watervoorziening Livingstone

Gestart door Frankie, september 10, 2012, 05:42:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

muis

Klinkt als een uitdaging Frank :J Succes en ook ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat

DoctorLivingstone

Hallo Frank, hoe zijn de vorderingen nu de lentetemperaturen alweer aanbreken?

Frankie

Citaat van: DoctorLivingstone op januari 31, 2013, 11:58:30 PM
Hallo Frank, hoe zijn de vorderingen nu de lentetemperaturen alweer aanbreken?
Tsssss.... lentetemperaturen... Wel een hele natte lente. Ik ben nog niks verder. Ik had een aantal maten genoteerd die ik van de keuken van de wagen overgenomen had en die ik nodig had voor het op een correcte manier inbouwen van het blad. Vervolgens ben ik het papiertje met de maten kwijtgeraakt terwijl de wagen in stalling staat. Komende zaterdag kom ik dus bij Bravo gewapend met een schuifmaat binnen. :# En tegen de tijd dat het dan weer wat droger wordt kan ik buiten tenminste verder met het geheel. Punt is wel dat ik nog een paar klanten hebt die er op zitten te wachten dat ik bij droog en zonnig weer voor ze aan de slag ga. Ik mik erop dat-ie klaar is op het voorjaarsweekend, maar ga mezelf niet opjagen. Mijn ervaring is dat je er dan een hekel aan gaat krijgen en er daardoor van alles mis gaat.

Rappeklapper

Hallo Frank,

Op 1 mei aanstaande kan ik mijn Livingstone GD XL etc (rest van alfabet  :?) gaan ophalen in Roden. Heb er nu al zin in. Ik vroeg me bij de dealer al af of het mogelijk was de koelkast in de keuken te vervangen door een spoelbak...maar die optie wordt niet aangeboden. Ik snap daar overigens nix van, ga je een keuken kopen voor je huis kan je alles indelen zo je wil, maar hangt hij aan je vouwwagen dan heb je een keuze die je doet denken aan de oplossing van Henry voor de T-Ford: je kunt alle kleuren krijgen als je maar zwart kiest. Dus ik breek me al een tijdje het hoofd over hoe ik dat zou kunnen oplossen...en dan is dit forum toch verrekte handig. Hoe ver ben je inmiddels met je project gevorderd?

Frankie

Citaat van: Rappeklapper op januari 07, 2014, 01:28:43 AMHoe ver ben je inmiddels met je project gevorderd?
:( Niet.

Het afgelopen jaar zijn er andere zaken geweest die mijn aandacht vroegen. Bovendien heb ik ondanks alle zorgvuldigheid de verkeerde kraan gekocht. En omdat het nu winter is, heb ik niet echt de mogelijkheid om er wat aan te doen. Ik heb geen overdekte werkruimte. En in de woonkamer fraisen, zagen en spuiten lijkt me geen goed idee  :#. Daarnaast had ik een mooi beuken blad gekocht, waarna ik erachter kwam dat Aart Kok vanwege problemen de ge-oliede beuken bladen vervangen heeft door gelakte eiken bladen, waardoor ik nog even een stukje eiken blad moet zien te bemachtigen.

Maar volgens mij is watervoorziening inbouwen op de plek van de koelkast een fluitje van een cent. Ik weet alleen niet hoe het keukenblad geleverd wordt als je zegt: ik wil geen koelkast. Maar ik vrees dat dat gewoon het blad met de Dometic is, maar dan zonder Dometic. Dus gewoon een gat met een rubber rand. :I Inbouwen is dan nog steeds mogelijk, maar vergt dan wat meer werk om het mooi te krijgen.

Rappeklapper

CiteerDus gewoon een gat met een rubber rand. :I
Inderdaad: dat is wat ze me konden bieden.

En omdat mevrouw rappeklapper ook mee was kwam er dus een dometic op de verkooporder te staan, hoewel ik al zo'n ding heb ::). Maar die was niet geschikt om in te bouwen vanwege de rechte gasaansluiting, zo vertelde de verkoper.

Ik vind het persoonlijk nogal onlogisch om zoveel werkruimte op te offeren voor een koelkast in je werkblad (ik bedoel maar: we hebben in de keuken thuis de koelkast ook niet op het aanrecht staan...), maar aan de andere kant, waar laat je de koelkast in de vouwwagen onderweg koelen als hij niet in je keuken staat 8). Daarom sprak me jouw oplossing dus ook zo aan. Mijn vouwwagen komt in mei, ik ga er eerst eens een keer mee kamperen en als ik dan nog steeds denk dat een watervoorziening handig is ga ik weer eens op dit topic kijken. Wellicht is je verbouwing (mooie foto's!) dan klaar en ben je weer wat verder met dit project...succes!

Spiegelbeeld

Iedereen moet natuurlijk lekker zelf doen wat ie wil, maar ik vraag me telkens af: waarom wil iemand een watervoorziening in zijn klapkar?

Het betekent dat je water aan moet voeren, nog vervelender vervuild water af moet voeren en het kost ruimte.

Tegenwoordig heb je op de meeste campings wel een kraan met afvoerputje in de buurt en daarnaast maak je op vakantie maar weinig gebruik van de watervoorziening. Thuis ben je om de haverklap rond die gootsteen bezig, maar op een camping is je leefpatroon dusdanig anders dat we de watervoorziening nog nooit gemist hebben.

nikkel1964

Citaat van: Spiegelbeeld op januari 26, 2014, 04:02:59 PM
Iedereen moet natuurlijk lekker zelf doen wat ie wil, maar ik vraag me telkens af: waarom wil iemand een watervoorziening in zijn klapkar?

Het betekent dat je water aan moet voeren, nog vervelender vervuild water af moet voeren en het kost ruimte.

Tegenwoordig heb je op de meeste campings wel een kraan met afvoerputje in de buurt en daarnaast maak je op vakantie maar weinig gebruik van de watervoorziening. Thuis ben je om de haverklap rond die gootsteen bezig, maar op een camping is je leefpatroon dusdanig anders dat we de watervoorziening nog nooit gemist hebben.

Tsja, dat heeft er mee te maken dat niet iedereen naar hetzelfde soort camping gaat... De (primitieve) campings waar wij vaak staan hebben wel ergens een kraan ja. Maar om daar iedere keer naar toe te moeten lopen vind ik nou weer lastig. En dus gebruiken wij de watervoorziening in de kar juist heel erg veel. Heerlijk!

Dus "afvragen" is niet echt nodig, het is gewoon wat je stijl van kamperen c.q. keuze van campings is  ;)

Frankie

Citaat van: Spiegelbeeld op januari 26, 2014, 04:02:59 PM
Dat zal ik je vertellen: ik ben de kok in de klapper. En als ik ga koken wil ik mijn handen even kort wassen. Dan ga ik mijn kipfilet aan blokjes snijden en omdat je niet met je rauwe kiphanden aan de rest van het eten mag zitten (salmonella), wil ik tussentijds even mijn handen afspoelen. Dan moet er water bij de aardappeltjes (of de rijst) en de groenten. En tussentijds moet er nog water voor een sausje komen. En dan wil ik even een lapje uitspoelen of nat maken om de boel rond het gasstel tussentijds even schoon te maken. Hygiëne rond eten vind ik ook op de camping belangrijk.
Als ik dat allemaal bij zo'n kraan met zo'n 5 seconden drukknop moet doen word ik gek. Hoe dichtbij hij ook staat. Maar meestal staat hij me te ver. Dus haal ik een jerrycan water, die ik dan moet kantelen om er water uit te krijgen en waarmee ik dan boven een bakje sta te hannessen. Volgende stap is een omgekeerde jerrycan met een kraantje, maar dat water moet vervolgens toch weer opgevangen worden. Dus de volgende stap is dan een goede  watervoorziening. :J
En over ruimte hoef ik me met een bestelwagen en een gezin van twee personen niet druk te maken. :)

GJT

Citaat van: Frankie op januari 26, 2014, 05:39:18 PM
Dat zal ik je vertellen: ik ben de kok in de klapper. En als ik ga koken wil ik mijn handen even kort wassen. Dan ga ik mijn kipfilet aan blokjes snijden en omdat je niet met je rauwe kiphanden aan de rest van het eten mag zitten (salmonella), wil ik tussentijds even mijn handen afspoelen. Dan moet er water bij de aardappeltjes (of de rijst) en de groenten. En tussentijds moet er nog water voor een sausje komen. En dan wil ik even een lapje uitspoelen of nat maken om de boel rond het gasstel tussentijds even schoon te maken. Hygiëne rond eten vind ik ook op de camping belangrijk.
Als ik dat allemaal bij zo'n kraan met zo'n 5 seconden drukknop moet doen word ik gek. Hoe dichtbij hij ook staat. Maar meestal staat hij me te ver. Dus haal ik een jerrycan water, die ik dan moet kantelen om er water uit te krijgen en waarmee ik dan boven een bakje sta te hannessen. Volgende stap is een omgekeerde jerrycan met een kraantje, maar dat water moet vervolgens toch weer opgevangen worden. Dus de volgende stap is dan een goede  watervoorziening. :J
En over ruimte hoef ik me met een bestelwagen en een gezin van twee personen niet druk te maken. :)

Amen. Je wilt bovendien niet weten hoe vaak je de handen van de kinderen even moet wassen. Voor het snel tandenpoetsen en wegspoelen van afgietsel e.d. overigens ook ideaal. De kampeerders na je hoeven dan niet overal restjes uitgespuugde tandpasta, dood gras met rijst door afgietwater e.d. te vinden  :#.  Overigens wel goed voor de conditie om dit zonder watervoorziening te doen, zeker met een kraan op 50 tot 100 meter.

Ps. succes met je project. Bij het klapweekend te aanschouwen?

Frankie

Zo... Met het kopen van materiaal zet je jezelf voor het blok. Dus heb ik nu de schuurmiddelen, grondverf en een litertje lak in RAL 6009 ingeslagen. Later deze week meer. :)

Frankie

Bak is schoongeschuurd en de binnenzijde heb ik met bitumenspray gespoten.

Buitenkant staat deels in de eerste grondlaag. Morgen licht opschuren en tweede grondlaag. Zondag en maandag eerste en tweede aflak.

Foto's volgen.

Morgen eiken blad bij Nijhof kopen en op maat zagen en uitsparing voor bak zagen. Later in de week de kanten kwartrond frezen, blad schuren en 3x lakken.

Met een beetje peper in de r**t is het geheel over maximaal 2 weken klaar.
Dus af en functionerend op het klapweekend moet zeker lukken :J

Frankie

Zo, het eiken blad is binnen. Snap nu waarom AK in eerste instantie voor geolied beuken koos. € :(
De bak is tweemaal gegrond en nat geschuurd en staat nu in de eerste aflak. Binnen omdat er op dit moment buiten teveel rommel uit bomen in de lak valt. :(

Edit: Heb de bak te vroeg verplaatst. Ding was wel stofdroog, maar bij het oppakken trok ik plooien in de verf. :( :(
Dat betekent dat de lak nu helemaal uit moet harden en ik pas verderop in de week de tweede laklaag kan opzetten, na fors gladschuren. :(

Keerzijde: ik kan me nu gaan concentreren op het blad en de bak. :)

Mieke

Beetje frustratie Frankie? Ik dacht dat je dat ding groen aan het schilderen was, ik zie meer rood :#

Frankie

Citaat van: Mieke op april 20, 2014, 08:04:09 PM
Beetje frustratie Frankie? Ik dacht dat je dat ding groen aan het schilderen was, ik zie meer rood :#
Ja dat zie ik dus niet op Tapatalk. Daar zijn alle emoticons geel. :)
Maar het is minder erg dan het lijkt hoor. Alleen die beschadiging van de verf zit me wel echt dwars, want die zorgt voor én vertraging én extra werk...