Vouwwagen techniek en onderhoud

Gestart door KenJo, juni 13, 2015, 10:42:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

Heb de dissel en afneembare trekhaak eens goed bekeken

De dissel van de jamet jametic heeft geen indicator

Het oog van de trekhaak zit helemaal onderaan zodat de losbreek kabel niet lang genoeg is om deze om de trekhaak te slaan en aan het oog te bevestigen, zie fotobijlagen

Dan maar de kabel direct aan het oog bevestigen zoals op de foto?

sanderv

Dat hangt er vanaf waar je voorkeur ligt: geen bon en misschien geen werkende losbreekreminrichting ofwel een werkende losbreekreminrichting maar misschien wel een bon?

Drikusniet

In principe moet je het hele groene deel zien. Maar rood zie je vaak nog een klein stukje.
Het neuswiel mag nooit de grond raken. Als dat wel zo is, dan hem er tijdens het rijden eraf halen.

Drikusniet

Kun je de kabel niet er 1x omheen draaien? Dat lijkt volgens de foto's nog wel te kunnen.


Hemertje

Citaat van: sanderv op juli 20, 2015, 09:08:19 PM
Dat hangt er vanaf waar je voorkeur ligt: geen bon en misschien geen werkende losbreekreminrichting ofwel een werkende losbreekreminrichting maar misschien wel een bon?

Op wie reageer je?

Als je op mij reageert ;)
En hoezo een bon?
Vasthaken is niet voldoende?

Hemertje

Citaat van: Drikusniet op juli 20, 2015, 09:14:35 PM
In principe moet je het hele groene deel zien. Maar rood zie je vaak nog een klein stukje.
Het neuswiel mag nooit de grond raken. Als dat wel zo is, dan hem er tijdens het rijden eraf halen.

zo te zien zit op de jametic de indicator op de kogel, zie foto
deze steekt genoeg uit lijkt mij...

Albertine

Met de carabijnhaak-manier moet het wel kunnen lijkt me zo.
Volgens mij ook voldoende groen.

Paulvh

Citaat van: Albertine op juli 20, 2015, 09:59:10 PM
Met de carabijnhaak-manier moet het wel kunnen lijkt me zo.
Volgens mij ook voldoende groen.
Over de carabijnhaak is een heel topic over geweest kijk en schrik:
https://www.youtube.com/watch?v=3WEo9XmkHy0

nikkel1964

#54
Citaat van: Hemertje op juli 20, 2015, 09:50:03 PM
zo te zien zit op de jametic de indicator op de kogel, zie foto
deze steekt genoeg uit lijkt mij...

Als je het veiligheidsslot er eens af haalt zul je de indicator daaronder zien...  :)

Wat jij aanwijst is de slijtage-indicator.

EDIT: ik had niet ver genoeg terug gelezen, er wordt inderdaad de slijtage-indicator bedoelt en dat is inderdaad die op de 'knobbel'. Onder het veiligheidsslot zit de indicator voor een juiste aankoppeling.

Overigens: rijden jullie met het slot aangebracht?

Albertine

#55
Citaat van: Paulvh op juli 20, 2015, 10:09:05 PM
Over de carabijnhaak is een heel topic over geweest kijk en schrik:
https://www.youtube.com/watch?v=3WEo9XmkHy0

Gezien, maar er staat ook een plaatje op het forum waar je een lus maakt en de carabijn aan het vaste deel van je auto?
Citaat van: weep op juli 06, 2015, 11:40:59 PM
Ik denk dat ik het zo ga doen. Ik heb wel zo'n oog, maar daar past die kabel niet door. Ik gebruik de musketonhaak als hulpkoppeling, maar sla de kabel toch om de trekhaak. Als ik ook naar het filmpje kijk lijkt me dat het beste.
Een echte hulpkoppeling gaat waarschijnlijk niet passen op mijn trekhaak.

Hemertje

Citaat van: NielsP op juli 20, 2015, 10:53:50 PM
Als je het veiligheidsslot er eens af haalt zul je de indicator daaronder zien...  :)

Wat jij aanwijst is de slijtage-indicator.

EDIT: ik had niet ver genoeg terug gelezen, er wordt inderdaad de slijtage-indicator bedoelt en dat is inderdaad die op de 'knobbel'. Onder het veiligheidsslot zit de indicator voor een juiste aankoppeling.

Overigens: rijden jullie met het slot aangebracht?

VW staat inmiddels weer in de stalling, heb gekeken en gezocht maar blijkbaar niet goed genoeg  ::)

heb vorig jaar deze, voor ons eerste, VW gekocht, dus alles is wat nieuw voor ons

had vandaag wel met het slot erop gereden naar de stalling, maar werd getriggerd door je opmerking, dat mag dus inderdaad niet want dan kan hij niet eraf mocht het nodig zijn zoals je ziet in bovenstaand filmpje...

Hemertje

Citaat van: sanderv op juli 20, 2015, 09:08:19 PM
Dat hangt er vanaf waar je voorkeur ligt: geen bon en misschien geen werkende losbreekreminrichting ofwel een werkende losbreekreminrichting maar misschien wel een bon?

ik snap je opmerking niet, de mustekon / carabijnhaak haak ik aan het vaste ook onder de auto, zie foto



volgens het BlikopdeWeg filmpje is dat een juiste manier, men geeft hierin aan dat de losbreekremkabel aan een vast deel vastgemaakt moet worden of geborgd zoals op de foto's van 4 pagina's terug te zien is...

Paulvh

Zoals het filmpje te zien is, de musketonhaak buigt open en de oplooprem werkt niet optimaal. Dus eigenlijk als een lus om de trekhaak dan werkt de oplooprem wel. Maar dat mag in Nederland weer niet . Dus door de kabel door een hulpkoppeling te halen bereik je het zelfde als een lus om de trekhaak maar dan wel volgens de Nederlandse wetgeving.

Hemertje

hoe denk je over het volgende:

de musketonhaak haak je in het vaste oog onderaan de trekhaak
door de musketonhaak haal je de rembreekkabel heen en maak je in een lus vast door de musketonhaak