Maximaal gewicht 650, hoe zwaar weegt jou beladen klapkar?

Gestart door Hemertje, augustus 01, 2016, 03:36:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fources

Mijn vouwagen op de weegbrug gehad  de heenreis is die het zwaarste, maar hij zit tussen de 500-550 kilo

sanderv

#46
Naar aanleiding van dit topic maar eens aan het hobbyen geslagen en een weegbrugje in elkaar gefabriekt... Toch eens wat vaker de aanhangers eroverheen rijden  :#

martjeklap


Joergarms

Onze Trigano heeft een leeggewicht van nagenoeg 400 kilo en is te beladen tot 750 kilo.
Eigenlijk geen idee hoeveel er daadwerkelijk aan gewicht in gaat. Denk dat we al snel naar de 650 a 700 kilo in totaal gaan.
Maar goed, je voelt er niks van, dus wat maakt het uit.

kimopo

Citaat van: Joergarms op mei 18, 2024, 02:21:59 PM

Eigenlijk geen idee hoeveel er daadwerkelijk aan gewicht in gaat. Denk dat we al snel naar de 650 a 700 kilo in totaal gaan.
Maar goed, je voelt er niks van, dus wat maakt het uit.

🙄 Nou, tót er iets foutgaat waar gewicht in mee kan spelen... dán maakt 't ws heel veel uit 😉
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt



Joergarms

Ben ik niet bang voor. We zitten niet boven de 750 kilo, dus geen probleem. Maar exact weet ik het niet.

CEO

Hmmm. Wij dachten ook keurig aan het gewicht te zitten, een paar jaar geleden. Bleken we toch 800 KG op de wielen te wegen... Op zich kan dat weinig kwaad, maar je gaat wel aan een marge knagen. We hebben banden die 425 kg aankunnen bij een snelheid van 170, dus nog marge genoeg. Wel voor ons een reden om de wagen op dieet te zetten en te kijken wat er uit kan.

Grootste besparing: lichtere gasfles, reservewiel en houder en stalen tentpalen naar alu. (zie ook 'mijn' knutseltopic: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=22050.msg346756#msg346756)

Recent, maar dat komt omdat de kids niet meer meegaan, er nog een boel veel kilo's uitgehaald. Dit weekend kijken we of we op keukeninventaris ook nog wat kunnen besparen (wat moet je met zijn 2-en met borden en bestek in 10-voud).

Maar, ooit op de zeevaartschool zeiden we altijd: meten is weten, gissen is missen.

Veilige vakantie toegewenst!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Joergarms

Wij hebben sinds de overstap van caravan naar vouwwagen ook drastisch in onze "uitzet" geknipt.
We zijn met zn tweetjes, dus borden, bekers, bestek etc precies genoeg, ook geen excuus meer om met de afwas te wachten.


Jon

Citaat van: Joergarms op mei 18, 2024, 04:22:11 PM
Wij hebben sinds de overstap van caravan naar vouwwagen ook drastisch in onze "uitzet" geknipt.
We zijn met zn tweetjes, dus borden, bekers, bestek etc precies genoeg, ook geen excuus meer om met de afwas te wachten.
Deden wij ook, less is more.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Albert83

Ik heb de Camplet bij een weegbrug in de buurt gewogen: 320 kg (incl. grondzeil, zijcabine, 1x Frolli en reservewiel). Dus geen luifel, disselbak, fietsendrager en gasfles.

Dat wordt bij ons krap, trekgewicht is maar 345 kg, maar gaat vast goedkomen. Bovendien mag je in veel landen het kogelgewicht van je aanhanger bij de auto optellen, zolang je het maximale gewicht van de aanhanger niet overschrijdt (bij ons 500kg).

Overigens kan het, lijkt me, geen kwaad om een vouwwagen te wegen als je alles erin hebt zitten. Zeker als je door een land als Oostenrijk gaat, tenminste ik dacht dat de boete daar behoorlijk hoog is.

CEO

Die boete vind ik persoonlijk niet zo boeiend, maar de veiligheid.

Ik heb hier eerder een familie-anekdote over gepost: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14295.msg184448#msg184448

If you choose not to decide, you still have made a choice!

Theu

Als de veiligheid in het geding komt volgt de boete vanzelf....

Joergarms

345 kilo maximum trekgewicht? 
Heb je er een Ebike voor staan?  Zonder gein, wat voor auto gaat het om?

CEO

Zal een hybride zijn, bijv. Toyota zit altijd relatief laag met de trekgewichten. (Dit in tegenstelling tot Ford, die me soms wat overmoedig lijken).

If you choose not to decide, you still have made a choice!

Albert83

#59
Klopt. Toyota Auris Touring met een 1.8 motor. Wat ik heb begrepen is dat Toyota zich met name richt op zuinigheid bij deze auto's. Tot bouwjaar 2015 mocht deze auto helemaal niets trekken.

Citaat van: CEO op mei 18, 2024, 08:22:38 PM
Die boete vind ik persoonlijk niet zo boeiend, maar de veiligheid.

  :J Ben ik met je eens. Ik begrijp dan ook niet waarom je niet af en toe je vouwwagen zou wegen. De meeste ongelukken gebeuren door onjuiste belading of overbelading.