Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Onderhoudsbeurt  (gelezen 20327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrickvanw

  • Gast
Onderhoudsbeurt
« Reactie #15 Gepost op: september 15, 2012, 02:33:35 pm »

Je kan wel zeggen dat een klapband niet het ergste vd wereld is, denk ook aan de mede weggebruikers.
Je kan wel zeggen dat ze er prima uitzien maar dat zegt niks.
En er zit zeker verschillen in (auto) banden maar 20 jaar en niks aan de hand is echt geluk ja!
Mijn familie zit al meer dan 30 jr in de autobanden, en hoe eigenwijs er ook gereageerd woord zulke oude banden is gewoon onverantwoord, voor jezelf en voor mede weggebruikers.

Als het een geld kwestie is, kijk dan eens naar 2e hands banden, of andere maatregelen hoe vervelend dat ook kan zien.

Hoop voor jullie dat het allemaal lukt!!

Succes
Gelogd

boemipol

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #16 Gepost op: september 16, 2012, 02:31:02 pm »

Het is heel simpel: lees de voorwaarden van je caravan/vouwwagen-verzekering er even op na.
Meestal zijn er dekkingsbeperkingen bij banden ouder dan 6 jaar.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #17 Gepost op: september 16, 2012, 03:00:36 pm »

Denk niet dat zo'n oude wagen een verzekering heeft. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Patrickvanw

  • Gast
Onderhoudsbeurt
« Reactie #18 Gepost op: september 16, 2012, 03:01:52 pm »

Denk niet dat zo'n oude wagen een verzekering heeft. ;)
dat denk ik inderdaad ook niet!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #19 Gepost op: september 16, 2012, 03:07:47 pm »

dat denk ik inderdaad ook niet!
Maar misschien wel van belang voor de aansprakelijkheid als deze achter je auto hangt en schade veroorzaakt. Als je met 20 jaar oude banden een klapband krijgt en schade veroorzaakt, wat zegt de verzekering dan?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Patrickvanw

  • Gast
Onderhoudsbeurt
« Reactie #20 Gepost op: september 16, 2012, 03:25:29 pm »

Geen idee, maar volgens mij staan dat soort zaken echt niet genoemd, staat zo iets ook in je auto verzekering ???
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #21 Gepost op: september 16, 2012, 03:37:24 pm »

Maar misschien wel van belang voor de aansprakelijkheid als deze achter je auto hangt en schade veroorzaakt. Als je met 20 jaar oude banden een klapband krijgt en schade veroorzaakt, wat zegt de verzekering dan?
Nog los van de verzekeringskwestie zou ik er persoonlijk wel grote moeite meehebben als een ongeval door iets zou ontstaan waarvan ik vooraf weet had en dat vrij eenvoudig verholpen had kunnen worden. Klinkt misschien hard, maar ik heb er serieus moeite mee als mensen de veiligheid van anderen op de weg in waagschaal stellen.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 486
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #22 Gepost op: september 16, 2012, 03:50:31 pm »

Nee, de vouwwagen heeft inderdaad geen verzekering, en daarnaast zegt mijn autoverzekering helemaal niets over dit soort gevallen (aanhangwagen is mee verzekerd dat is het enige wat mijn polisvoorwaarden er over zeggen).

En wat betreft die banden: ik ben op zoek naar goedkope banden om ze te vervangen, en als de auto apk dit jaar minder kost dan ik er voor heb gespaard dan koop ik voor dat geld nieuwe banden voor de vouwwagen. Wie heeft er een idee wat de allergoedkoopste zijn (en nu niet zeggen dat ik daar niet op moet besparen, want ik MOET daar wel op besparen, en het is al een heel stuk veiliger dan nu).

Tot nu toe is de goedkoopste volgens mij: Maxxis MA 701, maat is 135/80/R13, snelheidsindex t (is geloof ik 190 km/u dus hard zat), en loadindex 70 (335 kilo, dus lijkt mij ook genoeg, al is het een beetje krap), en die kost 33,93 bij euromaster.

Nu dus de vraag: past dat onder mij Alpen Kreuzer, en wat moet anders de maat zijn, en weet iemand misschien een nog goedkoper alternatief?
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #23 Gepost op: september 16, 2012, 03:54:56 pm »

Goed dat je dit zo oppakt. Mijn inschatting is dat ook de goedkoopste band beter is dan wat er nu onder zit, en zeker de gebruikelijke 6-7 jaar meegaat. Van maten van de Alpen Kreuzer weet ik niets, maar er zijn vast andere AK gebruikers die je daarbij kunnen helpen. Ik weet niet of bij die bandenprijzen ook nog montagekosten komen (ventiel, balanceren, etc), maar dan kan het misschien ook interessant zijn om de complete wielen (velg + band) te vervangen. Dat scheelt dan niet zo heel veel meer.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 486
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #24 Gepost op: september 16, 2012, 04:01:38 pm »

ja , het plan om die te vervangen was er al voor het plaatsen van het eerste bericht, alleen redde ik dat toen financieel gezien nog niet, en ben aan het sparen.

Er komen inderdaad wel kosten bij voor ventielen en montage, maar dat zal wel niet erg dramatisch zijn, anders vraag ik aan mijn autogarage wat die er voor vragen, zal wel fors minder zijn dan euromaster.

De velg vervangen zal moeilijk zijn, Alpen Kreuzers uit die tijd hebben vanwege het gebruik van Trabant onderdelen een behoorlijk afwijkende steekmaat, en die velgen zijn nieuw peperduur!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #25 Gepost op: september 16, 2012, 04:05:41 pm »

Bij autobanden moet je zo rekenen op 18-20 euro per band aan montagekosten. Ik weet niet of dat voor vouwwagenbanden anders is, maar het aantal/soort handelingen is gelijk, dus het zal niet veel schelen. Als je een garagehouder kent waar je goed mee overweg kunt is er vast iets te regelen.

Dit is misschien ook een optie:

http://www.autobandenmarkt.nl/

Dan krijg je banden thuis gestuurd (tegen een vaak lagere prijs dan bij de bandenboeren) en ben je vrij bij welk bedrijf je ze laat monteren.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.392
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #26 Gepost op: september 16, 2012, 06:13:55 pm »

niet geschoten is altijd mis.... ik denk dat je ze voor 51 euro hebt. Moet je nadien wel het wagentje weer verkopen maar zet daar je oude banden onder en je vraagt 45 euro :-)

http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/f_particulier_zakelijk-particulier/aanhanger-alpenkreuzer-113413104.html?fh_view_size=100&q=alpenkreuzer

Gelogd
Adventure Awaits

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #27 Gepost op: september 16, 2012, 07:27:04 pm »

niet geschoten is altijd mis.... ik denk dat je ze voor 51 euro hebt. Moet je nadien wel het wagentje weer verkopen maar zet daar je oude banden onder en je vraagt 45 euro :-)

http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/f_particulier_zakelijk-particulier/aanhanger-alpenkreuzer-113413104.html?fh_view_size=100&q=alpenkreuzer
Als die banden niet nieuw zijn heb je er nog niet veel aan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Roy S.

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #28 Gepost op: september 16, 2012, 08:05:03 pm »

Bij autobanden moet je zo rekenen op 18-20 euro per band aan montagekosten. Ik weet niet of dat voor vouwwagenbanden anders is, maar het aantal/soort handelingen is gelijk, dus het zal niet veel schelen. Als je een garagehouder kent waar je goed mee overweg kunt is er vast iets te regelen.

Dit is misschien ook een optie:

http://www.autobandenmarkt.nl/

Dan krijg je banden thuis gestuurd (tegen een vaak lagere prijs dan bij de bandenboeren) en ben je vrij bij welk bedrijf je ze laat monteren.

Als je daar niks kunt vinden kan je ook www.topbanden.com proberen. Die is meestal iets goedkoper dan autobandenmarkt.  :)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.392
Re: Onderhoudsbeurt
« Reactie #29 Gepost op: september 16, 2012, 08:57:51 pm »

Als die banden niet nieuw zijn heb je er nog niet veel aan.

Stel dat ze bij wijze van 3 jaar oud zijn.  dan ben je theoretisch toch een stuk beter onderweg dan met 20 jaar oude banden.  Vandaar.. Niet geschoten...
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal