Waeco Coolfun CK40D

Gestart door Diep, juli 29, 2016, 11:34:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

Hemertje

Citaat van: Frans1981 op mei 19, 2024, 01:15:03 PM
Overigens: dank voor alle heldere tips in dit draadje en in jouw handleiding Hemertje. Daarmee is het me gelukt de keuken uit elkaar te halen, de sensor te vervangen en de keuken weer in elkaar te zetten. En de koelkast doet het vandaag nog steeds :). Fijn weekend allemaal!!

Geen dank, veel plezier ermee

GJT

Ik zag op Facebook dat Holtkamper nu een plaat over de bodem levert waarmee de sensor niet meer zo heftig reageert als er nieuwe warme zaken worden toegevoegd en dat dit helpt bij het voorkomen met problemen met de sensor?
Ik kan me niet voorstellen dat de sensor origineel onderin de bodem zit. Dit is een soort kunststof bak.
Ik merk idd dat de sensor soms ineens van 4 naar bijv 15 kan springen bij het toevoegen van bijvoorbeeld 2 flessen drank. Hij gaat daarna langer lopen op dit bij te trekken maar dat lijkt me ook handig..
Weet iemand waar de sensor origineel zit? Deze oplossing van HK is simpel te reproduceren in het geval dit zou werken.

Kevin2

Kan me voorstellen dat dit ook goed werkt tegen overtollig condenswater op de bodem. Misschien ga ik ook zoiets maken voor onze Mobicool... Leuk idee!

Hemertje

Ik heb een verf rekje op de bodem liggen zodat de producten niet in condenswater staan

GJT

Deze plaat is niet specifiek voor condenswater maar om te voorkomen dat de sensor te sterk beïnvloed wordt door plaatsing van nieuwe (warme) producten. Ik merk dat - ook al plaats ik de fles in het midden tussen al koude producten- de sensor soms sterk reageert. Deze plaat zou dan een soort temperatuurbuffer vormen. Ik kan op het net niet vinden waar origineel de temperatuursensor is geplaatst. Nogmaals, alleen als deze in de bodem is verwerkt kan zo'n plaat werken lijkt me.
Dit lijkt mee een plexiglas plaatje ofzo aan de dikte te zien. Ik zal eens een test doen met een plaatje Trespa.

Update: Dit jaar met de plaat van trespa er in geen vervelende grote schommelingen in temp als de koelkast wordt beladen. De sensor lijkt dus in de bodem te zitten. Koelkast heeft weer feilloos gefunctioneerd dit jaar. (Wel gebruik ik nog steeds de ventilatoren om warmte af te voeren in de (te) afgesloten keuken van de Aero, ook dit werkt perfect zo).

Marcof

Weet iemand toevallig hoe bij Dometic de productie datum in het serienummer verwerkt is?
Nu: Holtkamper Kyte model 2018

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

Theu

Als ik kijk naar het prod.nr. zou ik zeggen oktober of week 10 van 1997.
Maar dat is verder niet logisch.

Drikusniet

Ik zou zeggen Woensdag van week 14 in 2003.

GJT

Dat is een leuke aanname, maar gedurende beide data was deze koelkast er nog niet.

GuustFlater89

Over het algemeen staat de productie week jaar aan het begin van een serienummer of productienummer. Dat sorteert makkelijker. Maar op basis daarvan kan ik er niet iets zinnigs van maken. Kan ook zomaar iets zijn als de zoveelste week na een bepaalde datum ofzo. Wanneer heb je deze gekocht?
Cabanon Malawi 2.0

Marcof

Citaat van: GuustFlater89 op augustus 07, 2024, 07:04:20 PM
Over het algemeen staat de productie week jaar aan het begin van een serienummer of productienummer. Dat sorteert makkelijker. Maar op basis daarvan kan ik er niet iets zinnigs van maken. Kan ook zomaar iets zijn als de zoveelste week na een bepaalde datum ofzo. Wanneer heb je deze gekocht?
De koelkast zit in onze Kyte model 2018 en september 2017 geleverd.
Verwacht dat de koelkast dan van 2017 of misschien 2016 is.

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

GuustFlater89

Zou kunnen zijn dat de eerste 3 cijfers van het prodnr (936) het aantal weken sinds 1-1-2000 is. Dan kom je ergens tweede helft 2016 uit. Maar dat is een gok.
Cabanon Malawi 2.0

Marcof

Heb de vraag bij dometic gesteld  :) ben benieuwd

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

Marcof

Citaat van: GuustFlater89 op augustus 07, 2024, 10:38:36 PM
Zou kunnen zijn dat de eerste 3 cijfers van het prodnr (936) het aantal weken sinds 1-1-2000 is. Dan kom je ergens tweede helft 2016 uit. Maar dat is een gok.
Helaas nog geen reactie.
De discussie/oplossing voor de temperatuur schommelingen vind ik wel interessant.
De koelkast is niet groot en merk inderdaad ook dat de temperatuur "erg" schommelt bij het toevoegen van producten.
Desondanks ook wel erg logisch en nuttig. De inhoud van de koelkast is ong. 40 liter en hij staat bij ons altijd op 2 graden.
Als wij producten vanuit de supermarkt toevoegen, dan hebben die zomaar 1-1,5u buiten de koeling in 30+ graden gelegen.
Voegen wij 2 flessen van 1,5 liter toe, dan is dat 3liter(bijna 10% van de koelkastinhoud) van pak beet 20 graden.
Lijkt mij heel erg normaal en logisch dat de temperatuur van de koelkast een flink aantal graden oploopt, immers heeft de koelkast even open gestaan.
Heb nog nooit gezien dat hij 10graden omhoog schiet en dan nog, prima :) Ga die 2 flessen + andere spullen maar als een gek koelen :)

de langer het temperatuur verschil, de meer andere (bederfelijke) producten in de koelkast ook opwarmen. Zie het alleen maar als een voordeel dat hij lekker "agressief" reageert en daarmee ook snel en veel koelt. Zou mij wel druk gaan maken dat hij door het harde koelen doorschiet naar vriezen, omdat veel producten dat dan weer niet fijn vinden. Maar dat heb ik ook nog niet zien gebeuren.

My2cents :)

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

Hemertje

Ik vrees dat onze 2e koelkast ook aan de beurt is

Gisteren zelfs 65GrC gezien