6 fietsen mee op vouwagen

Gestart door walter-, juni 22, 2016, 01:05:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

xray

Lijkt me dat de VW wel zwaar wordt met 6 fietsen, maar als er geen bagage in gaat zal dat wel compenseren. Hoeveel weegt de VW leeg en wat gaat ie wegen met keuken/fietsen/stellage/disselbak etc.?
Vraag me af of al dit geknutsel wel veilig is lijkt me toch onstabiel maar dat hoeft het niet te zijn natuurlijk. Dat is het nadeel van een forum, je leest alleen en ziet wat foto's.

Citaat van: NielsP op juli 11, 2016, 12:04:14 PM
Ik twijfel even tussen '"eierkistsluitingen" (dat zijn de sluitingen aan de achterzijde van de keuken) en de "aantreksluitingen" of "sluithaken" (die waarmee de keuken aan de wagen geklemd wordt).

ik denk aantreksluiting maar veel maakt het niet uit gok ik.
Denk dat zo'n beetje elke keuken wel hoog op de wagenbak vast gemaakt wordt op een of andere manier. Alleen op steunen/poten ofzo lijkt me erg instabiel worden. Zo'n keuken weegt toch al snel 20 kilo(?) en bij 80-100 km/u stuitert dit behoorlijk achter de VW.

walter-

Voor de duidelijkheid: het fietsen probleem is opgelost door 2 fietsen op de dissel en  3 fietsen aan de koffer.  De fietsen op de koffer komen (ruim) boven en voor de fietsen op de dissel uit.  En 1 fiets wordt een plooifiets.

FriedelP

Een vouwwagen heeft een maximaal gewicht dat deze mag hebben. Wordt aangeduid op een plaatje op de vouwwagen. De vouwwagen + keuken, alle bagage en de twee fietsen die je er op plaats mogen uiteraard dat gewicht niet overschrijden. Meestal is dat of max 650 kg of max 750 kg. Als je door de politie wordt uitgehaald en je wagen weegt meer, dan kunnen daar redelijk wat boetes voor aangerekend worden, en het is ook niet zo veilig.

Er blijven maar twee fietsen op staan, dus denk ik wel dat dit niet direct een probleem hoeft te zijn.

michield

Die boete is het probleem nog niet eens: Je naar niet verder rijden voordat de wagen voldoet.

Koenta_kinte

Volgens cabanon mag een malawi max 700 kilo wegen. Zij maken geen verschil tussen de versie met keuken (en dus verplaatste as) en de versie zonder keuken.
Ik maak me eerder zorgen over het geknutsel met een niet passende keuken icm de as en dan nog de belasting door de fietsen. Vergeet ook niet dat er nog een busje met mensen en bagage voorkomt. Ik ben benieuwd hoe veilig het een en ander is.