Het heeft heel wat maandjes geduurd (6) maar vandaag dan toch echt weer onze dakota opgehaald bij de dealer. Alle punten zijn verholpen, maar het zal nog wel even duren voor we dat kunnen controleren want die barre winter staat voor de deur.
Helaas bleek de bestelde luifelrits niet de juiste, dus gaan we op herhaling. Hopelijk kunnen we voorjaar en zomer probleemloos op pad met de klapper.
Fijn dat jullie je klapper weer hebben op kunnen halen en dan ook maar duimen dat alles goed is. En dan van de zomer ook de luifelrits op orde.
Maar ehhh.......welke barre winter???? :#
Ik blijf hopen...
Heel voorzichtig hiephiep hoera?
Hopelijk een positieve controle.
Nou, de opmerking voorzichtig om te gaan met de vloer wekte niet het vertrouwen dat eea structureel is opgelost. Binnenkort maar eens op gesprek over deze mededeling.
6 maanden?! ::) En eigenlijk nog niet alles opgelost?........pffffffff Je moet maar rustig kunnen blijven.
Ik vind het schandalig!
Sterkte ermee!
Citaat van: mars op februari 07, 2014, 07:13:50 PM
6 maanden?! ::) En eigenlijk nog niet alles opgelost?........pffffffff Je moet maar rustig kunnen blijven.
Ik vind het schandalig!
Sterkte ermee!
De reden en de mogelijke redelijkheid hiervan zijn al eerder ter sprake geweest. De vraag is dan ook of het 'schandalige' de dealer of Jamet betreft. En zolang je de wagen niet nodig hebt kun je je afvragen wat eigenlijk het feitelijke probleem van een lange reparatieperiode is.
Bij deze termijn neem ik aan Jamet zelf.
Anders gaat de dealer wel heel slordig met zijn klanten om.
En wie bepaalt eigenlijk of je de klapper wel of niet nodig hebt? Toch niet de dealer of fabrikant?
Richtlijnen ontbreken hier schijnbaar nog steeds.
De dealer zal zich w.s. moeten schikken aan de fabrikant, Jamet.
Dus doe je er gewoon niks aan om e.e.a. te versnellen.
Blijft wel dat ik het schandalig vind.
Als ik iets kapot heb aan bijv. electronica, krijg ik binnen 6 weken het artikel retour. Daar zijn gewoon afspraken over.
Wij hebben in (ik dacht)1993 één van de eerste Alpenkreuzer Riant gekocht, waar werkelijk niks aan kloptte.
Volgens ons hebben ze toen een testmodel in de mik geduwd.
Deze is uiteraard retour fabriek gegaan. Dat heeft iets van 4 maand geduurd, voor we hem probleemloos terug kregen.
Daar zat zoveel werk aan, wat ze zelf nog moesten bedenken.......
Dus hier ook wel de ervaring, maar met een gangbaar model deze lange reparatietijd?
De doorlooptijd is vooral te wijten aan de procedure van de garantieafhandeling bij Jamet. De vloerplaat is vervolgens in een container verstuurd.
We gaan dit jaar kijken of de Dakota geschikt is waar we hem voor hebben gekocht. Is dit niet het geval, dan wordt het een heel vervelende discussie, maar ik hoop eigenlijk dat we heel, heel veel fijne vakanties met de Dakota zullen hebben.
Fijn dat hij er weer is! Jammer dat het nog even duurt voordat jullie hem echt kunnen uittesten, maar hopelijk zijn jullie dan weer net zo enthousiast als net na de aankoop!
Citaat van: TallGuy212 op februari 07, 2014, 08:49:39 PM
De doorlooptijd is vooral te wijten aan de procedure van de garantieafhandeling bij Jamet. De vloerplaat is vervolgens in een container verstuurd.
We gaan dit jaar kijken of de Dakota geschikt is waar we hem voor hebben gekocht. Is dit niet het geval, dan wordt het een heel vervelende discussie, maar ik hoop eigenlijk dat we heel, heel veel fijne vakanties met de Dakota zullen hebben.
Worden vast hele mooie vakanties, zie het zonnig te gemoed
Het gaan zeker mooie vakanties worden, maar waarschijnlijk niet meer met de Dakota.
Nog steeds gebreken? Vervelend hoor dat het zo moet uitpakken, en nu?
De klapper is weer 100%, maar blijft ongeschikt voor normaal gebruik door ons. Dus zijn we nu in gesprek over een oplossing. Hopelijk zijn we er deze week uit.
Waarom blijkt hij ongeschikt?
Draagvermogen vloer is onvoldoende voor iemand van mijn afmetingen en het bijbehorende gewicht. Ook de bedden hebben het zonder extra ondersteuning erg zwaar.
Door verkoper is aangegeven dat dit geen probleem zou zijn, dat blijkt een verkeerde inschatting geweest.
En nu? Welke klapper kan dit probleem wel handelen? Volgens mij enkel op te lossen door een vw live uit te proberen. Lees huren. Want verkopers kunnen zoveel vertellen. Ik wens jullie heel veel succes met jullie speurtocht naar een geschikte klapper.
Dat is erg vervelend voor jullie, dat een zoektocht naar een fijne wagen zo dreigt te eindigen. En wat zijn de plannen nu, los van dat gesprek, wat zien jullie als alternatief/beter kampeermiddel?
Oei! Dat is slecht nieuws!
Hoop dat jullie op een mooie oplossing komen.
Citaat van: TallGuy212 op februari 16, 2014, 10:47:47 PM
Draagvermogen vloer is onvoldoende voor iemand van mijn afmetingen en het bijbehorende gewicht. Ook de bedden hebben het zonder extra ondersteuning erg zwaar.
Door verkoper is aangegeven dat dit geen probleem zou zijn, dat blijkt een verkeerde inschatting geweest.
Je mag toch verwachten dat er ook iemand anders van gebruik kan maken dan een Fransmannetje van 170 cm bij 65 kg??!! Ik zou flink van slag zijn, in ieder geval van de Franse slag!
Balen dit. Nu hopen dat de dealer je een goed alternatief kan bieden danwel je schadeloos stelt. Succes met het vervolgtraject.
We wandelden destijds bij deze dealer naar binnen omdat daar een gebruikte, maar zeer complete CCC stond en wij wilden op de wagenbak slapen vanwege de belasting. Daar zijn wij vanaf gestapt na een bezoek aan deze Jamet-dealer.
Het probleem van het bed is op te lossen met een tweetal extra pootjes, is lastiger met opzetten, maar geen echt probleem. Voor de vloerbelasting is er geen oplossing, behalve er niet meer op gaan staan...
Als je dan 1 en 1 op telt, kom je uit op een Jametic Panorama. Door bij Jamet te blijven verwachten wij er daarnaast redelijk uit te kunnen komen zonder financiele aderlating.
Overigens hebben wij de laatste tijd de vraag inzake de hoge belasting in combinatie met een Dakota ook bij andere jamet dealers uitgezet. De reacties zijn wisselend. De ene geeft aan geen problemen te verwachten, de andere adviseert meteen een Panorama. Blijkbaar is het toch een lastig vraagstuk, maar feit blijft dat je als consument moet kunnen vetrouwen op het advies van een dealer. Daar is tegenwoordig ook wetgeving voor (art. 7:22BW inzake non-conformiteit).
Oke, wat jammer. Hopelijk is de Panorama dan de oplossing.
Wij hebben de voorloper van de panorama (rondo xl), bevalt ons prima. Ik ben zelf twee meter en ik weeg een schamele 135 kg. Dit gaat uitstekend. Misschien dat bedlengte een issue wordt?
Vandaag zijn we er uitgekomen met de dealer en wordt de Dakota ingeruild tegen een Panorama. Wij zijn er erg blij mee, vooral ook omdat de Vries een keurig voorstel heeft gedaan en we hier direct op zijn ingegaan. Eind april komt de klapper binnen.
Helemaal top!!!
Kijk een pluim voor de Vries.
Welke deze http://www.devriescaravans.nl/nl-NL/27/vouwwagens.html ?
Ook positieve dingen horen we ook graag met de juiste naam.
Citaat van: TallGuy212 op februari 19, 2014, 01:00:39 PM
Vandaag zijn we er uitgekomen met de dealer en wordt de Dakota ingeruild tegen een Panorama. Wij zijn er erg blij mee, vooral ook omdat de Vries een keurig voorstel heeft gedaan en we hier direct op zijn ingegaan. Eind april komt de klapper binnen.
Oei nu moet je weer tot eind april wachten ... Of is het dat wel waard? ;)
Ik hoop dat de nieuwe klapper brengt wat je ervan verwacht. Veel plezier er mee!
Citaat van: Alex op februari 19, 2014, 01:07:03 PM
Kijk een pluim voor de Vries.
Welke deze http://www.devriescaravans.nl/nl-NL/27/vouwwagens.html ?
Ook positieve dingen horen we ook graag met de juiste naam.
Inderdaad een pluim voor de Vries caravans in Heerhugowaard.
Weten ze al van het bestaan van de club. :P
Citaat van: TallGuy212 op februari 19, 2014, 01:00:39 PM
Vandaag zijn we er uitgekomen met de dealer en wordt de Dakota ingeruild tegen een Panorama. Wij zijn er erg blij mee, vooral ook omdat de Vries een keurig voorstel heeft gedaan en we hier direct op zijn ingegaan. Eind april komt de klapper binnen.
:> :> :> Superrrrrrrrrrrrr WW voor De Vries
Goed geregeld! Fijn dat deze oplossing het geworden is!
Citaat van: TallGuy212 op februari 19, 2014, 01:00:39 PM
Vandaag zijn we er uitgekomen met de dealer en wordt de Dakota ingeruild tegen een Panorama. Wij zijn er erg blij mee, vooral ook omdat de Vries een keurig voorstel heeft gedaan en we hier direct op zijn ingegaan. Eind april komt de klapper binnen.
Inderdaad een keurig voorstel! Snel even op het web naar de Panorama gekeken. Het bed lijkt stevig ondersteund, dus zo te zien gaat dit ook inderdaad de oplossing bieden. Nu eerst (weer) aftellen en daarna veel klapplezier gewenst.
Proficiat met de goede afloop!!!
Gefeliciteerd en veel onbezorgd klapplezier
Het was vooral de belastbaarheid van de vloer die het probleem bleek te zijn en hier is eigenlijk geen oplossing voor. Het bed is oplosbaar, de vloer niet. Bij de Panorama heb je dat probleem niet, sta je immers op de grond.
Gefeliciteerd met de goede afloop. En hopelijk kan dan eind april een flesje worden opgetrokken. :) En wat de De Vries betreft ik heb daar ook mijn klapper vandaan, en het is gewoon een zaak zonder poespas of onnodige luxe. En ben daar ook uitstekend geholpen. De voor- maar ook de aftersales is gewoon oke
Dat is ouderwetse service met een hoofdletter S. Super geniet van de nieuwe klapkar :>
Citaat van: Alex op februari 19, 2014, 01:12:04 PM
Weten ze al van het bestaan van de club. :P
Yep, weten ze. Toen wij de problemen hadden en het op het forum vermeldden was de Vries daar ook niet zo bllij mee. Maar eerlijk is eerlijk, ook onze problemen zijn allemaal opgelost. Heb dat ook eerder vermeld op het forum
Citaat van: TallGuy212 op februari 19, 2014, 01:00:39 PM
Vandaag zijn we er uitgekomen met de dealer en wordt de Dakota ingeruild tegen een Panorama. Wij zijn er erg blij mee, vooral ook omdat de Vries een keurig voorstel heeft gedaan en we hier direct op zijn ingegaan. Eind april komt de klapper binnen.
Mooi hoor proficiat :> Deze zomer lekker van je nieuwe klapper genieten.
Dat is inderdaad super. Lekker weer gerust klappen in de zomer. Complimenten aan de dealer.
Super mooi opgelost. Kei fijn!
Zeker mooi. Het toont naar mijn idee ook aan dat de dealer met die reparatie ook wel van goede wil is geweest, voor zover dat in zijn vermogen lag. Volgens mij geldt dat ook voor het merendeel van de dealers.
Dat pleit er n.m.m. ook voor om in voorkomende gevallen al te snelle conclusies op het forum met betrekking tot de service en welwillendheid van dealers toch een beetje te dempen totdat zo'n zaak helemaal achter de rug is.
Een goede naam is tenslotte makkelijker beschadigd dan dat hij kan worden hersteld. ('vertrouwen komt te voet en gaat te paard').
Citaat van: Frankie op februari 19, 2014, 10:41:53 PM
Zeker mooi. Het toont naar mijn idee ook aan dat de dealer met die reparatie ook wel van goede wil is geweest, voor zover dat in zijn vermogen lag. Volgens mij geldt dat ook voor het merendeel van de dealers.
Blijkt ook wel te kloppen, maar er was geen enkele communicatie van de dealer over het gebrek aan voortgang. Pas bij het afhalen van de gerepareerde klapper werd uitgelegd waar de vertraging in zat. En dat is dus een gemiste kans die door simpelweg te communiceren met de klant voorkomen had kunnen worden. Oorspronkelijk is aangegeven dat het 4 weken ging duren, verder uitsluitend communicatie nadat wij een rappel sturen. En dan wordt er ook niet uitgelegd wat de oorzaak is van het niet ontvangen van de onderdelen. Dit roept dan de frustratie op.
Fijn dat jullie er uitgekomen zijn, mooi alternatief ook! Hopelijk dan dit jaar wel het kampeergenot wat jullie vorig jaar al hadden verwacht.
(nu moet ik alleen zelf even om de tafel gaan zitten voor de oplossing met de luifel aan de wagenbak die jullie hadden bedacht, hadden jullie dat met Karsten overlegd?)
Citaat van: Ccindy op februari 20, 2014, 09:30:52 PM
Fijn dat jullie er uitgekomen zijn, mooi alternatief ook! Hopelijk dan dit jaar wel het kampeergenot wat jullie vorig jaar al hadden verwacht.
(nu moet ik alleen zelf even om de tafel gaan zitten voor de oplossing met de luifel aan de wagenbak die jullie hadden bedacht, hadden jullie dat met Karsten overlegd?)
Onze Jamet dealer heeft de rits besteld die op de wagenbak moet passen. Was nog niet binnen en wordt nu geannuleerd. Karsten was in afwachting van deze rits.
Ik heb even meegelezen, maar de Panorama is toch in wezen een Jametic. en ook die heeft een te dunne vloer in de wagen. Nu hoef je daar niet beslist te zijn in de wagenbak natuurlijk. Bij onze Jametic geeft de vloer ook mee. Nu ben ik niet zo zwaar, slechts 82 kg, maar merk het wel als ik in de bak loop.
Het is inderdaad een Jametic en ook die heeft een vloer. Op de wagenbak ligt het 2e bed en die scharniert omhoog. Hoe ik daar met mijn 2 meter 12 moet gaan staan... Geen idee! En juist bij staan op de vloer is de puntbelasting gewoon te hoog. Het probleem met de vloer hebben we dus niet meer.
Wij hebben geen tweede bed, niet aan gedacht. Maar feit blijft dat de vloeren gewoon te dun zijn. Maar bij de Jametic hoef je niet veel in de bak te zijn als er geen bed tweede bed is.
Helemaal eens. Op de site staat "van voldoende stevige kwaliteit". Altijd gedacht dat dit 15mm was, maar na ons akkefietje blijkt dat dus 12mm te zijn. Deze wordt in de bak geschoven dus een dikkere plaat krijg je er niet in. Het franse waaibomenhouten plaatje kun je vervangen door betonplex, maar dat zou dan 18 mm moeten zijn. De plaatligt koud op het chassis met enkele dwarsliggers, maar de overspanning is best wel groot.
Voldoende voor een Fransman is duidelijk nietvoldoende voor een gezonde Hollandse vent. :P
Heb de bodem ook altijd wiebellig gevonden en het destijds ook aangekaart. Maar ik ben niet zo zwaar en is dus mee te leven. Maar ik denk dat met een paar verstevigingen onder de bak de stevigheid al een stuk beter is en voldoende voor meer gewicht. Alles is aan te passen.
Citaat van: TallGuy212 op februari 21, 2014, 07:28:07 AM
Helemaal eens. Op de site staat "van voldoende stevige kwaliteit". Altijd gedacht dat dit 15mm was, maar na ons akkefietje blijkt dat dus 12mm te zijn. Deze wordt in de bak geschoven dus een dikkere plaat krijg je er niet in. Het franse waaibomenhouten plaatje kun je vervangen door betonplex, maar dat zou dan 18 mm moeten zijn. De plaatligt koud op het chassis met enkele dwarsliggers, maar de overspanning is best wel groot.
Voldoende voor een Fransman is duidelijk nietvoldoende voor een gezonde Hollandse vent. :P
Even onder de Jametic gekeken. Er zitten 3 steunen onder de vloer. 1 voor het reservewiel op te hangen en 2 verdeeld over de lengte van de wagen. Daar zouden best nog een paar stangen bij onder kunnen, simpel vast te schroeven aan het chassis. Zou eigenlijk al af fabriek zo moeten zijn. Ik denk dat de dunnen vloer een simpele gewichtsbesparing is.
Waarschijnlijk is het geen gewichtsbesparing, maar een kostenbesparing. Het verschil in prijs met Trigano moet wel ergens wegkomen.