Recente berichten

#21
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - juni 23, 2026, 11:15:44 AM
Citaat van: CEO op juni 22, 2026, 08:44:40 AMHebben jullie kampeerervaring?
Onze ervaring is dat je kampeerbehoefte, met het groeien van de 'mini's' veranderd. Dus de 'ultieme' wagen, wijzigt door de jaren heen.

Probeer eerst eens iets te huren, of koop iets voor 'weinig', dat geeft je een veel helderder beeld van wat je wil, denkt te willen en wat je nodig hebt.

Succes met de zoektocht!

We zijn allebei altijd al aan het kamperen geweest, de laatste 5 jaar met een 4 persoons koepeltent die je met z'n tweeën moet opzetten. Met de tent zijn we in 3 weken tijd door Scandinavië gegaan en op 6 verschillende plekken gekampeerd. Dit was nog wel voor ons dochtertje, dit gaat wel het één en ander veranderen op vakantie vermoed ik. De tent was ook volledig in plastic en was bloedheet in het zonnetje, dus wilde eigenlijk al naar katoen gaan met een karretje (want de ruimte is nodig) en zijn toen vrij snel met de gedachte richting een vouwwagen gegaan met een vast bed. Vooral ook het opzetten in je eentje, de extra opberg ruimte en gelijk een keukentje hebben is wel echt top.

Een tweedehands goedkope vouwwagen kopen valt zeker nog onder de opties, we moeten alleen onszelf nog overtuigen dat de wat minder mooie, maar goedkope optie een handige is en de hele mooi in de showroom proberen te laten staan.


Citaat van: danny0604731 op juni 22, 2026, 03:43:35 PMHoihoi, hier ook een langere kampeerder (197cm), Wij hebben nu een Holtkamper Kyte die voor mij en mijn lengte meer dan voldoende is...bed is 210cm lang en dat past eigenlijk net aan. ruimte onder het doek in staande positie is meer dan goed. Hiervoor had ik een Aart Kok Livingstone gamedrive met een XL-bed.... dat was liggend helemaal super bed was 200cm bij 220cm!!!! eigenlijk was in die wagen de binnenruimte qua hoogte en onder de luifel het minpuntje als ik het zo mag noemen. Binnenruimte gedeeltelijk vanwege de hoogte en het feit dat het xl-bed een gedeelte opslokt van de vloerruimte. (klap het bed weg en je hebt de volle binnenruimte ter beschikking!!) van de iets beperkte stahoogte heb ik zelf nooit last gehad....tentdoek is zacht, maar vooral ook omdat we buiten de tent leefden!!!!

voor de kleintjes wel de kindertent erbij halen en dan is er genoeg ruimt om ook op minder goede dagen binnen te vertoeven....


dus ik zou zeggen sluit de Aart Kok livingstone gamedrive ook niet af.

Het is een zoektocht maar dat is ook een leuke start van het kampeer avontuur☺

Heel fijn om dit te horen.

De Aart Kok Livingstone vond ik ook een leuke vouwwagen, dat bed is echt gigantisch inderdaad.
Het is wel echt het verschil tussen de 1-2-3 vouwwagens (Kavango, Flexi) of de wagens met 1 bed, waarbij je een tentje aanritst, zoals de Livingstone. Willen we de 2 hoge bedden of 1 bed...

Citaat van: FriedelP op juni 22, 2026, 04:23:54 PMAls de kinderen niet hoog moeten slapen in een een gastencabine ook terecht kunnen, dan heb je denk ik veel meer keuzes dan bij het geen je nu aan het zoeken was.

Ook de Raclet Panama Up heeft een bed van (volgens de ene site 210, volgens de andere site 205 ga nog eens meten) x 160 cm.

De malawi 2.0 kan je met een gewoon bed en een royale bed van 220 x 200 hebben, maar ben zelf geen fan van die contrstuctie, ik zou eerder voor het gewone bed kiezen, maar dat is dan denk ik wel maar 200 x 145

Ik denk dat er zeker bij dat gamma vouwwagens nog een aantal zijn.


Ik zou eigenlijk niet weten waarom ze op een hoog bed ook MOETEN liggen. Ze slaapt nu ook gewoon op haar eigen kamer, dus een klein tentje aangeritst is misschien ook wel voldoende. De vraag die dan vooral in mijn hoofd zit: Als je 1 bed hebt in de vouwwagen, heb je meestal een soort "gang" op de deksel, waar je eigenlijk niet heel veel mee kan naar mijn idee (maar heb er ook geen ervaring mee). Wij dachten toen we het zagen gelijk van, waarom zouden we die optie nemen, want dat gebruik je niet echt.
Aan de andere kant leek het ons ook wat lastiger opzetten, maar dat is misschien ook niet helemaal waar?
Helaas kan je niet elke tent even proefopzetten.

Zo'n groot bed lijkt me wel echt ideaal, de Panama Up heb ik ook wel bekeken, zit er ook een optie bij om de luifel om te zetten in een dichte voortent? 160 breed is ook wel heel fijn.
#22
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door Hoog - juni 23, 2026, 11:02:45 AM
Citaat van: vdb op juni 22, 2026, 08:04:07 PMWe gaan morgen even langs De Wit. Als we van bepaalde types wat plaatjes moeten maken, laat maar weten.

Ik ben vooral benieuwd naar de Camp-let wagens: de North en Earth, want die heb ik nog niet in het echt gezien.
Maar ik vermoed dat je dit niet meer leest voordat je er bent geweest, geeft ook niet hoor.
Ik ga er zelf binnenkort ook maar eens langs, moet het toch ook in het echt even zien.
#23
Campooz / Re: Huren van een Campooz
Laatste bericht door n.jansen - juni 22, 2026, 11:51:23 PM
#24
Te koop / Aangeboden / Re: Achtertent Zambezi River L...
Laatste bericht door Stefan206 - juni 22, 2026, 08:46:32 PM
Hij is nog steeds te koop!
#25
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door Jer81 - juni 22, 2026, 08:35:46 PM
Een sfeer impressie van aanwezige vouwwagens is natuurlijk altijd welkom.  :)
#26
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door vdb - juni 22, 2026, 08:04:07 PM
Citaat van: Hoog op juni 22, 2026, 08:40:47 AMIk zit met dezelfde vraag over de Camp-Let, voor mij klinkt het dan als warm met de zon erop. Maar dat zeg ik zonder ervaring en niet erin verdiept, gewoon een gevoel. Ik ga er komend weekend ook even kijken en navragen voor de voor en nadelen van de Camp-Let wagens.

We gaan morgen even langs De Wit. Als we van bepaalde types wat plaatjes moeten maken, laat maar weten.
#27
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door FriedelP - juni 22, 2026, 04:23:54 PM
Als de kinderen niet hoog moeten slapen in een een gastencabine ook terecht kunnen, dan heb je denk ik veel meer keuzes dan bij het geen je nu aan het zoeken was.

Ook de Raclet Panama Up heeft een bed van (volgens de ene site 210, volgens de andere site 205 ga nog eens meten) x 160 cm.

De malawi 2.0 kan je met een gewoon bed en een royale bed van 220 x 200 hebben, maar ben zelf geen fan van die contrstuctie, ik zou eerder voor het gewone bed kiezen, maar dat is dan denk ik wel maar 200 x 145

Ik denk dat er zeker bij dat gamma vouwwagens nog een aantal zijn.
#28
Holtkamper / Re: Waeco Coolfun CK40D
Laatste bericht door Alex - juni 22, 2026, 04:13:52 PM
Door ziekte nog niet kunnen plaatsen jammer genoeg.
#29
Holtkamper / Re: Waeco Coolfun CK40D
Laatste bericht door Dalton - juni 22, 2026, 03:51:22 PM
Okay bedankt,  gelijk maar 2 besteld voor die 2€ . Die van jou werkt nog steeds ?
#30
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door danny0604731 - juni 22, 2026, 03:43:35 PM
Citaat van: Hoog op juni 19, 2026, 11:07:17 AMIk ben (net als een heleboel andere mensen) op zoek naar een vouwwagen.
We hebben op dit moment een mini (9 maanden) en willen alvast ruimte hebben voor een extra mini.

Ik zag in veel andere topics heel nuttige dingen staan en wij hebben het volgende wensenlijstje:

- 2 hoge slaapplaatsen (denk dat je baby's altijd wel hoog wilt laten slapen?)
- Snel op te zetten (we hoeven niet na 15 min aan de koffie, maar handig als het met 1 persoon kan)
- We zijn van plan een paar keer te wisselen van camping en eventueel overnachtingscampings te boeken
- Vakantieplekken: Scandinavië, Oostenrijk, Slovenië e.d.
- Voortent die afsluitbaar is en waar je redelijk wat ruimte hebt, zodat de kleine speelruimte hebben als het regent.
- Keuken erbij, we vinden het vooral fijn dat je die aan de wagen vastplakt, waardoor je meer ruimte overhoudt en soms een grotere wagen hebt = nog meer ruimte.
- Ik ben 1.95 dus een lang bed zou lekker zijn of hoge voortent/luifel, maar zag dat het moeilijk was in deze wensenlijst. Veel bedden van 200cm en luifels/voortenten waarbij ik net tegen het dak aan sta.
- Bak ook laadbaar terwijl de tent ingepakt is (is dat easypack?).
- Kosten: ±8 - 10k (Dus zal 2e hands worden)

Ik heb een lijstje met tenten die ons wel wat lijken:
- Aart Kok Kavango
- Combi-camp Flexi
- Trigano Odyssee

Ik vermoed dat al deze tenten ook exact dezelfde hoogte hebben?
Ook sta je natuurlijk niet lang in de tent, dus misschien is dat minder een probleem.
Zijn er andere lange mensen 1,95 of langer die slapen in 1 van deze wagens en dat prima is?

Nog een laatste edit:
De Kavango en Flexi zouden we dan kopen met boogluifel/gaas ervoor, voor als we een week op een plek gaan staan.


Hoihoi, hier ook een langere kampeerder (197cm), Wij hebben nu een Holtkamper Kyte die voor mij en mijn lengte meer dan voldoende is...bed is 210cm lang en dat past eigenlijk net aan. ruimte onder het doek in staande positie is meer dan goed. Hiervoor had ik een Aart Kok Livingstone gamedrive met een XL-bed.... dat was liggend helemaal super bed was 200cm bij 220cm!!!! eigenlijk was in die wagen de binnenruimte qua hoogte en onder de luifel het minpuntje als ik het zo mag noemen. Binnenruimte gedeeltelijk vanwege de hoogte en het feit dat het xl-bed een gedeelte opslokt van de vloerruimte. (klap het bed weg en je hebt de volle binnenruimte ter beschikking!!) van de iets beperkte stahoogte heb ik zelf nooit last gehad....tentdoek is zacht, maar vooral ook omdat we buiten de tent leefden!!!!

voor de kleintjes wel de kindertent erbij halen en dan is er genoeg ruimt om ook op minder goede dagen binnen te vertoeven....


dus ik zou zeggen sluit de Aart Kok livingstone gamedrive ook niet af.

Het is een zoektocht maar dat is ook een leuke start van het kampeer avontuur☺