Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Duidelijk plaatje. Snap alleen niet waarom er geen aarde is meegenomen in de aansluiting. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Als ik dus in de wagen bak de kabel vindt tussen de CEE aansluiting en de verdeeldoos voor de twee stopcontacten waar de de KUKA inzitten en ik plaats daar de softstarter gaat het werken voor zowel de in als de uitvouw pomp?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
We gaan eens kijken. Bij Ali niet zo gek duur, verzendkosten en prijs, dan nog een kabel met een kant CEE andere kant schuko, doorknippen Over de softstarter aan sluiten, aarde draad aan elkaar zetten en dat is het danVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Dat heb ik nog niet geprobeerd... wat ik uit beschrijvingen van softstarters lees is dat je niet kunt schakelen achter de softstarter, maar er voor; anderzijds heeft deze een losse aansluiting voor een startknop. Daar komt bij dat ik toevallig een invouwventilator heb die niet heel hoog piekt.Mijn oplossing zou zijn twee softstarters, maar ik heb het eerst met eentje geprobeerd.
Een standaard camping automaat heeft een C karakteristiekDat betekent dat die kortstondig 10x zijn normale stroom kan verduren voordat die uitschakeltDus C6 kan kort 60A aanMet wat geluk schakelt die ook niet uit met wat overstroom (6A vs 7A)Maar daarmee ben je afhankelijk van de ouderdom etc van de automaat Misschien vertraagd deze begrenzer voldoende om de piek en de overstroom binnen de perken te houden? Mijn V2G van de auto met 230V/16A klapt er ook uit, ivm de 16A maximale load, waarschijnlijk alleen geschikt voor ohmse belastingen zonder inschakelpiek
hoe zit het met de KAKU?na spanning erop zetten hebben die een 20 seconden nodig om te initialiseren zodat de afstandsbediening de schakelaars kan bedienen
Begrijp ik het goed dat de de Soft Starter in de afgaande stekker naar de ventilator hebt tussengebouwd?Heb je een paar fotootjes van hoe het gemaakt is?
Heb inderdaad de NTC's geprobeerd, met beide windforce openingen open, wilde niet klappen want de kar stond onder de overkapping. Wordt heel snel zo heet dat de NTC patsboem kapot ging. Vervolgens bij de aliexpress voor 3 tientjes een SSR-40WA-R2 op de kop getikt, en die tussen de KAKU schakelaar en de ventilator gezet; werkte als een zonnetje.
Tja, daar heb ik blijkbaar ooit eens iets mis gedaan, want bij nakijken dit voorjaar kwam ik er achter dat schakelknopset 1 *beide* ventilatoren aan en uit schakelde, en schakelknop 2 alleen de uitblaasventilator...Bij deze twee foto's. De softstarter heeft een metalen onderkant, die heb ik tegen de ventilator aangezet in de hoop dat de luchtstroom daar doorheen wat warmte afvoert. Anderzijds heb ik niet het idee dat het ding heel warm wordt; heb niet echt warmte gevoeld bij het testen in de cevennen begin mei.