91
Gepost op: januari 06, 2025, 11:32:47 am
|
Gestart door DrLivingstone - Laatste bericht door Steijlen
|
Ik moest zo lachen toen ik die foto's van Urshult zag.. Wij zijn 6 jaar geleden in Zweden geweest, toen nog zonder vouwwagen. We zijn met de boot naar Rodby gegaan, vanaf daar via Kopenhagen naar Malmö. Daar in een hotel geslapen en de dag erna doorgereden naar Urshult. Een oud collega van mij had daar een vakantiehuisje, mochten we zo in. Het huisje was oud en vochtig, er was geen regulier toilet en de douche had geen druk. We hebben ons er een week weten te vermaken: inderdaad met het Ikea museum, we hebben rond wat meren daar gereden en we zijn in Kosta geweest. Dat was oprecht heel leuk, bij de glasblazerij. We zijn ook nog gaan zwemmen in het zwembad in Tynsgrid. Wij hebben echt alleen maar regen gehad en 12 graden, midden in augustus. Nadat het compost toilet begon te lekken, zijn we snel vertrokken uit dat gat, haha. We zijn toen 2 dagen in Jonkoping geweest, wel op een camping, waar ze een soort hotelkamer-huisjes hadden, incl ontbijt. Daarna naar de kust, naar Varsberg, dat was ook een camping met een aantal huisjes, maar je kon er ook met de vouwwagen gaan. Vanaf het moment dat we Urshult verlieten, werd het weer beter een de accomodaties ook.
Ongetwijfeld dat het met mooi weer schitterend is, wij hebben het gewoon echt niet getroffen.
|
92
Gepost op: januari 06, 2025, 10:16:20 am
|
Gestart door Klapkar2023 - Laatste bericht door Marcel
|
Even uit nieuwsgierigheid. We willen zelf ook een keer die kant op: wat kost zo'n overtocht?
|
93
Gepost op: januari 06, 2025, 08:31:25 am
|
Gestart door DrLivingstone - Laatste bericht door boswachter
|
Ik ben een paar keer in Zweden geweest, meestal in Hotels gezeten, als bosbouwer bij de Elmia geweest (grootste bosbouwvakbeurs van de EU) Toen stonden we op een mooie kamping aan een meer bij Jonkoping, lekker gemixt in het bos. Mooi meer maar wel iets met muggen (dus een stevig kampvuur en zo dichtbij zitten dat de haren op je benen beginnen te roken ) Ik heb even gegoogled ik denk dat het Axamo strand en Kamping was.
|
94
Gepost op: januari 06, 2025, 07:35:46 am
|
Gestart door DrLivingstone - Laatste bericht door Ebbingnl
|
We gaan altijd op de bonnefooi, met vouwwagen, eerst een HK cocoon, de oudere zijn ideaal om te trekken, staat snel en snel ingeklapt, nu met een KeesKampeert numero dertien, hetzelfde. Onze kinderen vinden het opzich geweldig in Scandinavië, maar het rond trekken en veel reizen wat minder, “hele” dagen in de auto zitten niet hun ding. Dus gaan we met hun nu paar nachten langer op 1 camping. Wij gebruik(ten) geen stroom, dus alles op gas, verkrijgbaarheid van gas is wel eens een dingetje, dus extra fles mee. Mocht je nog Noorwegen willen mee pakken, eventueel dan iets regelen voor automatisch tolwegen en veerboten betalen, is goedkoper en gemakkelijker. Verder zou ik zeggen, niet te veel te druk maken over allerhande zaken daar, gewoon die kant op gaan.
|
95
Gepost op: januari 06, 2025, 07:22:37 am
|
Gestart door Klapkar2023 - Laatste bericht door Ebbingnl
|
Eventueel een “lange” boottocht als Kiel-Gotenburg, kost wat maar is ook een beleving , ook voor de kinderen. En scheelt eindje rijden, overnachting erbij, kom je ietwat uitgeruster in Zweden aan.
|
96
Gepost op: januari 05, 2025, 09:47:54 pm
|
Gestart door Bonny - Laatste bericht door Alex
|
We hebben in principe nog 8 plekken ter beschikking. Dus niet te lang wachten met het aanmelden. Ook even bij de camping reserveren natuurlijk.
|
97
Gepost op: januari 05, 2025, 07:17:38 pm
|
Gestart door Thijs77 - Laatste bericht door De klapkar
|
Omdat afgelopen zomer reuma bij mijn vrouw is geconstateerd wil ik hem alleen op kunnen zetten. En sjouwen met een keuken met of zonder wielen is dus ook geen optie.
Is een caravan met voortent dan niet een betere keus, daar zet je een Webasto (Diesel) verwarming in en dan kun je hem droogstoken.
|
98
Gepost op: januari 05, 2025, 04:02:22 pm
|
Gestart door Thijs77 - Laatste bericht door Jer81
|
Met de AK Parade werkt dit ook erg fijn, doordat alle bagage onder het bed blijft kunnen we ook met een losse keuken werken ipv een zware aangehangen keuken die je soms alleen in de voortent kunt gebruiken. Daarbij scheelt het ook weer lengte wanneer de wagen tuis in de garage staat:-)
Ik heb een AK Campfire gehad en een van de redenen om een ander te kopen was het gemis van een vaste keuken. Nu bewust een met keuken die er ook niet af kan en waar de koelbox ook een vast plekje heeft. Scheelt mij heel veel gesleep met een koelbox.
|
99
Gepost op: januari 05, 2025, 03:45:46 pm
|
Gestart door Roelm - Laatste bericht door Tago Herman
|
Wij hebben een disselkist van traanplaat laten maken. Een adres gevonden via marktplaats. De helft goedkoper, veel steviger, en op maat die wij wensten gemaakt. Bij een automaterialen zaak 4 u uitlaatbeugels gekocht, en de kist hiermee op de dissel vastgezet.
|
100
Gepost op: januari 05, 2025, 03:45:09 pm
|
Gestart door Thijs77 - Laatste bericht door De klapkar
|
Met de AK Parade werkt dit ook erg fijn, doordat alle bagage onder het bed blijft kunnen we ook met een losse keuken werken ipv een zware aangehangen keuken die je soms alleen in de voortent kunt gebruiken. Daarbij scheelt het ook weer lengte wanneer de wagen tuis in de garage staat:-)
|
|