detail foto's trailerhitch

Gestart door gateman, maart 25, 2014, 01:51:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Montana


gateman

#31
Citaat van: jellejawa op april 16, 2014, 07:59:32 PM
ziet er goed uit. Heb je ook detail foto's vanaf de zikant hoe het op het frame zit gemaakt.
Ik heb dit (natuurlijk) niet zelf gedaan. Kan niet lassen. Wagen staat bij een kennis en vrijdag haal ik hem op. Dan zet ik er nog wat foto's op. In ieder geval is er voor gekozen het frame niet in de kokers te schuiven. maar met bouten aan de zijkant te monteren. Er moest anders een stuk van de dwarsbalk afgeslepen worden omdat het frame anders niet onder de dwarsbalk zou passen. Dan zou er ook weer gegalvaniseerd moeten worden (of zinkspray). Elektra is makkelijk zelf te doen. Onder de wagen zit een zwart kastje waar de draden zo ingeprikt kunnen worden. Ik heb nog een foto bijgevoegd van een andere mooie oplossing.

retteketed

kijk, dat mag ik graag zien!

ben benieuwd hoe je astro openklapt met de trekhaak/knobbel...
zal net gaan .

hou rekening met het instappen dat je niet telkens je (scheen)been stoot....

succes, maar dat komt goed, dat zie ik wel. :J :J

gateman

Citaat van: retteketed op april 16, 2014, 09:13:47 PM

ben benieuwd hoe je astro openklapt met de trekhaak/knobbel...
zal net gaan .


:) Ik heb eerst Holtkamper gevraagd of het überhaupt kan met een Astro. De trekhaak steekt iets verder uit dan de kentekenverlichting dus dat komt denk ik wel goed. Ben alleen nieuwsgierig hoeveel kilo het geheel kan hebben. Is namelijk niet een hele dikke buis geworden. Nu hoeft de trekhaak ook alleen maar twee lichte (race) fietsen te dragen maar toch............

Yella

Misschien kun je het nog even laten berekenen door iemand die werktuigbouwkunde heeft gedaan.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

CiteerMisschien kun je het nog even laten berekenen door iemand die werktuigbouwkunde heeft gedaan.

Dat wordt een leuke berekening. Dynamische belasting, versnellingen, vlaktedruk en wrijvingsweerstand.  I: Ik waag mij er niet aan.
Alleen gevoelsmatig heb ik wel mijn twijfels met (te) dunne buis. Niet vanwege de 'sterkte' van de buis maar meer vanwege de bevestiging, (de genoemde vlaktedruk / wrijvingsweerstand) Deze moet tenslotte de krachten overbrengen.

gateman

We gaan het zien. Hij is klaar op het elektra aansluiten na. Het is een 50x20 koker. Aan een 50x50 hoeklijn. Met een minimale overspanning.
Dit moet met gemak 50 kilo kunnen houden. Voor de extra stevigheid zitten er buisjes in de koker gelast waar de bouten van de trekhaak doorheen gaan.

Yella

www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jari

Jevipro

bosi

Als ik het goed heb gezien heb je gekozen voor een 7 polige stekkerdoos en geen 13 polig, heeft dit een reden?

Yella

Citaat van: bosi op april 18, 2014, 10:17:15 AM
Als ik het goed heb gezien heb je gekozen voor een 7 polige stekkerdoos en geen 13 polig, heeft dit een reden?
Als er geen achteruitrijlamp op zit, heb je ook niet meer nodig. Alhoewel Jaeger spul wat goedkoper is dan Multicon.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gateman

Citaat van: jellejawa op april 18, 2014, 10:31:27 AM
Als er geen achteruitrijlamp op zit, heb je ook niet meer nodig. Alhoewel Jaeger spul wat goedkoper is dan Multicon.

Klopt. Er zit op mijn fietsdrager geen achteruitlamp dus waarom draden aansluiten die ik toch nooit ga gebruiken. Nu net de wagen opgehaald en de fietsen er op gezet. Staat als een huis.

Yella

www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gateman


gateman

#44
Hierbij nog wat foto's. Ik heb de fietsen nog wel met een spanband vastgemaakt aan de wagen Dit omdat de fietsen best wel wat wiebelen door het veren van de wagen. Nu zo vast als een huis.......