Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Bestaan ook niet voorzover ik weet. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Goedemorgen,wellicht kunnen jullie me helpen!?Ik ben in het bezit van een vouwwagen, een Holtkamper Kyte.Daarop zit de functie WindForce, oftewel met ventilatoren je vouwwagen opblazen bij opzetten en vacuümzuigen bij afbreken d.m.v. 2 aparte ventilatoren die via KlikAanKlikUit in-, en uitgeschakeld worden.Zie het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=vVmYMJHh8P8&t=299sDe elektrische motor zou een vermogen hebben van een 1.100W en dus een (1100W/230V)= 4,8A trekken.Uit een meting die ik met een kWh stekker meter heb gedaan blijkt dat:* De continue stroom voor het uit-, en invouwgedeelte bedraagt zo’n 7A.Belangrijk punt:Tijdens het opstarten wordt een kortstondige piek getrokken tot 24A!Deze piek is zo kortstondig dat een gewone automatische thuisbeveiliging van 16A er niet onmiddellijk zal uitschakelen.In de praktijk ervaar ik (en anderen) op de diverse campings dat de 6A installatieautomaat eruit knalt door deze 24A inschakelpieken.Daarnaast rij ik een Hyundai Ioniq 6, deze ondersteunt Vehicle 2 Grid, deze kan 230V/16A leveren, maar de beveiliging klapt er ook uit i.v.m. de 24A aanloopstroom.Vraag:Hoe deze inschakelpieken tot bv 15A simpel te begrenzen zodat in de praktijk de 6A beveiligingen erin blijven en je de ventilatoren toch enigszins met vol vermogen (7A) kunt gebruiken?
Goedemorgen,Bedankt voor je bericht.Wij hebben thuis ook altijd een vouwwagen gehad, erg leuk!We hebben meerdere opties: https://dugoshop.nl/stroombegrenzersJe hebt wel echt met een flinke piekstroom te maken, de sterkste die we standaard leveren kan max. 16A aan: https://dugoshop.nl/inschakelstroombegrenzerIk zou navraag kunnen doen naar een sterkere, alleen deze komen bij ons waarschijnlijk boven de €150,- uit.De vraag is of je dat nog betaalbaar vindt.Ik weet even niet waar je eventueel nog meer kunt kijken voor betaalbare modellen, wellicht een Gamma of Praxis?Ik hoor het graag van je.Met vriendelijke groet,Kind regards, Rob Verheyenwww.voltanova.nl
Hoi Rob,dank voor je reactie!Is de bedrijfsstroom begrenst tot 16A?Of is de grens van de piekstroom maximaal 16A waarmee er dus geen piek van 24A meer kan ontstaan?Groeten
Hoi Jeroen,Het laatste, dus de piekstroom is maximaal 16A (meestal standaard zekeringen die tot 16A gaan).Je kunt hiermee de piekstroom opvangen als ik jouw omschrijving lees, even los van hoe je de aansluiting hebt (dit is met stekker direct op de achterkant).Je kunt hiermee niet het vermogen bepalen van het apparaat, dus deze zal daarna draaien op het standaard vermogen van het apparaat.Uit voorraad leverbaar, dus voor 09.30u besteld is dezelfde werkdag nog verzonden.
Vanaf AliExpress ben ik het kwijt. Foto en schemaatje zou leuk zijn, zeker de kaku schakelaarVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
je kunt er ook 1 in een verloopkastje bouwen die je met uitvouwen en invouwen op de CEE-form van de wagen aansluitiemand een idee wat het verschil is van de twee 1.5kW uitvoeringen?SSR-40WA-R1(1.5KW)SSR-40WA-R2(1.5KW)
Als ik het lees heb je dus twee softstarters nodig. Zal proberen het schematisch te tekenen. (Of je hebt het schematekening voorhanden)Ook voor wat betreft de aarding. Later vandaag zet ik het op het forum. De softstarter moet nog wel ergens ingebouwd worden, waterdichte doos?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ja, zie product omschrijving “De Soft Start Module heeft 2 Programma 'S1.SSR-40WA-R1 heeft Zachte Start en geen Soft Stop2.SSR-40WA-R2 heeft Soft Start en Soft Stop Functies (Stop V Hetzelfde Als de Uitgangspunt V)OPMERKING: R1-Smooth Start ,R2-Smooth Start + Glad Stop“
Duidelijk plaatje. Snap alleen niet waarom er geen aarde is meegenomen in de aansluiting. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Betekend dus dat de softstarter buiten de wagen bak ligt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro