hi @FrankAndrea

Ook de voorste hoeken staan een beetje 'open' denk ik te zien, of niet?
Laatste bericht door FrankAndrea - februari 02, 2025, 04:50:00 PM
Bij onze Waterfront ziet het er zo uit:
Laatste bericht door PizzaPieter - februari 02, 2025, 03:45:29 PM
Zojuist nog eens gekeken en het binnenste elastiek een stuk strakker gekregen.

Het 123 gedeelte steekt een stuk uit van de bak (bak is smaller dan 123 gedeelte) het lukt nu om het elastiek ruim kleiner te krijgen dan het 123 gedeelte.
Het sluit niet keihard aan, maar het zou volgens de vouwwagenzaak ook niet heel straks hoeven zitten. Het is een soort extra laag.

De tent ligt er nog op zoals we het samen met vouwwagenzaak hebben opgeklapt bij aflevering, dus dat zal wel goed zijn. Het grote afdekzeil stuk sluit na wat pruts met het elastiek ook iets beter aan, al denk ik dat het elastiek ook wel een kleine vervanging kan gebruiken.

Wat me opvalt is dat dit elastiek op de hoeken aan de binnenkant van het dekzeil valt, dus het elastiek helpt niet mee om het zeil op de hoeken tegen de kar te drukken.
Laatste bericht door Tago Herman - februari 02, 2025, 02:52:16 PM
Het lijkt mij dat aan de voorkant 1) de tent niet goed is opgevouwen, of dat 2) er te veel spullen onder het afdekzeil liggen, waardoor er aan de voorkant te veel uitsteekt, en daardoor het zeil  niet mooi strak komt aan de voorkant. En dat werkt dan door over de hele wagen heen.
Vragen algemeen. / Hoe afdekzeil goed plaatsen
Laatste bericht door OhPeeCee - februari 02, 2025, 02:48:20 PM
Tja, ten eerste moet je het dekzeil goed om de hoeken heen zien te krijgen, is het vierkant dan maakt voor of achter niet zoveel uit, is het rechthoekig dan toch goed kijken dan de naden van het dekzeil bij de hoeken zitten, en dat het niet scheef zit Zit het scheef dan trek je plooien. Je zal eerst toch het elastiek wat strak getrokken moet worden goed moeten krijgen voordat je de elastieken op de ogen/haken van de wagenbak kan zetten.
Succes, je hebt er mooi weer bij.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Laatste bericht door PizzaPieter - februari 02, 2025, 02:43:10 PM
Dat binnen elastic zit nergens aan vast. Het is een soort 2e broekriem .

Ik ga het nog eens proberen :)51]
Vragen algemeen. / Hoe afdekzeil goed plaatsen
Laatste bericht door OhPeeCee - februari 02, 2025, 02:35:27 PM
Waar zit dat binnen elastiek en waar op
vast. Als het buiten elastiek met het dekzeil een soort van rok vormt, zal toch eerst het binnenelastiek vast moeten zetten, door de "rok" op de het dekzeil te leggen, binnen elastiek vast zetten en strak, dan rok weer over het dekzeil naar beneden plooien en netjes vast zetten. Op de HK doen we de hoekpunten eerst, diagonaal werkend en dan de rest, diagonaal vastzetten (als je bouten of moeren op een velg vastzet gebeurt dat op de zelfde manier, diagonaal). Ik dacht dat ik tegen Aart Kok aankeek of een Alpen Kreuzer. is dat correct.
Anders langs een camping zaak gaan waar ze dit type verkopen en dan eens vragen hoe dat zit met het dekzeil

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro