Zambezi RL electrische aanpassingen

Gestart door Stefan206, mei 19, 2024, 03:18:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stefan206

Vandaag een plankje ge gemaak, met 2x 2 voudige wcd, 1x wcd voor in de wagenbak. Tevens een kastje met aardlek en schakel automaat 10A.
De voedieng van het geheel komt onder de disselbak in de vorm van een afsluitbare CEE opbouwdoos.
De rest van de foto volgen nog.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Stefan206

Citaat van: Alex op mei 19, 2024, 03:47:13 PM
Ziet er netjes uit.
Dank je wel, morgen deel twee, het installeren in VW!

Stefan206

Ik wil alleen een andere stekker voor de 12v van de coolbox. En ik speelde nog met de gedachten om een beltrafo van 12v te gebruiken om het gas comfort te voor zien van stroom tbv onsteking. Het kan ook met een 9V batterij heb ik gelezen, maar die is altijd leeg wanneer je hem nodig hebt. Wat ook geen groot probleem is.

Stefan206

Vandaag is de inbouw/montage dag. Schiet al aardig op toch? Enkel de wcd in de wagenbak nog afmonteren. De 12V die moet ik maar aan de onderkant opnieuw oppakken. Dit vindt ik niet zo netjes en vooral niet veilig. Er wordt vanalles tegen aangezet. Laat staan dat er met het rijden ook nog de nodige verschuivingen kunnen plaats vinden.

f2ride2001

Heb je stugge (massief = VD draad) of soepel gebruikt? Ik kan het niet uit de foto's herleiden.
Achtergrond: stugge draad (massief) mag je niet in mobiele toepassingen gebruiken omdat het kapot trilt.
Met alle gevolgen van dien.
AlpenKreuzer Prestige 1991

Stefan206

Citaat van: f2ride2001 op mei 20, 2024, 04:21:30 PM
Heb je stugge (massief = VD draad) of soepel gebruikt? Ik kan het niet uit de foto's herleiden.
Achtergrond: stugge draad (massief) mag je niet in mobiele toepassingen gebruiken omdat het kapot trilt.
Met alle gevolgen van dien.
Soepel (met adereindhulsjes) heb ik gebruikt. Ik hoor alleen wel erg vaak dat het een broodje aap verhaal is wat je schrijft. Het is het zelfde matriaal. Alleen veel dunner en gebundeld. Ik betwijfel het, maar goed. Ik ben toch maar voor veilig gegaan!

Odnami

Vraagje: de stekkerdoos die onder de keuken zit, is dat een mannetje of vrouwtje?

GuustFlater89

De logica is altijd: de kant waar de spanning vandaan komt is het vrouwtje. Dan kun je nooit per ongeluk de contacten die onder spanning staan aanraken.
Cabanon Malawi 2.0

Stefan206

Citaat van: Odnami op juni 18, 2024, 08:12:13 PM
Vraagje: de stekkerdoos die onder de keuken zit, is dat een mannetje of vrouwtje?
Geen idee eigenlijk, maar ik moest van mijn snoer de stekker veranderen. Die had ik nog liggen. Ik kan nu zonder na tedenken mijn snoer uitrollen! Nee dat is gekkigheid. Ik had de verkeerde besteld, en kwam er later pas achter toen hij er onder zat.

GuustFlater89

Dus de connector op de vouwwagen waar je snoer vanaf de camping ingaat is een mannetje.
Cabanon Malawi 2.0

Odnami

Citaat van: GuustFlater89 op juni 18, 2024, 08:51:00 PM
Dus de connector op de vouwwagen waar je snoer vanaf de camping ingaat is een mannetje.

Klop, maar dacht op de foto al te zien dat dat hier niet het geval is.

Stefan206

Die op de wagen is een vrouwtje, ik heb de bon er eens bij gepakt.
Dus mijn verleng snoer heeft  nu twee mannetjes.

GuustFlater89

Oei, dat is gevaarlijk... Ik zou het laten aanpassen. Als die kabel van de vouwwagen loskomt en hij zit nog in de paal van de camping kun je een behoorlijke klap krijgen!

Just to be sure, heb je een foto?
Cabanon Malawi 2.0

LarsNL

Hij heeft het zelf gemaakt, dus laten aanpassen lijkt mij sterk. Dat wegrijden met snoer.... Ooit gedaan haha!

In de regen snel inklappen is dus niet het meest slimme.... Maar voor de rest nette oplossing. En mannetje of vrouwtje maakt niet zoveel uit qua wegrijden;-) denk dat je uiteindelijk het snoer wel los trekt of de aansluiting :#. Doet me denken aan die kpn reclame van overal internet met die kabelhaspel