Kyte S Windforce - 1,1kW?

Gestart door Polyidus, december 01, 2016, 02:44:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

bernie


KlapJoeri

Citaat van: Hemertje op juli 20, 2023, 07:32:34 PM
Het eindresultaat met kabelschoenen eraan, de beschermkap van de softstarter erop en aarde aan de behuizing

Zijn de wartels voldoende als trekontlasting  :# :evil:
The cold never bothered me anyway.....

Hemertje

Citaat van: OhPeeCee op juli 20, 2023, 07:43:41 PM
Ik zie dat de settings van de aanloop tijd zijn verdraait. Heeft dat een reden? Is het naar langere softstart gedraaid? ( dus tegen de klok in)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Heb er niet aangezeten
Heb ze zo ontvangen

Zijn ze verschillend tov die van earthy?

Hemertje

Citaat van: KlapJoeri op juli 20, 2023, 09:27:17 PM
Zijn de wartels voldoende als trekontlasting  :# :evil:

Zeker
Stevig aangedraaid en gecontroleerd door aan de kabels te trekken, zaten vast

Hemertje

Citaat van: Hemertje op juli 20, 2023, 10:10:15 PM
Heb er niet aangezeten
Heb ze zo ontvangen

Zijn ze verschillend tov die van earthy?

zie geen verschillen:






de foto van earthy


OhPeeCee

Zal nog eens goed kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

OhPeeCee


Zo heb ik ontvangen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hemertje

hetzelfde toch?
pijltjes gericht naar de zwarte module

OhPeeCee

Optische verwarring. Staan hetzelfde:)106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hemertje

#234
Vanmiddag de softstarters geprobeerd in de vouwwagen, met standaard instellingen van hierboven trok ik nog maximaal 16,5A

Hemertje

Mijn auto de Hyundai Ioniq 6 heeft Vehicle 2 Load, oftewel 230V/16A kan je uit de auto halen

Met de WindForce en de eerdere piek tot 24A klapte V2L er dus uit.

Doel van mij was om de piek zo laag mogelijk te krijgen zodat ik niet alleen op de camping met 6A maar ook via de V2L van de auto de WindForce te kunnen gebruiken.

Heb met de 2 instellingen van de softstarters zitten spelen.
De tijd (2) op maximaal gezet om de opstartstroom in de tijd uit te smeren en het vermogen (3) op minimaal gezet om de piek te beperken.

Resultaat, de WindForce start nu sloom op naar maximaal 15,9A.
En zakt daarna terug naar de normale bedrijfsstroom van 7-7,5A.

Instellingen voor de camping dus maximaal om op de camping hopelijk ook met 6A te kunnen in-, uitvouwen.
De Ioniq 6 schakelt nu ook niet meer uit op de V2L, de piek blijft onder de 16A!

Kan dus geheel offgrid gaan kamperen als het moet  WW 

:J


Hemertje

#236
Met de softstarter ertussen kan je de inschakelpiek dus beperken van 24A naar net iets minder dan 16A.

Hopelijk is dat genoeg om de C6A aardlekautomaten op de campings niet te laten uitschakelen!?

getiem

Mooi mooi!
Zeker ook in combinatie met v2g. Dat lijkt mij ook ideaal. Ik zat ook nog te kijken naar de combinatie met de Ecoflow delta 2.
Kamperen met de wouw-factor

Hemertje

#238
Citaat van: Hemertje op juli 22, 2023, 06:02:59 PM
Met de softstarter ertussen kan je de inschakelpiek dus beperken van 24A naar net iets minder dan 16A.

Hopelijk is dat genoeg om de C6A aardlekautomaten op de campings niet te laten uitschakelen!?

hieronder een linkje naar het filmpje met de Windforce opstartstroom d.m.v. de softstarter waarin je mooi het verloop kunt zien

https://clipchamp.com/watch/rURThh15Bwu
http://cloud.tapatalk.com/s/64bd0d57e2949/VID-20230722-WA0004.mp4

Pivo

Maar als de bedrijfsmodus nog 7A+ trekt, dan gaat toch alsnog de 6A zekering eruit? Iig de elektronisch geregelde in NL (kwam ik tegen bij camping De Paal).