Imperiaal

Gestart door Qwaqa, februari 26, 2011, 05:44:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

verbaant

Ik heb een rek over van een Conway Mirage. Volgens mij is dat exact hetzelfde, immers Cabanon en Conway hebben jarenlang samengewerkt. Dus als er iemand ge?nteresseerd is?

dheppener

Deze constructie met valpoten heeft als groot voordeel dat hij in hoogte op maat te stellen is.
Heb je meer of minder onder je dekzeil, dan kan je je frame op hoogte stellen.

Anders past het nooit precies.

klapstar

de vier knoppen van het bovenste deel los draaien dan pak je de hele bovenzijde er zo af, de buizen die blijven zitten scharnier je simpel schuin naar beneden weg.

dennis-ts5533

Ik ben het impriaal zelf aan het maken alles geheel van aluminium.
Ben nog niet heel ver maar als hij klaar is dan zal ik hem wel tonen

Superunknown

Het is mij opgevallen dat de imperiaal (gemonteerd op een Cabanon Mercury uit 2014, Aluminium opbouw) de opbouw indeukt bij de afsteunpunten (tegen de zijkant van de wagen). Nu was de imperiaal zwaar beladen: 2 fietsen en een volle dakkoffer. Is dit probleem bekend? Is dit misschien ook de reden dat Cabanon maar kort heeft gewerkt met Aluminium?

Ik heb mijn imperiaal nu gemodificeerd en hoop dat het indeuken hiermee stopt en de imperiaal stabieler is. Modificatie: ik heb, met eenvoudige 25mm deurstoppers, 4 extra steunpunten gemaakt die precies op de bodemplaat rusten. Wellicht een tip voor iemand met hetzelfde probleem. Verder leggen we nu de voortent bovenop de vouwwagen. Hierdoor rust de imperiaal net op het zeil (niet onder spanning), maar dit komt de stabiliteit enorm ten goede!