stokken over na opzetten Malawi

Gestart door Alpha-mannetje, april 12, 2015, 08:15:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Drikusniet

Als het goed is heb je 4 dunne buizen over. Deze hebben of een klem aan het uiteinde: voor de luifel als hij aan de voortent komt. Of een haak: voor de luifel als hij rechtstreeks aan de wagenbak komt.
Op het doek leggen van de tafel en stoelen is handiger omdat de stangen nog verschoven worden (scherpe punten/kanten is dan niet handig) en omdat er hoogte verschil ontstaat die je met de stoelen kunt uitvlakken en omdat je dan ook bijvoorbeeld het grond zeil erop kwijt kunt.

Drees

Je gooit het er heel makkelijk bovenop als je ingeklapt hebt. En je bed blijft schoner!

Drikusniet

Inderdaad, wij hebben een stuk stevig plastic op de tent en dan de extra spullen. Hoef je ook niet bang te zijn voor viezigheid van stoelpoten, (onder-)kleden e.d.

Koenta_kinte

Ik weet inmiddels dat er stokken zijn voor koppeling voortent en of luifel, maar de stokken waar eerder over gesproken is heb ik dus niet met aan twee kanten klemmen.

Drikusniet

Die hebben wij er ook niet bij. Lijkt een nieuwe toevoeging te zijn. Als je ze wil dan kun je vergelijkbare wel bij een kampeerwinkel krijgen.

plandwehr

Wij kunnen de tafel, stoelen en kastjes gewoon kwijt in de wagenbak...met stokken en doek van voortent, luifel en achtertent. Zodat bovenop de tent alleen nog een kleed en n fiets of ligstoel hoeft... De bak is erg groot hoor

kph

Wij hadden die 2 stokken met klemmen nodig dit jaar om in de wagentent en voortent een extra stokje te spannen zodat er geen waterzakken konden ontstaan (gebeurde namelijk, die 2 stokken kwamen dus goed van pas).

Koenta_kinte

Net nog even over gehad, maar hier dus vier stokken over en elk maar aan 1 kant een klem. En die vier vielen ook niet in elkaar te schuiven. De wagen is van vorig jaar trouwens. Extra klemmetjes is dus aan te raden? Kopen we die nog effe voor vertrek.

Drikusniet

Geen extra klemmetjes, maar extra buizen met aan het einde vergelijkbare klemmen. De 4 buizen die je nu over hebt, heb je nodig als je de luifel voor de voortent zet.

Koenta_kinte

Citaat van: Drikusniet op augustus 04, 2015, 11:16:23 AM
Geen extra klemmetjes, maar extra buizen met aan het einde vergelijkbare klemmen. De 4 buizen die je nu over hebt, heb je nodig als je de luifel voor de voortent zet.

Nee,  die hebben we gemerkt en apart gelegd. Het zijn echt extra stokken met aan 1 kant een klemmetje en andere kant open. Om de luifel aan de  voortent te maken heb je korte stokken nodig en stokken met een palletje, geen klem.

Drikusniet

Wacht even, er is hier sprake van een spraakverwarring (denk ik). Ik bedoel met de luifel, de luxe luifel (2meter diep) en niet het luifeltje wat aan de voortent vastzit.

Koenta_kinte

Citaat van: Drikusniet op augustus 04, 2015, 02:30:50 PM
Wacht even, er is hier sprake van een spraakverwarring (denk ik). Ik bedoel met de luifel, de luxe luifel (2meter diep) en niet het luifeltje wat aan de voortent vastzit.

Nee ik heb en een voortent en een luifel. We hebben alle stokken die we nodig hadden voor de koppeling van beiden en het los opzetten van beiden gemerkt. Daarna houden we er dan over met aan 1 kant een klem. Precies zoals aan het begin omschreven.

Drikusniet

Vreemd, dan heb je dus die extra stokken 2x gekregen. Nou ja, extra is altijd handig.

Alpha-mannetje

Afgelopen week weer wezen kamperen en nog maar eens de extra stokken bekeken. En zowaar een  toepassing gevonden.  Eerder was me al opgevallen dat er op de verticale stok van de vouwwagen zelf 2 gaatjes zaten. Nu hebben we de vorige vakantie een waterzak gehad. De extra stokken heb ik diagonaal in de basistent geplaatst. Werkte perfect (zie foto)
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

Coran

Wij hebben net voor het eerst onze nieuwe Malawi uitgeprobeerd. En inderdaad hetzelfde stokkenprobleem... Wij hebben de Malawi 2.0 met boogluifel voor ons is een extra stok met klemmen daar handig om een lampje aan te bevestigen.