Mercury

Gestart door timmw, april 16, 2012, 09:34:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

timmw

Hoi

Vandaag onze vouwwagen opgehaald bij de wit  :>! Eerste en vooral wat een sercive daar! Super gewoon! Hier in Belgie zou het niet waar zijn!

Maar nu heb ik toch nog een vraagje.
Hoe doen jullie dat met laden? Voortent in de vouwwagen of in de auto? Wat leggen jullie in bakken in de vouwwagen en wat doen jullie in de disselbak? Misschien wat veel vraagjes maar het is nog allemaal nieuw voor ons.

Misschien even ter info we hebben twee kids eentje van 1,5 en eentje van 4 jaar.

Groetjes wendy

sannie75

Hoi Wendy,

Van harte gefeliciteerd met jullie aanwinst! En idd goede service bij de Wit he!

Wij hebben de columbia maar dat zal voor het laden weinig verschil maken. Wij leggen de voortent en de luifel bovenop de wagen en de stokken tussen de bankjes. Daarbovenop gaan nog 2 standenstoelen en 2 gewonde klapstoeltjes en een gewatteerd speelkleed(zodat het dekzeil niet kan beschadigen)

Verder hebben wij nog wat kratjes tussen de banken staan met de basis kampeeruitrusting. In de bankjes zit ook nog vrij veel...2 oprol lattenbodems, veel speelgoed (jeu de boules, badmintonsets ed.) ook nog een pannenset en het onderschort, en nog meer.
De keuken vullen we met borden kopjes ed. Als we gaan rijden stouw ik dat wast met handdoeken en vaatdoekjes anders staat het zo te klapperen. In de disselbak gaan oa een kinderstoel, de hoofdkussens, buggy, campingbedje. Wel opletten dat je niet te veel zware spullen erin doet ivm je kogeldruk.

Tenslotte gaat bovenop de keuken nog het tenttapijt en dan hoeft alleen de koelkast en de kleding nog in de auto...

Ik zou zeggen gewoon gaan proberen wat voor jullie handig is. Probeer hem anders een keertje vlak bij huis op te zetten dan kan je op je gemakkie kijken waar je wat gaat opbergen!

Groetjes Sannie

dorus_jolan

nou volgens mij heeft sannie net onze manier van inruimen beschreven behalve dat wij ons dekbed etc in de disselbak hebben zitten.

GJT

Wij leggen de voortent, grondzeil en al het andere doek, tapijt, luifel etc opgevouwen op de wagen. Ook de tafel gaat hierop. De stokken gaan in een hoes op de bermkeuken en worden met twee bandjes vastgezet. Dit scheelt enorm veel ruimte in de wagen. Op deze wijze houd je de wagenbak en disselbak vrij voor baggage. Stoelen gaan bij ons in de disselbak.

Ber

Wij doen het iets anders.
Disselbak: koelkast, campingaz flesje, losse kampeerspullen. Gangpad: voortent, haringen, grondzeil en stokken. In de bankjes, oventje, losse kampeerspullen, luifels, luxe en zonneluifel en de stokken. Keuken, campingazflesje en alle keukenspullen. Op de vouwwagen, vier luxe stoelen en tafel. Tent en grondzeil zitten in een zak, zo plat mogelijk, maar wel makkelijk met oppakken.
Op de bedden, 4 opdek matrassen en slaapzakken.

In de auto, kleren, kussens en speelgoed voor de kinderen.

De kinderen worden wat groter, 4 en 7 inmiddels, gaat snel, maar wil proberen om de dakkoffer thuis te laten!?

Sent from my iPad using Tapatalk

zippey

Citaat van: GJT op april 17, 2012, 07:40:08 AM
De stokken gaan in een hoes op de bermkeuken en worden met twee bandjes vastgezet.
Is dit niet te zwaar voor op de bermkeuken?

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Cabanon Malawi DL 2013 groen

sannie75

Citeernou volgens mij heeft sannie net onze manier van inruimen beschreven behalve dat wij ons dekbed etc in de disselbak hebben zitten.

Graag gedaan :# :#

timmw

Bedankt voor de tips
Wij dachten er ook al aan om de voortent op de vouwwagen te leggen maar mijn vader vond dit geen goed idee maar nu zie ik toch dat meer mensen dit doen. Denk dat we dat zeker gaan proberen. Maar het zal in het begin toch een beetje zoeken zijn zeker!
Binnen 4 weken eerste lang weekend weg. We gaan naar de schatberg! Hopelijk gaat dan als vlot!

Richard

Citaat van: timmw op april 17, 2012, 09:05:34 PM
Bedankt voor de tips
Wij dachten er ook al aan om de voortent op de vouwwagen te leggen maar mijn vader vond dit geen goed idee maar nu zie ik toch dat meer mensen dit doen. Denk dat we dat zeker gaan proberen. Maar het zal in het begin toch een beetje zoeken zijn zeker!
Binnen 4 weken eerste lang weekend weg. We gaan naar de schatberg! Hopelijk gaat dan als vlot!
mss dat we ff komen gluren.....oftewel op de  KK

GJT

Citaat van: zippey op april 17, 2012, 08:54:58 PM
Is dit niet te zwaar voor op de bermkeuken?

Valt mee. Wij hebben alle stokken (incl. zonneluifel) in een zelfgemaakte zak. De spanbandjes gaan aan het frame van de wagentent en om de zak waarin de stokken zitten. Dit wordt onder spanning gezet zodat de zak niet meer gaat schuiven. Tussen keuken en hoes leggen we ter bescherming een fleecedeken.

Het gewicht van de alu stokken valt erg mee vind ik. Dit kan de keuken makkelijk hebben. Een deel van de kracht wordt overigens ook via de genoemde spanbandjes afgevangen. Mocht je de keuken al overbeladen met spullen, zware gasfles etc, gietijzeren pannen?? etc... dan zou ik wel uitkijken. Wij doen het nu al een paar jaar zo en het gaat prima! 

zippey

Citaat van: GJT op april 17, 2012, 09:52:24 PM
Valt mee. Wij hebben alle stokken (incl. zonneluifel) in een zelfgemaakte zak. De spanbandjes gaan aan het frame van de wagentent en om de zak waarin de stokken zitten. Dit wordt onder spanning gezet zodat de zak niet meer gaat schuiven. Tussen keuken en hoes leggen we ter bescherming een fleecedeken.

Het gewicht van de alu stokken valt erg mee vind ik. Dit kan de keuken makkelijk hebben. Een deel van de kracht wordt overigens ook via de genoemde spanbandjes afgevangen. Mocht je de keuken al overbeladen met spullen, zware gasfles etc, gietijzeren pannen?? etc... dan zou ik wel uitkijken. Wij doen het nu al een paar jaar zo en het gaat prima!

Ok, wij hebben alle stokken ook in één zak. Die ligt nu in de wagenbak, maar dat is toch niet zo handig. Ik ga jullie idee ook eens onderzoeken. Bedankt voor de tip. :D

Cabanon Malawi DL 2013 groen

Ericsw

Hoop goede tips hier!
Wij hebben ook net een nieuwe Mercury en het is erg handig van te voren een beetje te weten hoe het allemaal kan.
Wij gaan met Pinksteren voor de eerste keer met de klapkar naar Het Schinkel in Hoenderloo.

veldhuiss

Vandaag op de oprit voor de eerste keer de wagen uitgeklapt en alles goed bekeken. Opzetten is echt super eenvoudig. Inpakken was wat lastiger. Gezien alle tips die we hier hebben gelezen dachten we de wagen met opgemaakte bedden, tent+stokken en 4 stoelen bovenop de wagen weer konden voorzien van het dekzijl. Dat paste rondom prima alleen aan de onderkant kwamen we toch een aantal cm's dekzijl tekort :I
Uiteindelijk de voortent en stokken maar weer in de wagenbak gedaan en nu passend kunnen krijgen met 2 stoelen bovenop. We hebben een Mercury met geintergreerde lattenbodems. Zaterdag bij het halen stond deze achter een model die nog geen lattenbodems had, qua hoogte scheelt dat toch wel best een aantal cm's. Dit gaat dus duidelijk wel ten koste van de bergruimte onder je dekzijl.

timmw

Wij hebben dit weekend ook eens geprobeerd om alles in de vouwagen te krijgen en wij vonden ook al dat er minder plaats was onder het dekzijl. Maar ik moet nu toch nog iets weten. Wat steken jullie in de zijvaken langs de middengang. Wij hebben hier nu, bbq, speelgoed voor kids, haringen, verlichting, enzo, maar mijn wil wil hier kleding inleggen. Maar ik vind dit niet de juiste plaats. Wat denken jullie?

sannie75

Wij doen geen kleding in de bankjes, vind ik niet handig. Wij hebben er allerhande kampeerspullen in zitten en de oprol lattenbodems. Wij hebben de kleding per persoon in klapkratjes zitten, dit cinden wij handig maar ieder zijn ding uiteraard!