Nieuw youtube filmpje opzetinstructie Cabanon

Gestart door Tha A, april 23, 2019, 03:30:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tha A

Vorige week was ik er niet blij mee dat de opzet instructie video van de Cabanons van de Youtube pagina van de Wit was verdwenen. (wij hadden net onze nieuwe opgehaald  :K)

Maar de Wit Schijndel heeft zijn opzetinstructie video vernieuwd. Deze video kan ook voor andere Cabanon wagens dan de Mercury worden gebruikt.

https://www.youtube.com/watch?v=8uuU2dpzT-0

sneeuwgors

Gelijk weer zin om hem op te zetten. Zal wel niet net als dit filmpje binnen 12 minuten zijn.  :X

Klapmoose

Top, ze hebben ook voor de Malawi nieuwe filmpjes gemaakt zie ik. 2 stuks zelfs met voortent en met luifel

Tha A

yes, dat zag ik later ook. Bedankt voor het toevoegen!

Fam Knijff

Bedankt voor het delen. ik vind dit een beter instructie filmpje als die voorheen.

Frederik

Deze van het weekend stap voor stap gebruikt bij het de eerste keer opzetten van onze mercury.

Werkte top!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Fam. Lucassen

Top! Bedankt voor de info! Zag laatst al op de site dat er nieuwe filmpjes kwamen maar was nog volop aan het wachten.

Kunnen we vast genieten voordat die geleverd wordt haha

AnnekeCornee

Suf, die strikjes om de boogbuizen, terwijl ze ook volledig in een tunnel geritst zitten.... En jammer dat de bevestiging van de spanbanden niet met een steekgesp is. 

sannie75

Citaat van: AnnekeCornee op april 24, 2019, 03:01:14 PM
Suf, die strikjes om de boogbuizen, terwijl ze ook volledig in een tunnel geritst zitten.... En jammer dat de bevestiging van de spanbanden niet met een steekgesp is.

Die strikken om de buizen zijn de punten waar je aan de buitenzijde de spanbanden doet, om de druk niet volledig op het doek te laten komen is het echt wel belangrijk de strikken vast te maken anders trek je met het spannen van de banden je tent aan gort. Ik heb een aantal keren flinke storm mee gemaakt en dan ben je blij als het goed vast zit!

Heb zelf het ontbreken van een steekgesp nooit als vervelend ervaren, zoals het zit lijkt me steviger

Stiebe

Citaat van: AnnekeCornee op april 24, 2019, 03:01:14 PM

Dit is alles wat je te melden hebt? Nuttige informatie......
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

sannie75

AnnekeCornee

Citaat van: sannie75 op april 24, 2019, 04:37:06 PM
Die strikken om de buizen zijn de punten waar je aan de buitenzijde de spanbanden doet, om de druk niet volledig op het doek te laten komen is het echt wel belangrijk de strikken vast te maken anders trek je met het spannen van de banden je tent aan gort. Ik heb een aantal keren flinke storm mee gemaakt en dan ben je blij als het goed vast zit!

Heb zelf het ontbreken van een steekgesp nooit als vervelend ervaren, zoals het zit lijkt me steviger
Ik vergelijk het met onze Raclet Safari. Die heeft dat niet en spanbanden trekken echt doek niet kapot. Voorkeur voor steekgespen is denk ik ook persoonlijk.

Wat ik trouwens ook onhandig vind bij Cabanon, is het apart ophangen van de slaapcabines. Moet je die bij inklappen ook weer loshalen of kunnen ze blijven hangen? Bij de Safari blijven ze gewoon hangen.

sannie75

Citaat van: AnnekeCornee op april 26, 2019, 11:25:14 AM
Ik vergelijk het met onze Raclet Safari. Die heeft dat niet en spanbanden trekken echt doek niet kapot. Voorkeur voor steekgespen is denk ik ook persoonlijk.

Wat ik trouwens ook onhandig vind bij Cabanon, is het apart ophangen van de slaapcabines. Moet je die bij inklappen ook weer loshalen of kunnen ze blijven hangen? Bij de Safari blijven ze gewoon hangen.

Helaas moeten de slaapcabines steeds losgemaakt worden met inklappen, das inderdaad wel jammer, daarintegen kan je da cabanon wel kletsnat inpakken zonder dat de bedden nat worden. De natte tent komt op de onderkant van de bedplanken/lattenbodems te liggen.

Urgje

Ik leer nu dat ik een murkurie heb ipv een Mercury.... :H

Jeronimo

De video's van de Wit zijn duidelijk en waren erg handig bij het opzetten. Maar het opzetten vonden we alles bij elkaar veel werk. Het kan vast sneller maar bij 30 graden deden we er 2,5 uur over, inclusief de voortent. Daarom hebben wij hem verkocht, ik hoop voor de nieuwe eigenaars dat zij het wel sneller kunnen....
Die-hard mooi-weer-kampeerder